Nytt flyselskap i Norge

Tråd i 'Nyheter' startet av flyhigh, 06. okt 2020.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    De har henvendt seg til næringsdep for hjelp. Ble ikke nevnt så mye mer på pressekonferansen enn "gjeld og hybridkapital".
     
  2. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Tror ikke du skal overvurdere denne støtten. Den jevne nordmann flyr med Wizz Air hvis han kan spare 20 kroner på flybilletten. Det eneste selskapet som til en viss grad kan lene seg på lojale kunder er SAS.
     
    Wiolenze and themichael like this.
  3. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,991
    Likes mottatt:
    10,918
    Bonuspoeng:
    183
    Nja, mulig Norwegian må satse hardt på ultranasjonale reklamer nå fremover slik isprodusentene gjorde. Men det kan nok holde hardt. Dette er nok det verste marerittet til Norwegian (etter Covid).
     
  4. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Det ble da sagt en del om at de hadde vært i kontakt med staten om diverse økonomiske saker i pressekonferansen.
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Selv den jevne nordmann er opptatt av reisetidspunkter, Trøndere vil ikke ta Wizzair til Oslo om det betyr å reise på ugunstige tidspunkt. Da må det være veldig mye billigere.
     
    Wiolenze liker dette
  6. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde 60-70% tro på at Wizz kom til å etablere seg innenriks. Men denne så jeg ikke komme. Virkelig ikke. Og for ett team de har. JCSS. Er helt overbevist om at dette ikke er liv laga, også rimelig sterk i troen på at det ikke blir noe oppstart.
     
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Sjekk prisene som ligger ute da. Den jevne nordmann velger NAS fremfor SAS til «syden» for å spare en femtilapp, tror nok de kommer seg gjennom 40 min TRD-OSL når du sparer 1500-2000kr per pers t/r.
     
    Spielhaug liker dette
  8. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tror ikke vi skal regne med at 199 er det nye prisnivået på TRD-OSL. Selv ikke Wizz kan leve med det.
     
    themichael liker dette
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Enig, de trenger nok noen kroner mer i snitt. Men de har bevist at de klarer ett lavere kostnadsnivå er Ryanair, så blir spennende å se. Tror de kan finne på å strekke seg langt for å få en del av denne kaka
     
  10. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    themichael and Kristian like this.
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg synes det høres pussig ut hvis premisset for etablering er at de skal få drahjelp fra staten slik markedet er nå. Hadde markedet vært karakterisert av dårlig konkurranse hadde det nå vært en ting, men uavhengig av wizz sin etablering eller ei synes jeg at det høres rart ut at dette er noe som skal gå gjennom.
     
    hardlanding and themichael like this.
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Over tid vil der ikke være en prisforskjell på opp mot 2000. Jeg tror betalingsviljen på noen hundrelapper hver vei vil ære til stede for å slippe å reise på upraktiske/ugunstige tidspunkt. Med 2 fly som skal dekke OSL - BGO t/r, OSL - TRD t/r 4 ganger daglig hver og OSL - TOS t/r 2 ganger daglig så sier det seg selv at avgangstidene et eller annet sted blir ikke akkurat prime time.

    Merk at triangelet OSL - BGO - TRD er veldig mye mer businessorientert enn de segmentene som SK og DY konkurrerer på i europa. Når Ola dunk skal være konge på byen i Riga, Gdansk, whatever, så teller plutselig 50 lappen mye. På storbytriangelet i Norge utgjør ikke disse hovedgruppen.

    Men, det kan godt være jeg tar feil, for all del.
     
    Last edited: 07. okt 2020
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Wizz skulle få så mye som ei krone fra staten. Men, de vil nok, som de andre tre få slippe avinor avgifter så lenge dette gjelder. Staten kan ikke gjøre forskjell.
     
    Eddie47 liker dette
  14. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Refererte ikke til wizz, men prosjekt Braathen Busy Bee eller hva nå de skal kalle katta.
     
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Fin skrivefeil :p:D Jeg skulle prøvd hvis ruta hadde bra business.
     
    RoadKing and holmen like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    BOG er Bogerud, ikke sant?
     
    Jorge, Storbaba and RoadKing like this.
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja
     
    holmen liker dette
  18. marekz

    marekz Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Eddie47 liker dette
  20. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor kan ikke et flyveselskap søke om støtte til oppstart når andre selskaper kan det?
     

Del denne siden