Om å forberede seg til en reise

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Bizflyer, 13. nov 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Som noen av våre observante lesere kanskje har fått med seg, har jeg endelig fått fatt i en bonusbillett med Lufthansen i First Class. Noe som jeg trodde var uoppnåelig. Så her snakker vi faktisk et par ting som snart kan krysses av på bucket listen.

    Og når man først får det til sitter man jo å gleder seg noe helt sinnsykt, og da må man jo bruke nettet til å forberede seg litt.

    Drøssevis av trip-reports er lest, veien til First Class terminalen pugget, aktuell vinliste for november gjennomgått og sammenlignet priser med polet og på nett, og man har bestemt seg for at det ikke skal drikkes noenting til under 400 kr flasken....

    Så langt så godt. Men så sitter jeg her og lurer på noe. Ser at de har USB kontakter i setene, og nesekamera som viser bilde på underholdningssystemet. Hvordan ville de ha sett på saken om jeg hadde fisket opp min egen joystick, plugget inn og latet som jeg fløy flyet ved hjelp av nesekameraet. Og hvis de kom og spurte meg om noe kunne jeg jo bare si, "ikke forstyrr, ser du ikke jeg er opptatt".

    Faren er er vel at man hadde blitt nektet servering og sendt bak i økonomiklassen. Men du så moro det hadde vært.........

    Andre gode forslag?

    Rabadam-tim-tim....

    Muli æ holder på å bli sprø i nødda.... :D
    Kan nesten ikke vente!:p
     
    tommy777, Jørgen, Henning and 4 others like this.
  2. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner veldig godt at du gleder deg! Håper at denne muligheten skal komme min vei også om ikke så altfor altfor lenge! Hvor lenge kan man forresten sitte på denne berømte loungen før man blir uglesett? Ikke at det er noen grense slik sett vil jeg tro, men om man sitter der en hel dag og pimper kvalitetsvarer så kan det kanskje hende at man får noen skjeve blikk etterhvert...?
     
  3. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Alternativt får i alle fall du skjevt blikk dersom du pimper en hel dag...
     
    Henning, Travellingalf and Bizflyer like this.
  4. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var prosessen men å finne/booke billett? Routing?
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Fulgte med på ANA tool 2 ganger om dagen når det nærmet seg 14 dager før avreise. Og på streken 14 dager før ble det lagt ut 2 seter i F på aktuell reisedag, og da var det bare å hive seg på telefonen.
    Men det er ikke mange ruter det legges ut seter på. FRA og MUC til ICN virker som en som har relativt greie muligheter. Fant også et sete til Tokyo Haneda. Men ellers ikke et sete å oppdrive til Asia. Til Amerika nord/sør har jeg ikke sjekket noe særlig.
     
    John in The Tower liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Trøkk nedpå så mye champis du klarer:). Jeg og kona drakk 3 flasker laurent perrier til 1300 kr/stk. Det var moro og en rasende festlig flytur hjem.
    Ellers er det bare å nyte og håpe på fjernparkering
     
    Bizflyer and Travellingalf like this.
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Champers skal nok trykkes ned både i FCT og ombord. Hører de har 4 forskjellige på FCT. Så en champers smaking må nødvendigvis stå på menyen.

    Ellers har jeg fulgt litt med på det utmerkede verktøyet www.flightradar24.com, og der har jeg fått med meg at 98% av reisen foregår over land.
    Jeg har derfor sendt Lufthansen en mail i dag hvor jeg har bedt dem skifte ut redningsvestene under setene med fallskjermer under henvisning til at de ikke har med fallskjermer på ubåt heller.
    Såpass hadde jeg nesten forventet at de hadde klart å bruke de tyske små grå. Jeg hintet også om at fallskjermene i First class bør være av merket Hugo Boss, da han jo har lang erfaring med å sy for tyskerne. De bør også være behagelige og eksklusive å ha på, samt at det må stå Lufthansa First Class på dem, slik at det er lettere for redningsmannskapene på bakken å se, slik at First Class passasjerene blir reddet først.

    Jeg laget også et forslag til tillegg i kundeundersøkelsen deres:

    Hva er viktigst for deg når det gjelder våre nye fallskjermer? Er det

    A: At de er laget av et miljøvennlig materiale
    B: At de er merket med den klassen du reiser på
    C: At de folder seg ut

    Selv krysset jeg selvfølgelig av for B.

    Og så er det fredag i dag. Det betyr at jeg må igang med litt prøvedrikking. Aldri feil det!

    God helg! Klokka tikker i retning av avreise, gitt! Håper bare å få svar fra Lufthansen innen den tid om at dette er gått i orden.
     
    milehigh, vegardg, Henning and 6 others like this.
  8. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Helt klart b! Hvis du skulle bli gugg på bakken så ser hvert fall folk at du reiste og døde med stil:p
     
    Bizflyer liker dette
  9. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Og jeg skal iallefall ikke dø edru!! :oops:
     
    Travellingalf and anders82 like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skjønner godt at du gleder deg. Det er relativt få ting i flyverdenen jeg ser frem til i dag. Lufthansa First står øverst på en veldig kort liste over ting jeg virkelig gleder meg til.
     
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    @Bizflyer - deler du snart dato og routing? Vi er minst like spente som deg.
    En ting du kan glede deg til FCL-FRA der er det "Champis" døgnet rundt, oh my good God...
     
  12. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Den er jo delt for lenge siden! Følger du ikke med?? ;)
     

Del denne siden