NYTT FORDELSPROGRAM SOM GIR 20% BONUS FOR ALLE KJØP, 25% BONUS HOS SAS, OG 30% FRUKT OG GRØNT

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av SVG_flyer, 25. mars 2018.

1. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Hei folkens,

Grunnet et nytt konsept som skal lanseres men som ikke er bekreftet enda, og som vil ta markedet med storm er kanskje her snart. Prosjektet som det jobbes med er en ide fra en grunder som vil gjøre dette til en realitet som ingen har sett seg komme.

Norges gruppen som eier trumf vil ikke kunne matche det som kommer og det er hele poenget med hele denne lanseringen. Kundene skal kunne få mest mulig ut av poeng på alle kjøp og skal etter planen gi som nevnt 20% bonus på absolutt alt man kjøper, 25% bonus på kjøp av flybilletter hos sas.no og 30% på frukt og grønt hver helg hele året. All bonus som samles i fordelsprogrammet skal kunne transformeres til poeng hos sas. Det jobbes også med hvor mye en bonuskrone blir i eurobonuspoeng hos sas.

Man vil kunne melde seg inn gratis, få sitt bonuskort og bruke det ved handel, eller koble det til bank kortet.

Så kommer spørsmålene mine til alle:

1. Siden folk virkelig bruker masse penger i NorgesGruppen og henter ut masse trumfpoeng til reiser, ville dere vurdert dette nye konseptet fremfor det som vi har nå?

2. Hvis alle her inne kunne kommet med innspill om hva de kunne ønsket seg i dette programmet men som ikke finnes allerede i dag, hva ville det vært? Alle ting noteres.

3. Er det noen her inne på forumet så kunne tenkt seg tanken at vi en gang møttes til et møte eller to i oslo, bergen, stavanger eller hvor som helst der alle som kommer, kan gi sine ideer og tanker om hva de faktisk kunne tenkt seg, og hva som faktisk kan gi oss mye mer enn det vi allerede har?

Som sagt hele poenget med dette fordelsprogrammet er jo mer du handler hos oss jo mer fordeler skal du kunne få og naturligvis flere poeng til reiser. Fordelsprogrammet skal legges til rette for en spesiell aktør. Flere nyheter kommer etter hvert.

SVG_Flyer

henrikvd, Xflipper and Petter B-C like this.
  2. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    1. NorgesGruppen vil ikke kunne matche... Om eg då ser for meg i alle fall 15 eb-poeng pr fordels/bonuskrone vil det med 20% bonus på alt ein brukar bli 300 000 eb-poeng pr 100-tusenlapp i forbruk? Ja, det ville eg absolutt ha vurdert. :)

3. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    679
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis man først skulle søke å utvikle et virkelig differensiert produkt - hvorfor ikke gi mulighet for å velge mellom opptjening hos mer enn ett flyselskap? For eksempel et i hver av alliansene? SK, BA og AF/KL?

Bjoern In America and SVG_flyer like this.
  4. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen,

helt enig med deg der, dette er ting som kan legges til, og som nevnt alt noteres.

5. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,138
    Bonuspoeng:
    293
    Ad 3: Kombiner det med en Fly&øl ;)

6. tombom

tombom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Regner med dette er Rema eller Coop siden frukt og grønt blir nevnt. Spesielt Coops lojalitetsprogram er jo modent for revisjon.
    Kiwi er eneste kjede som konsekvent tar Amex, husk at det også har noe å si for bonusjegere mtp CT.

7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    HVORFOR ROPER DU?

8. Bjoern In America

Bjoern In America Digger USA og Japan!

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Så det er SAS som til slutt må betale med å dele ut gratis flyreiser?

Hva med de som ikke samler bonuspoeng hos SAS?
    Hva får de???

9. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    15,879
    Bonuspoeng:
    183
    Sorry @SVG_flyer for å ikke responderer mere positivt, men siden jeg er den jeg er.....Dette høres nesten for godt ut til å være realistisk.
    Min eventuelle påmelding vil bl.a være avhengig av finansiell ryggrad til dette foretaket. Vanskelig å slå Norgesgruppen i så måte.
    Overbevis meg, please, så blir jeg nok med :)

Last edited: 26. mars 2018
    Robert H, PVflyer and veeegard like this.
  10. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    For å ta det viktigste først: er dette avklart med SAS? Hvilke butikker er det opprettet et samarbeid med, som gir et eksternt fordelsprogram bedre betingelser enn hva de selv tilbyr? Og med %, menes det da % eurobonuspoeng? Om ikke gir det jo ingen mening å skulle ta en vurdering på hvorvidt dette er bedre enn f eks trumf.

Stiller meg nok i rekken til sisttalende. Enn så lenge.

11. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    1. april-spøk som ble postet for tidlig ... ;)

Snacky

MartinR liker dette
  12. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tolker det som blir skrevet, at det er 20% av kjøpesum i "Johannes fordelspoints" som så kan konverteres til EB og andre...

Her må man vell ha mer kjøtt på bein for å i det heletatt vurdere dette...

Jeg tror det er så enkelt at det må tilbys bedre prosent av kjøpesum i EBP enn hva SAS/Viatrumf selv tilbyr, og med en ganske god margin, da det her ligger en del mer risiko for oss som brukere, da dette er en startup, med mindre finansielle muskler(?) enn f.eks Norgesgruppens Trumf...

