Fordi de andre selskapene er og har vært i drift og uforskyldt rammet av krisen. Det er ikke disse bedriftenes skyld at det er pandemi. Braathen og resten av gjengen som er frekkere en flatlusa på høylys dag har ikke tapt noe fordi de ikke er der, og kan ikke tape noe. Strategien er åpenbar, DY og SK ligger med brukken rygg, disse kommer inn uten milliarder i minus og skal skumme fløten. De har altså en stor konkurransefordel i utgangspunktet, så skal de ha fellesskapet til å sikre ræva deres på toppen??? Fy faen... Jeg stemmer AKP/ML neste gang hvis de får noen som helst støtte.
Hva er det Braathen styrer med. Ber om støtte for oppstart av nytt flyselskap og skal kun gå inn med 50 millioner selv? For en gjeng idioter... Her skal det skummes av fløten. At de i det hele tatt har tenkt tanken at de skal søke stathjelp for gründervirksomhet er sinnsykt.. De får gå inn med milliarder selv og risikere sin egen kapital om de virkelig har stor tro på at de kan lykkes i markedet.
Det bør være mulig å søke støtte fra staten til oppstartsselskaper selv om det er pandemi eller ikke. Lykke til på AKP/ML landsmøte.
Ja, man kan søke om oppstartsstøtte fra Innovasjon Norge. Her er vilkårene. Dette er noe helt annet, og en helt annen størrelse på beløpet.
Selv om du søker på utsiden av gjeldene regler, så bør jo det være åpent for det. Du kan jo få nei på søknaden. La de søke, så ser vi hva departement svarer. Får de de ja eller nei, så kan vi sitte her å le av svaret. Destruktivitet gir lite eller ingen invovasjon.
I det minste får de mer tyn for bildet de stilte opp på enn milliardene de vil ha, om man skal dømme etter aktiviteten på sosiale medier... Jeg vurderer selv om dette er et PR stunt fra Dressmann
Fra min side var det en generell kommentar på innovasjon, ingen relasjon til oppstart av flyveselskaper.
Mye negativitet her. Synes det er interessant med nye flyselskaper og tror de klarer seg bra! Lykke til og gleder meg til å teste selskapet deres
Beklager mitt bidrag. Lot meg rive litt med. Jeg er ikke i mot at vi får konkurranse og ønsker Wizzair velkommen. Braathen gjengen er også velkommen. Det jeg ikke liker, er at de begge prøver å grafse til seg støtte fra staten for å dekke opp for tap de ikke har. Hvis de er så bekymret for lønnsomheten får de heller vente til de ser at det kan bli lønnsomt. Objektivt sett er jeg altså ikke negativ til noen av dem (eller andre), det er premissene de forsøker å legge til grunn jeg reagerer på. Tenk deg en boksekamp, den ene er allerede i knestående når motstanderen kommer inn, så skal han som kommer inn uten skader og er helt utvilt i tillegg få dop fra dommeren?
Før verden visste hva COVID-19 var hadde SAS rundt 15–16 daglige avganger fra TRD til OSL, Norwegian var ikke langt unna med sine 12–13 daglige avganger. Bildet var ikke veldig mye annerledes på rutene til OSL fra BGO og SVG. Det gikk i rushet tre–fire fly i timen på disse rutene. Nå, i en verden der det flys mindre, og muligens kommer det til å være sånn lenge, må jeg si at det forundrer mitt svært enkle og lite markedsøkonomiskanlagte sinn at det finnes noen som har tro på at der plass til enda et flyselskap på storbyrutene i dette landet. Uten å besitte noe faktagrunnlag, men et desto større grunnlag for ukvalifisert synsing, har jeg mest tro på at et eventuelt nytt selskap på relativt kort sikt vil være nødt til å presse SAS eller Norwegian ut av markedet for å overleve på lang sikt. Så vil tiden vise hvor langt ute på vidda jeg nå befinner meg
Det er jo det Wizz nå prøver på, med pris- og sosial dumping. Men jeg skjønner heller ikke hvordan Braathens 2.0 skal klare å stable på plass en "krigskiste" stor nok til selge billetter med tap lenge nok til å ta knekken på konkurrentene. Får håpe de stakkars millionærene får litt statsstøtte til det, da