Tok neglesaksen din!? Herre gud, at det går an. Eller har du veldig svær neglesaks? Takk for bilder og info!
Jepp, det var ingen nåde. Han viste også hva han lette etter når sekken kom gjennom scanneren også. Helt vanlig neglesaks som jeg har reist verden rundt med uten problemer.
Herlig rapport og flotte bilder @mathiasfe , og selvfølgelig veldig glad på dine vegne at det ordnet seg med LH F
Så utrolig kult å høre at det ordnet seg med F Virker da som om Hilton Kuwait var en grei resort og synes da det hørtes ut som om det ansatte hadde ok vilkår også ut i fra det du beskriver. Kunne nok jobbet dårligere steder vil jeg tro... Gleder meg til å lese om og se bilder fra Lufthansa F nå!
Gikk fra loungen en liten stund før boarding startet, for å finne en kiosk, hvor jeg kunne kjøpe tyggis eller halspastiller av noe slag. Det viste seg å være lettere sagt enn gjort. Fant ingenting, så jeg gikk slukøret til gaten. Tok litt til før boarding startet og da med en ny sikkerhetskontroll inn til nytt venteområdet. Så viste det seg at det var buss-gate og når pri-boarding startet var jeg tidlig inne i bussen, som dessverre ikke bare var for pri. Hehe, i bussen kom jeg i prat med en amerikaner, som spurte hvorfor jeg valgte Kuwait som reisemål. Jeg svarer på grunn av denne flyvningen. Hvorpå han ikke helt forstår at jeg valgte reisemål på grunn av reisen. Når den endelig ble fylt opp og kom seg av gårde, parkerte den ved den framre døren og alle passasjerene ble henvist opp den trappen. Dette gjorde at boarding ikke ble så stille og rolig som den vanligvis er i F/C. Når andre buss kom, parkerte den heldigvis ved midtre (?) dør og det stilnet til i kabinen. Nøttene sto allerede klar når jeg kom inn og ble raskt spurt hva jeg ville ha å drikke. «Champagne!» kom det da fra meg. «Kein problem», var svaret tilbake. Like etter kom hun tilbake og beklaget seg, men det var dessverre ikke lov å servere champagne på bakken grunnet Kuwait. Fikk vann og juice i stede. Flyvertinnene var meget interessert i hvorfor jeg hadde Lufthansa-genser og hvor jeg hadde skaffet denne. De syntes det var veldig gøy. Vi fikk utlevert pyjamas, amenity kit fra Rimowa og tøfler. Men med det samme vi kom oss opp i luften, ble champagnen sprettet. Apropos å komme seg opp i luften, vi tok av like etter oppsatt tid. Og like etter ble det skiftet pysj. Flytiden var beregnet til 5 timer og 45 minutter. I dag var det bare to personer i F. Det artige er at både jeg og han andre var studenter. Dermed kan jeg fastslå, med min empiriske forskning, at det kun er studenter som flyr F. Dessverre ikke så stort datagrunnlag. Fikk en liten meny å velge i, hvor jeg valgte å skippe kaviar/arabisk meze og gå rett på kanapeer. Helt grei smak på alle tre typene. Etterfulgt av litt dessert, mens Fräulein redde opp setet bak meg til seng. Det er her jeg mener forskjellen på F vs C virkelig skinner. Fantastisk god seng å ligge i, som gjorde at jeg fikk noen veldig gode timer med søvn. Ble vekt av Fräulein ca 1 time og 15 minutter før landing. Bestilling av frokost kom fort da og jeg bestilte eggerøre med kalkunbacon og frukt. Servert med et glass appelsinjuice. En meget fornøyd passasjer etter første tur i LH F. Like etter ble det klargjort for landing og vi landet på FRA på oppsatt tid.
Strålende tur, du ser veldig fornøyd ut på bildet og det er klart at med kun 2 reisende i F antar jeg servicen var flott når det vel var like mange ansatte som reisende Helt utrolig kult at bestillingen fortsatt funket selv med uflaksen, beviser vel bare at man ikke skal stole på den infoen man får fra kundeservice underveis...
