Onboard Couriers- noen erfaringer??

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Eddie47, 02. mai 2018.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Med referanse til @mathiasfe sin "god morgen" melding om hans tur til Cairo i dag som kurer.
    Er det noen andre som har erfaringer med dette?
    Det kan jo være en mulighet til å fly litt igjen?? Slik det ser ut nå blir det vel ikke mer en knappe 50 000 flypoeng i år, det rekker jo ikke til diamant .....

    Alvor: Har noen erfaringer og hvor stor kan sannsynligheten være for oppdrag fra BGO?

    Sitat fra @mathiasfe :
    Meldte meg opp på https://wings-onboard.com/wings/ (men det finnes flere selskaper, blant annet Airmates og Chapman) og fra tid til annen får jeg mail om jeg kan dra hit og dit på kort varsel.

    Første gang var det til Atlanta (da gikk mobilen tom for strøm og noen andre tok oppdraget, mens jeg løp rundt som en galning etter en lader), andre gang var til Las Palmas (men ble avlyst av bestiller) og senere samme dag som LPA, fikk jeg melding om jeg kunne dra til Marseille (men denne ble også avlyst).

    Så endelig i går ettermiddag fikk jeg mail om jeg kunne dra til Kairo i dag. Tok toget opp til Aalborg i går kveld, overnattet på hotell der, så hentet jeg i dag ut leiebil på AAL og kjørte til Hirtshals for å hente pakken. Nå er jeg tilbake på AAL og sitter og venter på SK1214 til CPH (Norwegian, som jeg egentlig skulle reise med, ble kansellert).

    Wings betaler selvsagt for hele reisen og i tillegg får jeg 400 Euro for jobben.

    Det fine er at man kan bestemme selv hvor lenge man vil være på plassen man skal levere varen. Man får en natt gratis også kan man betale eventuelt mellomlegg på hotell selv for ekstra netter.

    Er en fin tråd på vår danske søsterside hvor det står mer info finner du her (det var også her jeg fant ut om det):
    https://insideflyer.dk/forums/threads/on-board-couriers.3202/

    Det er jo absolutt en fin ekstrajobb for oss som liker å reise, men det krever at man har en ekstremt fleksibel timeplan og kan reise på svært kort tid. Om man ikke kan der og da, kan man selvfølgelig takke nei, men liten vits om man har fulltidsjobb.
     
    DanH liker dette
  2. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan «melder man seg på»? :cool:
     
  3. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    8,824
    Bonuspoeng:
    183
    Vet ikke om det var fra BGO, men det var i hvert fall 3 norske kvinner som fikk dekket en tur hit. Tror jammen de fikk dekket en god del dager opphold i etterkant også.

    Cochabamba.PNG
     
  4. NoLimit

    NoLimit Evig ung

    Innlegg:
    377
    Likes mottatt:
    314
    Bonuspoeng:
    63
    Dette høres jo litt skummelt ut da. Vet man hva man frakter? Kan man stole på det?
     
  5. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdragene kan være fra hvor som helst til hvor som helst.

    Ikke umulig med BGO, men hvis det skulle være noe fra andre norske byer i umiddelbar nærhet (direkteflyvning etc.) så sender de deg mer enn gjerne rund omkring. Jeg ble sendt fra Odense til Aalborg i går for eksempel.

    Man vet alltid hva man frakter. Får en liste med innhold når man henter pakken. Har en følelse av at det ofte er flydeler eller deler til industri, som er viktig at kommer fram raskt (hvis ikke stopper alt opp).

    Kan nok sikkert høres skummelt ut, men hvis man gjør det gjennom de firmaene jeg har nevnt vil jeg tro det er relativt sikkert.

    Men hva vet jeg .. første gang jeg gjør dette, så hvis dere ser at en normann har blitt fengselt i Kairo i morgen, så vet dere hvem det er. :p
     
    Baldrick, DanH, Petter B-C and 6 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Se meldingen fra @mathiasfe
     
  7. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Meldt meg på time:matters, men finner ikke ut hvordan jeg gjør det med Wings...
     
    Edvard liker dette
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.network.wings-onboard.com/

    Er ikke helt sikker, men tror jeg sendte en e-post til den e-post-adressen som ligger nederst på siden.
     
    petterel liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 12. nov 2020
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Holder på å melde på hos time:matters .... de ber også om politiattest og det har jeg nå søkt etter.
     
    petterel, Stuttfeiten and RoadKing like this.
  11. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Kommet fram til hotellet i Kairo (Steigenberger Hotel) nå og fått levert fra meg pakken.