Men alltid morro med konkurranse, jeg ser bare ikke helt hva som kan tilbys fra en liten startups side, som kan tjene oss, og gi penger i kassen til denne Startup..

C

Malmo liker dette
  13. epletyv

epletyv Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    28
    Om dette prosjektet skal startes opp av en gründer, hva er det med dette opplegget som er nyskapende?

14. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,784
    Bonuspoeng:
    113
    At systemet er nytt, og som skrevet i innlegget dette skal være bedre enn det som allerede tilbys til kunder. Fordi alt er nytt og ting må gjennom flere faser er det mange spørsmål som skal besvares før dette kommer ut som et konsept. Og som jeg nevnte, jeg kommer med infoen fra kilder som holder på med dette etter at de som jobber med dette ga meg litt info om hva som faktisk skjer. Jeg skrev at når jeg vet mer så vil jeg informere her inne.

@Bjoern In America: som nevnt, planen er at folk kommer inn med innspill og ønsker og at dette implementeres i programmet. Jeg vil nevne en viktig ting, jeg vet ikke så mye mer enn dere, enn det som jeg skrev helt øverst. At vi kan bruke opptjent bonus hos andre flyselskap f.eks i one world alliancen er noe som sikkert kan gjøres med, og jeg håper at vi kan velge hvor vi vil bruke bonusen heller.

@veeegard: når jeg vet mer, så kommer det mer info.

@Snacky: heh, nei tror ikke det er noe spøk:). At noen jobber med noe helt nytt og vil gi sine kunder noe annet enn det som allerede finnes syns jeg er spennende :).

@Berlioz: jeg må ikke overbevise noen, de som holder på med dette prosjektet må overbevise oss alle. Og som jeg sa, når jeg vet mer så skal jeg skrive om det. Jeg la dette inn fordi jeg mener at dette er noe mange kan ha nytte av, når det eventuelt kommer ut en dag.

15. SAJblue

SAJblue Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    947
    Bonuspoeng:
    93
    Hei, jeg klarer ikke å følge regnestykkene. Hvis man skal få 20% bonus, altså 20 kroner bonus pr 100-lapp man handler for, er jo dette langt høyere enn marginene Norges-Gruppen og SAS har. Det vil i så fall si at de vil selge med store tap, eller noen andre må gi bort penger.

Men hvis noen har tenkt å gi bort penger takker jeg gjerne ja!

Robert H and DanH like this.
  16. MilageRune

MilageRune Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    3,922
    Bonuspoeng:
    93
    Allerede etter å ha lest første avsnitt ulmer det litt i varsellampene, ref. «.. som skal lanseres..», «.. ikke er bekreftet..» og «.. er kanskje her snart».

Hvor mye bonus (20% - 30%) man genererer ved kjøp av ulike varer er helt uinteressant i all den tid det ikke indikeres et forhold mellom EuroBonus-poeng og disse bonuskronene.

Hva er for øvrig forskjellen på spørsmål #2 og #3, annet enn at sistnevnte indikerer at du har lyst til å møte folk for å motta idéer og innspill? En «fly & øl»-samling vil kunne være en utmerket måte å stille denne kløen på.

DanH, dkvt and vegardg like this.
  17. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Spiller liten rolle for meg hvem som gir meg opptjening så lenge tjenesten er like grei å bruke som konkurrentene. Flere friske pust som får med seg butikker som ikke deltar i dag kan jeg bare se på som positivt.
    Et EB poeng er verdt like mye om det er konvertert fra Norgesgruppen eller andre aktører når det har blitt overført til EB kontoen. Den finansielle risken man tar ved valg av cashbackaktør er reell om man velger å salte ned cashback verdien før man konverterer til EB poeng og i overføringsperioden. Dette vil jo Norgesgruppen nå uansett til livs ved å redusere vekslingskursen ved store overføringer.

Ja takk! Sett i gang. Gi meg flere aktører. En krone i forbruk uten EB opptjening har ikke livets rett!

18. polscifly

polscifly Medlem

Likes mottatt:
    185
    Bonuspoeng:
    43
    Slår meg som fantasi dette her og grunnen er enkel: Når man lager et slikt konsept er ikke de faktiske nivåene i fokus tidligere, det er selve modellen. Virker helt merkelig at %ene er på plass men ingenting annet. Dessuten virker 20% hinsides all den tid Coop og Norgesgruppen opererer med 1-3%.

Når det er sagt så er det morsomt å lese bonuspoeng fanfiction :)

MartinR and SAJblue like this.
  19. Brunello

Brunello A heart's a heavy burden

Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Pardon my french; Dette er jo bare sprøyt og fremstår som totalt useriøst. Virker som ideen er kokt sammen av en fjortenåring som har forlest seg på Insideflyer, og ikke skjønt stort av hvordan ting henger sammen.

20. Oddvar

Oddvar Medlem

Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Det er ikke så uvanlig å forklare 20p per 100kr som 20% opptjening . Jeg har aldri likt det, men det er et eksempel på en post nå nylig på forumet der flere forsvarer tankegangen.
    Trumf forkludrer den modellen, da man får en reell cashbackprosent i norske kroner som senere veksler til EB med varierende kurs...

Del denne siden