Førstemann ut av flyet og gikk med raske skritt mot FCT. Ved ankomst ble jeg tatt godt i mot av en søt vertinne som geleidet meg inn gjennom sikkerhetskontrollen og inn i loungen, mens hun fortalte meg om alle delene av terminalen. Ville ta meg en dusj med det samme og det var ingen problem. Største dusjrommet jeg har vært i og blant det fineste. Etter dusjen ble det Frokost nr 2. Godt utvalg for frokost, med en voldsom stor maskin for å skjære opp skinke. Er denne ny? Kan ikke huske å ha sett den på bilder før. Er det her SAS har fått det for seg at Vasa knekkebrød er noe å satse hard på? Fant meg så en plass ved vinduet og bestilte et glass champagne og litt vann. Fikk også med meg et par badeender etter dusjen, som for sesongen ser slik ut: La merke til denne beskjeden, som var en del av folderen jeg fikk i Kuwait: Heldigvis ingen problem å komme seg inn.. Obligatorisk bilde av de berømte gummibjørnene i FCT: Etter en stund med avslapping og litt rapportskriving ble frokostmenyene byttet ut med lunchmeny. Det var da på tide med den mye omtalte schnitzelen til Lufthansa. Etter schnitzel og noen glass med hveteøl kom første melding om forsinkelse, som var på en time. Her traff jeg på et norskt par som også skulle til Oslo. Vi ble enig om at dette ikke var den værste plassen i verden å være forsinket på. Grunnen til forsinkelsen: det voldsomme snøværet utenfor: Så kom andre melding og så tredje melding og til slutt fjerde melding. Totalt sett forsinket med 3 timer og 15 minutter fra Frankfurt. Jeg ble ombooket til nytt fly fra Oslo til Bodø, allerede i loungen, som var meget greit. Når jeg omsider ble hentet, fant jeg ut at det ble felles transport med de to nordmennene til flyet. Bilen var en Porsche Cayenne og jeg fikk sitte framme i passasjersetet.
Hvis man først skal bli forsinket så vil jeg si det finnes veldig mange verre steder å vente God tur siste etappen hjemover!
På tide å få avsluttet det her. Når vi omsider kom oss om bord på flyet var det så stor forsinkelse at vi måtte få nytt crew, som igjen gjorde at vi ble enda mer forsinket. Det så mørkt ut med tanke på å rekke det nye flyet jeg fikk fra Oslo, som var siste direktefly som hadde ledige seter den dagen. Vi tok av ca 3 timer og 45 minutter etter oppsatt avgangstid og flytid var beregnet til 1 time og 50 minutter. Også her hadde jeg på meg Lufthansa-genseren, som var til stor glede for CC. Maten vi fikk servert var det rareste jeg har vært med på. Virket som om det var rester fra tidligere retter fra forrige uke. Kylling på seng av eplebiter og reker med no frø og grønnsaker oppå det som smakte som kålrabi med Thousand Island-dressing over. Rare greier … Ved landing på OSL fikk jeg melding om at jeg på ny hadde blitt booket om, via TRD med SAS og via SSJ med Widerøe. Også til TRD var det forsinkelse, men med gate A15 kunne jeg sitte i innenriksloungen og se ned på når boarding startet. Veldig kjekt! Her fikk jeg også kommet meg tilbake til hverdagen, med suppe av ukjent opphav og tørt brød. Resten av turen gikk greit, men var helt sykt trøtt og sliten etter en kort natt, så når jeg kom hjem var det rett i seng. Den opprinnelige ruten så slik ut: Og endte opp med å bli slik: Tusen takk for all støtte, kommentarer og likes. Det har vært en liten berg-og-dal-bane av en tur, men det ordnet seg ganske greit til slutt! Snakkes!
Velkommen hjem og takk for en flott rapport Det var veldig fint å se at dette ordnet seg og at du beholdt F-turen, virker som om det ble en ordentlig fin tur til slutt!
Tusen takk for ett flott reisebrev @mathiasfe! Det er først nå jeg har fått lest det og det er jaggu litt av en berg- og dalbane du har opplevd på denne turen! Men godt å lese at du tar det med godt mot og humør. Bare så synd at jeg heller ikke her kan se bilder (som i @Ida sitt reisebrev).
Tusen takk! Det er rart at ingen av bildene vises for deg. De kommer fortsatt opp for meg. Har du prøvd på forskjellige enheter? Meget mulig at @Ida også brukte Photobucket til å laste opp bilder, så kanskje det er der problemet ligger.