One night in Bangkok

Tråd i 'Reisebrev' startet av holmen, 22. jan 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du er ung, det blir :)
     
  2. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Har ankommet HND, og hadde forhåpninger om en dusj i loungen, men det gikk dårlig. Men, jeg har kvittet meg med det meste av bagasjen, så nå er jeg klar for litt ramen. Jeg har ganske nøyaktig 9 timer til neste flight.

    Det er forøvrig @kjeeli som spanderer kollektivtransport, bagasjeoppbevaring og ramen i dag. Takk for det! Digger dette forumet!

    Senere i dag blir det litt tid i ANA loungen, og da blir det litt mer reisebrev også. Kan røpe at jeg aldri har sovet så godt på fly før..
     
    Gullars, geddi, Upsaker and 13 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    1K ja.
    Var i tvil om hvilket sete jeg skulle velge, men det er jo gøy å sitte helt foran. Kommer først frem! Til og med før pilotene.
     
    Earl, Kalsnes, ordnetseg and 8 others like this.
  4. ArthurDent

    ArthurDent Veteran

    Innlegg:
    1,701
    Likes mottatt:
    5,876
    Bonuspoeng:
    183
    Trivelig å følge - både forberedelser og på turen. God tur videre!
     
    holmen liker dette
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Godt du kom deg på tur @holmen !
    Pass på å ikkje drikke (for) mykje vodka til kaviaren, då kan ein fort måtte gå tidleg til sengs!
     
    Kristian and holmen like this.
  6. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Kjenner det frister med en egotrip selv i løpet av våren...

    Kos deg!
     
    holmen liker dette
  7. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    hvornår frister det ikke med egotrip..... :)
     
  8. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Eller for mye champagne på FCT....Har hørt dette fra en venn.... :oops::rolleyes:

    Forøvrig god tur @holmen ! Vi koste oss på samme fly i november.
     
    magnusant, holmen and ValdresBjarne like this.
  9. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    Herleg! Føler det er lenge sidan sist gong vi hadde eit laiv reisebrev frå LH F (#mannsminnekanbedra) og den reiseruta ser rett og slett super ut :) Kos deg på tur! Og takk for at du tar med oss andre :)
     
    holmen liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Er for øyeblikket opptatt med å spise wagyu biff og drikke sake i ANA Suites lounge på HND. Det kommer mer "snart"!

    Fikk sånn vibreringsdings for bordbestilling, og har også en for dusj (som trengs).
    IMG_20190123_205835.jpg
     
    magnusant, geddi, Upsaker and 21 others like this.
  11. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat nå økte min motivasjon til å krangle meg inn der mye neste sommer.....
    Klarte ikke det sist med NH F ankomst.. Og nå har vi 20 timer i Toyko .... hmmmmmmmmmmm....... :/
     
    Gullars and holmen like this.
  12. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Himmelsk:cool:, Wagyu biff får tennene til å løpe i vann bare hører ordet Wagyu, uten å engang sett det elegante tilberedte kunstverket på deres fraværende bilde av tallerkenen.:):):)
     
    holmen liker dette
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Ok, hvor var jeg?
    Live-delen av reisebrevet er litt ute og kjøre akkurat nå. (Også er det så mange andre ting som må diskuteres på forumet samtidig. Viktige ting.)

    Jeg hadde satt min smekre bakende ned i setet 1K på LHs 747-800. Der var det fint!
    Meget hyggelige damer ønsket oss velkommen, og det kom kjapt litt mer champagne på plass, som allerede dokumentert med bilde.

    Flyet som var satt opp på ruten hadde noe feil, så de hadde funnet et fly liggende og slenge på FRA som de kunne sende oss avgårde med i stedet. Men dette var ingen LN-RKP! Åneida, så ingenlunde. Her var alt på stell. Vi kom oss avgårde, og kapteinen sa han skulle gi på, så den gamle japaneren i setet bak meg ikke skulle komme for sent hjem.

    Unge frøken Müller (heter ikke alle tyskere det?) var ivrig med champagnen, og min japanske sidemann i 1A og jeg, vi skålte oss hele veien til drømmeland. Før den tid kom det mat, og når man kan velge mellom vestlig og japansk cuisine, da er valget enkelt. Så jeg masse greier som jeg ikke vet hva er, men det meste var godt!
    IMG_20190123_164414.jpg IMG_20190123_164426.jpg IMG_20190123_164435.jpg IMG_20190123_164506.jpg IMG_20190123_164534.jpg
     
    TigerTravel, Gullars, geddi and 23 others like this.
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Når man flyr F, er det en del små detaljer man legger merke til.
    For eksempel at LH har sendt med en drone, som hele veien filmer flyet, så man ser hvor man er. Fiffig detalj!
    IMG_20190123_164404.jpg
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Etter en bedre middag, og "nok" champagne, skiftet jeg til min alt for store pysjamas, og da jeg kom tilbake til plassen min var setet borte, og var på mirakuløst vis byttet ut med en seng.

