Hei. Skulle fly IAD-CPH på business med SAS. Bonusbilett som ble betalt med poeng. Ble så ombooket med ny rute med united og nedgradert til økonomi. Jeg må vel ha krav på en masiv kompensasjon her? Hvor mye?
Ville først og fremst prøvd på enda en ombooking til C. Det jeg har sett av komp for downgrade tidligere har vært skuffende
Med mindre konsekvensene er for store ville jeg kansellert om jeg ikke fikk biz, hvis biz var hensikten med reisen.
Regner med at en telefon eller to vil resultere i ombooking til retur i C med et eller annet *A selskap
The amount of the compensation is gonna be between 30 to 75% of the price of the ticket. 30%, if the distance of your flight is up to 1500 kilometres, 50%, if the distance of your flight is between 1500 - 3500 kilometres, 75%, if the distance of your flight is more than 3500 kilometres. Kilde: Refundor.com Hvordan dette fungerer med bonuspoeng er jeg usikker på.
Er det for mye forlangt å bli ombooket til eit annet selskap i business ? Det er jo tross alt det en har bestilt fra før Skremmende om dette er eit nytt spareprosjekt fra SAS
Er nok ikke et spareprosjekt per se. Koster dem jo penger, uansett hvilken løsning de velger for å omroute deg. Derimot kan det nok gjerne være et av mange eksempler vi vil høre om fremover, hvor SAS kjører harde runder med kanselleringer bla pga manglende crew. Og ja, du bør ringe - om nødvendig flere ganger til forskjellige agenter. Så ordner de deg nok C klasse med annen carrier siden det er det som er billetert fra før av.
Familien ble dumpet fra SAS Plus til øko på BA under streiken for noen år siden og husker mesteparten av poengene ble refundert, så var nok 75% Vet ikke om det var utslagsgivende, men hadde status hos BA på den tiden og alle ble oppgradert til Biz, så alt i alt fornøyd med utfallet
Det er en grunn til uttrykket: flaks-i-uflaks Og BA ser konsekvent på status når de skal oppgradere noen, er både min egen erfaring og meldingene på Flyertalk.
Det er nok kanskje heller motsatt på BA er min erfaring. Der velger de ofte noen som ikke flyr mye i Business fra før for å gi dem en smakebit på hvordan det er å fly business Det skjedde med meg for noen år siden, da flydde jeg alltid Y eller W med BA og aldri C. Så fikk jeg en opup til C og hadde en kjempefin tur. Etter dette har jeg prøvd å fortsette med C på BA
Jeg hadde vært rimelig klar på at det var fullstendig uaktuelt å fly Y når jeg hadde booket C. Vi ble forsøkt ombooket fra C ved en forsinkelse for par år siden. Poengterte at det var fullstendig uaktuelt å fly i en annen klasse, og det ble løst. 5 billetter i C LHR-PTY. At det var en rotete prosess kan jeg skrive under på, men det var ikke aktuelt å fly i øko... Bonus som ble booket om til betalte billetter.
Hadde en case med en bonusreise nå hvor SAS booket meg om og da jeg ringte fikk jeg uoppfordret tilbud om Lufthansa business i stedet, så det er absolutt mulig å bli booket om til et annet Star Alliance-selskap i business, selv om det er en bonusreise.
Ble ombooket fra SAS til BA under streiken i 2019. Fikk refundert poengdifferansen mellom flydd og bestilt klasse.
Sas kansellerte retur fra sfo i julen med EB booking, varselet om kansellering inneholdt også info om ny billett i C hos Lufthansa.
Hei. Oppdatering. Sjekket opp bookingklassen som var J. Dette påsto SAS over telefon var en business på en united flight og det var korrekt. Dobbeltsjekket med å google. Ved ankomst IAD som gikk til LHR fikk jeg også tilgang til united polaris lounge. Nå var ikke united polaris business på flyet noe å skryte av. Setene var slitne. Det var en boeing 777.
Merk at J er poenggivende klasse, men man må registrere EB-nr før avreise. Retro stopper deg om det i utgangspunktet er en bonus-reise, men du får poeng om du registerer hos United. Dette er erfaringsbasert