Hei fra et plaskvått Trondheim Tilbake på jobb etter påskeferie...blir hver dag nå, siden ungene har begynt på skolen igjen ( begge jobber i samfunnskritiske bedrifter ) . Ha en strålende dag
God føremiddag frå Aust-Finnmark! Med så elendig klima for reising har underteikna nærmast gløymd at IF eksisterer... Vel, fire flybillettar vart kansellert no på føremiddagen, m.a. til Island i mai. Billettane til bartebyen rundt olsok held eg på enn så lenge. Der kongeriket totalt har 6 678 stadfesta smittetilfelle, kan Finnmark skilte med 35 tilfelle. Stort sett roleg stemning i bygda og intimsonen på eit par meter blir ikkje invadert av andre enn pandionkatten. Akk, det hadde vore stas med grunnpoengsanking! Ha ein fin dag, folkens
God formiddag fra Larvik! Fortsatt hjemmekontor og fortsatt 40% permittert. Merker at unga kjeder seg mer og mer. Med eldstemann (11 år) har vi forsøkt å møte en kompis og faren hans for litt fotball noen dager i uken. Også spiller de mye FIFA og Fortnite. Men han vil virkelig tilbake på skolen. Også flyttet vi jo rett etter 12. mars så ingen av kompisene har vært på besøk ennå og sett det nye rommet hans. Det syns han er kjedelig! Har booket en haug med bonus-turer i det siste. Både SFO til våren, HKG til høsten eller tidlig vår og EVE til sommeren med familien. Hvis alle disse (inkl. Vietnam-turen i desember) blir gjennomført er jeg veldig fornøyd. Men tror det vel egentlig ikke .. Have a good one!
Happy days fra Jessheim... Må vel melde seg innom her også bare for å vise at man er i live. Den store nyheten herfra er at..... ehhhh nei, det er visst ikke noe nytt å melde Ser at alle er så bekymret for den mentale helsen til folk nå når man må sitte hjemme å jobbe. Undrer litt på hvordan vi egentlig overlever vi som er hjemmekontorbasert til vanlig. Klarer liksom ikke å hisse meg opp over problematikken (nå skal det i rettferdighetens navn tilføyes at en uke uten avbrudd i form av en reise er sjelden). Dagens lille høydepunkt blir vel å teste de nye løpeskoene som jeg snek meg ut til Löplabbet for å kjøpe i går. Fint vær er det i alle fall å teste dem i. I tillegg er det tydeligvis såpass mildt ute at man kan begynne å lette litt på antrekket også, så da går det vel (årstidsmessig) i riktig retning. Ellers funderer jeg på om jeg må aktivere EB opptjening på DNB MC igjen, ettersom det er supertilbud på Vianor denne uken og jeg behøver nye bakdekk til bilen. Går fort endel lapper på sånt. Alternativet er dekkonline og SAS MC (og viatrumf), men støtter veldig gjerne det lokale næringslivet Ha en fortsatt strålende en!
God ettermiddag fra hovedstaden. Har en håp på at trafikkstasjonene åpner seg igjen så snart det er forsvarlig, slik skaffer jeg snart friheten bak rattet i utlandet. Egentlig, håper jeg aller meste på at viruset slutter, slik at det ikke rammer enda mere. Jeg ser det for meg i denne videoen når fare er over: https://www.facebook.com/video.php?v=3687335008006153 Ha en fin dag til dere, vel skyene tar evigheten, og det minner oss om all gode er like utenfor
Og til trådstarter som kanskje har fått koronavirus på kalenderen og derfor tror at 2. april er noe i nærheten av andre sommerdag, så legger jeg herved fram fotografisk bevis på at her oppe i Gokk er det vinter helt ned til fjæresteinene på begge sider av Varangerfjorden:
Store Norske Leksikon: Sommerdag, 14. april, ble regnet som første dag i det nordlige sommerhalvåret, en av merkedagene som er førkristen og folkelig. Andre navn på sommerdagen var sommernatt, sommermål og sommermålsdag. På primstavene, en kalender som var i bruk for flere hundre år siden, finner vi oftest et tre med løv for å markere denne dagen.
Det er tydelegvis fleire som har fått virus på kalenderen.. 15. april er det, ja... Likevel ikkje mykje som minner om sommar her i nord
Leiligheten har i dag vært følgende: Hjemmekontor Barnehage Gjemmekontor Jeg er så lei corona og glad for at jeg har muligheter til litt turer i skog og mark I dag har avkommet vært hos mormor så far fikk løpt over 20km rundt i Nordmarka. Det var det behov for. Det er ikle sunt for dem psykiske helsen å være alenepappa til to på 5 uten voksenkontakt i 7 dager... Jeg er forsiktig optimist med tanke på Argentina fortsatt.
Fake news Yr kan informere om at dere hadde over 25 grader i juli 2019 https://www.yr.no/nb/historikk/graf/1-320403/Norge/Troms og Finnmark/Vadsø/Vadsø
God kveld fra hovedstaden forresten. Nok en dag på hjemmekontoret over, men noen gode nyheter har man fått å se frem til. I mai blir det noen jobbturer innenriks, som det er besluttet skal gjennomføres, så da har man noe å se frem til at man får se noe annet enn hjemmekontoret