    Litt rot når jeg kom, da han jeg leverte pakken til ikke helt viste hva han skulle gjøre med den, men vi fant ut av det (i så hurtig tempo som det er mulig i Afrika).

    Og det ble heller ikke Egyptisk fengsel på meg, så det er jo noe å skrive hjem om.;)

    Nå skal jeg få meg noen få timers søvn før jeg skal ut å se på pyramider.

    Hjemreisen starter om 12 timer.
     
  12. petterel

    petterel EBD og QPP

    Innlegg:
    227
    Likes mottatt:
    887
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her også!
    Herre min dette virker jo bare helt magisk!! God tur hjem. Ble det business på noen av legsene?
     
    Eddie47 liker dette
  13. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,155
    Bonuspoeng:
    113
    Dette høres jo gøy ut ja! Betaler det noe i tillegg til flybilletten?

    Jeg har fleksibel jobb så jeg kunne godt tatt en avstikker på kort varsel i ny og ne.
     
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,107
    Likes mottatt:
    14,454
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du leser tråden står det der. Alle kostnader for reise pluss 400€ får han for den turen
     
    SAJblue liker dette
  15. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Wow, dette er jo helt perfekt! Melder meg opp umiddelbart. Takk for tips.
     
  16. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Vært medlem i ca 6 mnd, og det har dukket opp 1 oppdrag.

    Så jeg har i utgpkt slått fra meg litt hele greiene. Nå kommer halve insideflyer i tillegg, så tror ikke jeg ville hatt veldig store forhåpninger :)

    Spørs om det blir med den ene turen din da @mathiasfe. Lurt ;)

    Bitterheten/reality-checken tilskrives ståplass på OSL lounge og 1,5 timer i stappfull, varm flybuss på en tur som skulle tatt en halvtime.

    Back up the truck, ellers strålende aften!
     
    Last edited: 03. mai 2018
    eventyrer, holmen and NoLimit like this.
  17. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Nå dekker jo jeg et annet marked (Danmark) enn det som er aktuelt for folk her inne, så det er kanskje deg jeg har gjort det vanskeligere for. ;)
     
  18. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, dessverre. Siden det er første oppdrag så gadd jeg ikke stille det som krav. Men har vel lest om andre som har fått Business class på lengre turer.
     
    petterel liker dette
  19. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,080
    Likes mottatt:
    68,766
    Bonuspoeng:
    293
    Dear Mr. Eddie

    We welcome you as part of our international On-Board Courier network.
    Your profile has been verified. You can also check your status online.

    Please follow the steps as mentioned below to get ready for your first mission:



    1. Watch our training section "Get ready for the mission"
    We have created a video section for you, with essential information on our processes and the general execution of an airmate transport mission. You can access the videos in the “Training” section of your airmates profile. Please make sure, that you have watched the videos before your first mission and have confirmed the completion of the section.


    2. Download our airmates mobile app
    With our app you can receive location-specific mission requests wherever you are and easily manage your availability. Get started and download the app now.
     
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,414
    Bonuspoeng:
    293
  21. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,764
    Likes mottatt:
    10,062
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk verifisert min Airmates-bruker nå.

    Lagde den for mange måneder siden, men siden de må ha politiattest, så glemte jeg det helt bort. Bestilte attest fra Danmark på morgenkvisten i dag (tok forøvrig ikke mer enn en time å få den på mail, versus 2 uker i Norge) og en liten stund etter det igjen kom det e-post fra Airmates om at profilen er verifisert.


    Poengene fra turen ned til Kairo har også kommet.
    AAL-CPH med SAS: 625 poeng
    CPH-ATH med Aegean: 1400 poeng
    ATH-CAI med Aegean: 700 poeng

    Venter bare på returen nå og å se om det kommer noen poeng fra Hertz.

    Ble forøvrig bedt om å ha med meg noen Euro på vei ned (i tilfelle jeg skulle bli stoppet i tollen) og Wings dekket gebyret for å veksle disse tilbake til kr. I tillegg dekket de visum ved ankomst i Kairo. Ingen av disse tingene er spesifisert at de dekker i vilkårene deres, så det er jo positivt at de faktisk gjør det.
     
    DanH, petterel and Eddie47 like this.

Del denne siden