Måtte lese meldingen din 2 ganger! Men dette er et veldig godt spørsmål Høres altfor billig hvis svaret på spørsmålet ditt er ja....
Benchmarking er alltid nyttig, så det i ettertid er mulig å vurdere om nye tilbud er konkurransedyktige eller se trender i utvikling.
Fant ikke umiddelbart en bedre tråd å spørre i, flytt evt ved behov. Synes jeg fikk en utrolig høy pris på å parkere på p10 forrige uke. Stod 32 timer og det ble 1565 kr! Så kom jeg over dette: https://dinside.dagbladet.no/reise/na-blir-det-svindyrt/78331719 Nå synes jeg grådigheten har gått for langt. Kan vi starte aksjon?
Hvis du bestiller nå fra imorgen til dagen etter, så koster P10 kr 666 og P11 kr 575 pr døgn. Det er stort sett hva det har pleid å koste tidligere også. Men å dukke opp uten bestilling ser ut til å ha gått opp veldig i pris. Om du vil booke et fly, eller ta inn på hotell bare ved å dukke opp like før avgang/innsjekk - så får du den dyreste prisen. Noe sier meg at det er dette du har gjort med parkeringen også. Når det er sagt: de kunne informert langt bedre. Og både Flytoget og Vy kjører deg veldig langt for lavere pris enn det parkeringen koster uten booking.
Bare kjøre inn ja. Har stort sett gjort det i jobbsammenheng. Men i 2022 ville tilsvarende kostet typ 930
Ja, "walk-ups" har gått opp en god del i pris, som jeg skrev. Som regel vet man vel senest dagen før at man skal fly. Da er prisen bedre. Men jeg selv sponser ikke parkeringen på OSL, og ønsker ikke å gi dem reklame med dette - bare facts. Flytoget er en drøm. Og Vy enda bedre om prisen er viktig.
De utnytter vel det faktum at mange av de som parkerer på p10 gjør det i jobbsammenheng og dermed ikke orker styret med å organisere enda en bestilling, som meg... Men får vel orke å bruke ekstra 5 min på det fremover nå da, det får jo være makan på pris på parkering selv om det er dekket av arbeidsgiver. Tog er fine greier det, men for min del vil det koste 30 min ekstra hver vei, helt uaktuelt i jobbsammenheng med +/-30 turer årlig
ja tog er fine greier det, jeg har faktisk fått med meg at det går tog ganske raskt til hovedflyplassen vår Dog i forhold til hvor jeg bor, må jeg først traske bort til T-stasjonen, så ta noen stasjoner bort, også bytte over til tog. De ekstra 30 min er ikke verdt det på jobb-tur når jeg kan gå ned i garasjen og kjøre til gardemoen på 30 min.
Poenget mitt er at det kan være greit at man kan spare noen kroner på å forhåndsbestille, men at jeg synes det har blitt urimelig dyrt å parkere uten bestilling. Å sammenligne det med flybilletter er litt søkt, synes jeg. Da jeg var ung fikk man ofte billige billetter ved å gå i skranken på flyplassen og spørre om ledige billetter samme dag forresten - stikk motsatt av dagens praksis
Typisk norsk, godta dårligere vilkår uten å blunke edit: de fine emoticonsene jeg satte inn her kom jo ikke med