Ny dag, nye muligheter.
Etter et par dager på kysten er det på tide å sette kurs innover i byen.
Når dagens værmelding viser at temperaturen skal stige ganske raskt
View attachment 94475
Var det ingen vits i å drøye tiden på morgenkvisten. Rundt kl 8 hadde jeg fått rigget til dagens fremkomstmiddel.
View attachment 94476
Jeg fikk lagt de tyngste tingene i kurven, sånn at jeg fikk litt lettere ryggsekk.
Siden denne sykkelturen var planlagt før avreise var jeg nøye med å pakke bagasjen så lett som mulig.
Når alt var veid og unødige ting som ikke går utover komforten var fjernet, ente jeg opp med dette.
View attachment 94477
Det ble 6,4 kg inkludert vekten på ryggsekken, den vekten varierer selvfølgelig litt ift hva jeg har på meg.
I LA er det flere veier som har ett dedikert sykkelfelt som dette
View attachment 94474
Det kan være smart å sjekke ut eventuelle ruter før man legger ut på tur, skiltingen er ikke den beste. Plutselig er det slutt på sykkelfelt og man kommer litt i konflikt med amerikanske bilførere.
Kommet 11,75 km på ferden og passerer
View attachment 94478
i en hastighet på 14,6 km/t, ingen tid til stopp for det begynner å bli varmt.
Fikk parkert sykkelen i stativet nærmest Hotell Roosevelt hvor natten skal tilbringes.
Jeg hadde på forhånd beregnet 2 timer på denne forflytningen med sykkel, og det stemte ganske bra.
View attachment 94479
Når jeg kom til resepsjonen kl 10:20 for å spørre om de kunne oppbevare bagasjen frem til innsjekk kl 15, fikk jeg i stedet rommet med engang.
View attachment 94480
Egen spise avdeling
View attachment 94481
Etter litt utpakking gikk turen til Hollywood museum, inngang $15.
Der er det mye film historie å finne over 4 etasjer.
De har blant annet en Batmobile
View attachment 94482
De som er ca 45+ husker kanskje Burt Raynolds i Smokey and the Bandit? Her er bilen.
View attachment 94483
Ghostbusters har også en bil til display.
View attachment 94484
Dette er vel noe for deg
@holmen
View attachment 94485
En av DMC’ene fra Back to the Future
View attachment 94486
View attachment 94487
har også funnet veien hit.
Tilbake på hotellet ble det tid til bassengkos. Spanderte på meg en øl i anledning New beer`s Eve.
View attachment 94488
Dette er kvelden før President Roosevelt opphevet forbudet mot alkohol for 89 år siden i 1933.
Jeg har en privat patio som er godt opplyst
View attachment 94489
Har også en av høyttalerene for bassengområde rett over meg, så her er det ikke akkurat stille.
Vis alt...