Altså, hvor var jeg?
Jo, i ANA-loungen på HND.
Etter sikkerhetskontrollen gikk jeg litt rundt og tittet på alt jeg ikke har råd til å kjøpe. Det er mye dyre butikker på HND!
Men, de hadde også et par butikker som solgte diverse nyttig og unyttig. Blant annet er det jo veldig praktisk å kunne kjøpe med seg en riskoker, hvos man har glemt å pakke den man har hjemme.
View attachment 45092
Så trasket jeg videre, mellom disse golfbilene som spiller kjempefin musikk for å varsle fotgjengere om at de kommer. Må oppleves.
Jeg fant så den litt bortgjemte rulletrappen ved gate 110, som leder opp til ANAs lounger. Det er en ved gate 114 også, som er mindre, og kanskje mindre befolket, den tenkte jeg å teste på hjemreisen.
Uansett, på toppen av trappen ser det slik ut:
View attachment 45093
Jeg gikk selvfølgelig til høyre.
View attachment 45094
Kun sekunder senere sitter jeg med champagne i glasset, og venteliste på både bord i restauranten, og på et dusjrom.
View attachment 45091
Kort tid etter at dette bildet ble tatt, vibrerte det noe voldsomt i den nærmeste dingsen (Dining). Damen fra restauranten kom løpende rundt hjørnet, og hjalp til med å bære både vibrasjonsdings, champagne og håndbagasje. Jeg reiser jo i F, såp jeg kan ikke bære noe som helst. Eller no.
Menyen i restauranten er ikke veldig omfattende, men det spiller jo ingen rolle når et av valgene er wagyu. Enkelt valg, der altså. Jeg fikk enda et glass champagne, fikk anbefalt en god fransk rødvin (husker ikke hva den het, kanskje jeg husker å sjekke på returen), og selvfølgelig sake.
På bordet ved siden av satt det to godt voksne japanske damer og spiste wagyu, og hadde tydeligvis også fått noe godt å drikke i glassene. Flere ganger.
Et artig lite påfunn (eller gjøres dette kanskje alltid i Japan?) var at det kom en kurv med fire eller fem ulike glass/skåler som jeg kunne velge mellom til saken. Jeg valgte denne blomstrete lille saken:
View attachment 45095
View attachment 45096
Oppe til høyre ser dere en varm klut. Det var nr tre på ca 30 minutter, og jeg fikk en ny hver gang jeg satte meg ned på et nytt sted. Det virker som om at de også mente at jeg trengte en dusj.
MAT!
View attachment 45097
NAM!
Etter maten fikk jeg tildelt en "Private booth" som ser litt ut som et flysete i de eleverte klasser. Nesten en egen liten F suite. Der drakk jeg litt mer champagne, og så kom min venn
@runese på banen, og tipset meg om at jeg måtte drikke umeshu. On the rocks. Eller Umeshu rokku, som det heter på japansk.
Dette er en plommevin, og det var latterlig digg! Det ble tre av den før jeg måtte gå til gate. Gleder meg til å drikke mer av den når jeg kommer til HND i morgen tidlig.
View attachment 45098
Så vibrerte det endelig i den andre dingsen, og det var på tide med en dusj. Rommet var en del mindre enn det på FCT, men det inneholder jo det man trenger.
View attachment 45099
Etter litt mer champagne og umeshu rokku, var det på tide å gå til gate. Det var LANG kø for boarding ved gate 105, men det var bare å gå rett forbi, og frem til Thai Royal First køen. Som besto av meg alene.
I et lite øyeblikk fikk jeg panikk, og trodde jeg hadde mistet pass og boardingkort, men fant det snart igjen. Men blodpumpa fikk jobbet litt et øyeblikk.
Og der står fuglen og venter på meg. Helt foran i snuten skal jeg sitte.
View attachment 45100
Vis alt...