OneWorld - litt i tvil, her nå....

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Brunello, 11. juni 2015.

  1. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har tre turer med Qatar i løpet av høsten. Spørsmålet er om jeg skal satse på å beholde bonuspoengene i selskapets eget program, eller registrere de i f.eks. BA?

    Noen som har grublet og finregnet seg igjennom dette spørsmålet allerede?
     
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Enklere å kvalifisere til status om du krediterer til BA, men tror du får flere poeng om du krediterer til QR (hvertfall etter du har opptjent status hos QR).
     
    Last edited: 11. juni 2015
    Brunello liker dette
  3. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Det går jo også an å ta dem hos American Airlines. De har jo greie deals innimellom på kjøp av poeng hvis du ikke oppnår nok poeng til en First reise f.eks.
    Dessuten kan du jo også reise med AA poeng på Etihad (First Apartement) som vel ellers er uoppnåelig.
     
    Brunello and Travellingalf like this.
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, jeg kan jo selge traktoren. Burde finansiere en enkeltreise, ihvertfall...
     
    Bizflyer liker dette
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ble møkklei den elendige kundeservicen i Qatars eget program, så jeg samler hos BA, men har på ingen måte finregnet på om det lønner seg.. Bare oppfatter BAEC som et mer seriøst program..
     
    Herlov liker dette
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Husk at både BA og AA krever minst fire segmenter på eget metall for å få status.
     
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Har samme utfordring, noen reiser på QR fremover nå, går sannsynligvis over fra *A til å jobbe meg opp på Sapphire. Siden AA sin status challenge ikke inkluderer QR, ble jeg i tvil om hva jeg skulle kreditere. Har bare lest negative kommentarer om QR sin kundeservice.
    Etter å ha regnet litt på det går jeg nok for å kreditere AA, en får lavere opptjening, men det veies opp imot noe lavere uttak for reise:
    QR OSL-BKK i C en vei 75000
    vs
    AA OSL-BKK i C 52500. Tar man ut gjennomgående billett OSL-DOH-BKK med AA(QR) får en unntak for regelen med at en ikke kan reise Europa - Asia via Midtøsten.

    AA er jo også en fleksibelt program nå som USDM ikke er lengre. Kjøper nok opp poeng når jeg trenger.

    Vedrørende status har jeg AirBerlin fuskegull(match) enn så lenge.
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Kan jeg spørre hvorfor BAEC ikke er aktuell for deg?
     
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Først og fremst siden jeg omtrent ikke reiser med dem, men ser at avios er bra å bruke på korte en-veis, uten at jeg kjenner BAEC veldig godt. Du kan jo kanskje overbevise oss? :)
     
  10. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg trodde kanskje det var enklere for en nordmann å få til 4 segmenter med BA enn med AA, men hvis du reiser jevnt med AA er jo ikke det noe problem, uansett. :)
     
  11. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Siden AA har endel poengtilbud er det enklere å fylle opp kontoen der, i tillegg til at f.eks Ethiad First Class Apartment er på listen.
    Kan alltids ta en run med AA for å få 4 segmenter. Nå kjenner jeg AA best gjennom forum osv og etter det jeg har lest om BAEC er det ikke så mange muligheter, i tillegg til heftig fuel-tillegg på BA sine ruter.
     
  12. TOS_EBG

    TOS_EBG Lost in Space (and currently EBD)

    Innlegg:
    455
    Likes mottatt:
    492
    Bonuspoeng:
    63

Del denne siden