Hva mener vi om dette da? Yey or nei? https://www.dn.no/DNtv/video/2018/05/30/1158/skal-eurobonus-bli-en-kryptovaluta -=MrPutter=-
Elendig journalistisk håndverk... Halve poenget med et lojalitetsprogram er at SAS styrer det på sine premisser, mao. det motsatte av kryptovalutaer.
Har jo alltid syntes at bonusprogram er det som egner seg best som krypto. Men jeg vil tro det er ganske langt å nå dit. Først ønsker jeg meg at Star Alliance har et felles program (noe som er vanskelig nok å få til). Men klarer de det, så vil veien til kryptovaluta være mulig siden det allerede fungerer mer eller mindre som krypto mtp at man kan kjøpe og selge poeng og bruke det som betaling. Men samtidig så er det jo skummelt å binde fiatvaluta og krypto til et bonusprogram. Hva om krypto fortsetter å være så volatilt som det er? Over 1 måned kan man risikere at poengene blir verdt halvparten, eller enda verre: at poengene 100-dobler verdien og Star Alliance går konk fordi alle vil fly gratis! (lol).
Click bait. Noen blander epler og snørr i videoen her ja. Det at EBP er digitalt er jo ikke det samme som såkalt kryptovaluta. Hvis de tenker blockchain og EBP, så er det store muligheter rundt kjøp/salg/bytte av EBP for så å benytte blockchain til å ha kontroll på transaksjonene.
Nemlig, og da blir EBP en kryptovaluta. Blockchain er selve definisjoen på kryptovaluta. Tror det kunne blitt kult, men tipper SAS og Star Alliance er for langt fremme i det nye EB konseptet til at de har tid å basere det på Blockchain.
Hva med en familiekonto før de begynner med det vaset her? Eller mulighet til å booke bonusreiser hos andre *A uten å måtte ringe Olga i Tallinn? Ikke det nei? Vel, da er og blir EB et annenrangs produkt. *rantover.
De nevner i videoen at det snart vil bli mulig å booke bonusreiser hos *A partnere på deres nettside. Det kan bli pent/stygt avhengig av hvordan man ser det. Kanskje blir det for enkelt...
Unied/aeroplan ++ osv kan alle booke A* på nettet. Hvorfor skal ikke vi? Tror ikke det ødelegger i stor grad.
Ikke nødvendigvis. Det er kjørt POC prosjekter i helsesektoren der blockchain benyttes for å sikre informasjon mellom flere parter. Så blockchain er ikke krypovaluta. Men det benyttes blockchain i krypovaluta for å ha kontroll på transaksjoner. Eks: https://www2.deloitte.com/content/d.../blockchain-opportunities-for-health-care.pdf
Du har rett der. Blockchain kan brukes til mye, og token og coins er jo bare "belønnings" delen av blockchain. Uten at jeg skal ro for mye, så mente jeg igrunn å quote kun den delen av svaret ditt som handlet om at poeng blir noe du kan kjøpe/selge/bytte på en blockchain.