    Jeg så "Catch me if you can" under middagen, men ble ikke ferdig før jeg sovnet, så resten ble spart til frokosten. Jeg liker den filmen.

    Før det så jeg de siste 10 minuttene av Tag, som jeg gikk glipp av på vei hjem fra MIA i desember. Artig.

    Som nevnt tidligere, så sov jeg helt superfantastisk. Ble ca 7 timer på øyet, ny rekord. Spørsmålet er vel om jeg utnyttet LH F til det fulleste, og der vil nok de lærde strides. Søvn er også digg..

    Det ble visst lite bilder av søvn, seng og frokost, men alt skjedde. Lover!

    Spiste en lett frokost, da klokken var ca 13 ved ankomst. Og jeg skulle jo spise ramen, må vite!
     
    Gullars, geddi, Upsaker and 19 others like this.
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Ved gate på HND var det en hyggelig dame som tok i mot oss F-reisende. De andre fikk bare hei, hei, hallå, men hun hadde en lapp med mitt navn på. Så da jeg kom, så tok hun følge med meg, og kunne tipse om det ene og det andre. Jeg prøvde å komme meg i en lounge for å ta en dusj, men det gikk visst ikke. Så da fikk Japan klare seg med en ubarbert og udusjet Holmen.

    Det gikk radig gjennom immigrasjonen, og jeg fant et hull i veggen hvor jeg kunne bli kvitt bagasjen min. Så fisket jeg frem Suica-kort donert av @kjeeli , og kjørte monorail mot Shibuya.
    IMG_20190123_164619.jpg

    Etter å ha brukt sikkert 20 minutter på å finne ut av hvordan/hvilken retning jeg kom meg ut av stasjonen, var jeg midt det kjente krysset med alle fotgjengerne.

    Jeg gikk målrettet (trodde jeg) mot en ramensjappe jeg besøkte for et par år siden, og etter 45 minutter virring mellom love hotels og annet rart, fant jeg det jeg lette etter. Men, restauranten var stengt for oppussing..

    Slukøret tasser jeg videre, og ca 7 meter borti gaten fant jeg en ramensjappe som serverte med dette:
    IMG_20190123_205754.jpg
    Nammenam!!

    I Tokyo er det ikke lov å røyke på gaten, men i barer er det lov. Så da ble det et par øl.

    Så våget jeg meg tilbake til åstedet for en rimelig flau episode i 2017. Starbucks.
    For nye lesere, så var det sånn at jeg mistet en kopp kaffe i gulvet, og sølte masse på jakken til frøken ved siden av. I et mindre stolt øyeblikk, så rømte jeg åstedet. Denne gangen fikk det bra.

    Så tok jeg banen og monorailen tilbake til HND, for å henge litt i loungen. Men... Thai sine skranker åpner ikke før 1,5 timer senere!
    Gode råd er dyre, så jeg finner en Thai-ansatt, og spør om det er noe de kan gjøre. Jeg skal jo ikke sjekke inn noen bagasje, så dette må jo gå greit.
    Joda, etter å ha bekreftet at jeg reiser i F, så lurer hun på om det er jeg som kom fra Frankfurt. Her har de tydeligvis orden i sysakene.
    2 minutter senere har jeg nytt boardingkort, og anvisning om hvilken kø i sikkerhetskontrollen som er kortest, og hvilken lounge jeg bør gå i.

    Sikkerhetskontrollen helt innerst til venstre - den som ser ut som at den er stengt - den har kort kø. Det vil si, det er bare meg der. Så bærer det videre til ANA Suites lounge.


    Jeg setter meg på venteliste for dusj (endelig) og bespisning.

    Nå er det boarding til BKK, så resten kommer senere!
     
    Gullars, geddi, Upsaker and 31 others like this.
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Herlig :)
     
    holmen liker dette
  18. kjeeli

    kjeeli Veteran

    Innlegg:
    2,192
    Likes mottatt:
    22,475
    Bonuspoeng:
    183
    Håper jeg fikk spandert sitteplass på deg :)
    Hyggelig å bidra med noe som sikkert bare hadde blitt liggende i en skuff.

    Ser ut som du storkoser deg med egotrip. God fortsatt tur ønskes :D
     
    Gullars, geddi and holmen like this.
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Gøy å følge denne ruten, har flydd den noen ganger. Vanligvis kommer man inn på lounge om en krangler litt. Fatter ikke at TG F ikke kan ordne boardingkort.

    Jeg sjekket inn på Thai online i ANA F-loungen etter tips fra staff, og så printet vi dem ut der før vi dro til Tokyo. Men har også bommet på den innsjekkingsrutinen første gangen på HND. Bra at du fant en Thai-ansatt!
     
    holmen liker dette
  20. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Har en 9 dagers ego-trip Oslo-Bangkok-Kuala Lumpur-Langkawi-Kuala Lumpur-Istanbul-Oslo i C på gang 2/2, men innrømmer at jeg fikk alvorlig "F-envy" av å se ruten til Holmen...
     
    holmen and RoadKing like this.

Del denne siden