Om SAS og tilbudspriser - tilbud denne helgen

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Bizflyer, 26. april 2014.

  1. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    SAS reklamerer med turer fra Kristiansand til blant annet Frankfurt for "fra kr 469,- en vei".

    Reiseperiode er 5 mai til 31 des.

    Jeg har nå gått gjennom hele perioden, og det billigste man kan få retur på er kr 684 kr. Det finnes ingen returbilletter til 469 kr.

    Det finnes utreise enkelte dager til 469, men ingen retur. Om dette er lov eller ikke skal jeg ikke ha sagt. Men jeg synes det er dårlig å reklamere for dette uten å tilby også retur for denne prisen.

    Her bør SAS ta selvkritikk. Dette er for dårlig!!!

    Hva mener dere?
     
    AndersB liker dette
  2. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg ser ingen steder i kamapanjen at det annonseres noe som helst i retningen Frankfurt til Kristiansand, eller at det er nevnt noe om retur. De pålagte avgiftene fra Tyskland er også vesentlig høyere enn fra Norge (ca 200 kr høyere).
     
    SASlovah4evah liker dette
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Finner ikke en eneste 299-billett til Genève i hele reiseperioden...
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fant til gjengjeld tur til London til 269,-

    Returen dyrere dog (549,-)
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    UK har også høye avgifter for avreise fra landet, som Tyskland. (Ser at BAs standard-priser fra OSL-LHR-OSL er hhv. 372 kr og 63GBP, og returen ligger på det jevne noe høyere enn til London). Berlin er på 390 kroner fra Berlin til Oslo, mens OSL-BER ligger på 269 som laveste.
     
  6. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Geneve finnes ikke fra Oslo ihht. annonsen, bare fra de andre stedene i Sør-Norge. Oslo er FRA/LON/BRU/BER.

    SASsalg.png
     
  7. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Hele poenget mitt er at man kun finner prisen på utreise, og at hjemreisen er betydelig dyrere.
    Trodde man hadde vært igjennom denne markedsføringsmetoden tidligere.
    Ellers er det jo enkelt for flyselskapene å reklamere med utreise til 99 kr og så priser man returen til 2990 kr som et minimum.
    Hvis ikke dette er villedende reklame vet ikke jeg.

    Var jo iallefall en del snakk om Ryanairs reklame hvor de reklamerte med billetter til noen få kroner. Men det var jo kul krampe å finne noen billetter til denne prisen.
     
    Robert H liker dette
  8. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp - Ida har helt rett.

    Forsøkte selv å finne fornuftige priser t/r Oslo-Geneve, men fikk følelsen av å søke på rødsnuteselskapets side for mega-super-billige-humbug-billetter... ååå - skal du hjem igjen også?? Vel, det vil selvsgat koste deg det hvite ut av øyet. Trist at SAS har bestemt seg for å bli en del av denne nedrige klubben svindlere. Hvor har det blitt av gentlemansånden?

    Jeg får trøste meg med å lese (enda mer) i Fnates blogg om alt det spennende som skjer på tur ;)

    Robert H
     
    Bizflyer liker dette
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,929
    Likes mottatt:
    6,743
    Bonuspoeng:
    183
    Få på CAPS LOCK når du skriver Ida, da vil vi "kanskje" forstå ;)
    Du har helt rett og dette er kanskje lur markedsføring så lenge ikke returen blir steike dyrt, da reagerer nok også vi andre slik som @Bizflyer
    Ser ofte slik prising til utlandet hos DY også, men da er oftest returen svinaktig dyr
     
  10. Superhai

    Superhai Brigadier

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    269
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg finner svært mange dager med priser mellom 287-311 på returen fra GVA til OSL.
     
  11. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Her er det skjedd noe positivt med tilgjengeligheten siden i morges, men bedre sent enn aldri ;)
     
    Robert H liker dette
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Samme har jeg opplevd tidligere også.
    Når de hadde 1.000.000 billige billetter for en stund siden var det ingen OSL-KRS som passet meg.
    Noen dager senere tenkte jeg å sjekke i tilfelle.. Og da var det en drøss av dem, så ser ut til at de slipper litt og litt..
    Egentlig veldig fornuftig så ikke alle billige billetter blir hamstret umiddelbart etter de legges ut, men holder hele perioden med tilbud.
     

Del denne siden