«Bare i min karriere hos de grønne har det flyselskapet styrtet 3 Twin Otters, 1 Dash 7 og knust ca 6–7 Dash 8, avlivet 66 mennesker», skrev Giæver på Facebook-siden. Friske uttalelser fra FlyViking-baronen. Les saken: http://www.itromso.no/nyheter/2017/...e-har-tatt-livet-av-66-mennesker-14808998.ece Edit Første omtale av saken: http://bodonu.no/ola-giaever/31.05-10:19
Et smakløst lavmål. Dette er ganske heftig diskutert på naboforumet. Det er pinlig å se OG avfeie kritikken mot manglende de-ice med å hele tiden peke et eller annet Widerøe har gjort.
Han oppfører seg som broren til Trump. Ingen selvkritikk, alltid skylde på andre, og hevngjerring som få. Han er ikke god.
Uttalelsene hans går ut på å dreie fokus bort fra at Flyviking ikke deicet og tok av med masse snø på vingene. Noe både han og flyvesjefen (som var kaptein på flyet!) mener var helt trygt. Deicing koster penger, og med fire passasjerer på den flighten så kan man tenke seg motivasjonen for å hoppe over noe som er helt grunnleggende i sikkerhetssammenheng. Rene vinger ved avgang.
Jeg begynner å bli skeptisk til å la Ola og gjengen fly meg. Jeg har bakgrunn fra cybersikkerhet og ydmykhet er et sunnhetstegn når man jobber med sikkerhet. Fokuset skal være på hva du kan gjøre innad i egen organisasjon for å unngå hendelser. Oppstår det en hendelse hos en konkurrent skal du prøve å lære av den, ikke henge dem ut for egen vinning. Der FlyViking skulle ha tatt til seg kritikken rundt deicing, har svaret fra Ola vært at dette gjorde Widerøe tilbake i tid og derfor er det helt innenfor. Jeg skal holde meg utenfor det tekniske, men antar at Widerøe har endret veldig mange prosedyrer i løpet av årene Ola selv fløy for selskapet. Når Ola slutter med oppgulpene sine og heller snakker om hva han gjør for at luftfarten skal være en tryggere verden, da skal jeg kanskje vurdere om de fortjener bookigner fra meg.
Jeg har spurt før .. Er det noen som vet om han har passasjerer? Hvor lenge har han penger til å fly uten inntekter som er større enn utgiftene?
Er det noen her som kan skrive et reisebrev om en FlyViking tur? Eller er det ingen her som har flydd med dem?
^^ He runs with the wolves at night, has balls of steel and thunder, leans back and feels alright, as the world goes asunder. Håpar det blir ein varm sommar, utan sludd og snø
Hakke vært så bra til nå. Skal bli godt å flytte sørover (selv om vennene mine fra Østlandet ikke regner det som å flytte sørover når jeg skal flytte til Bodø).