Onsdag 27 mai

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av OttoL, 27. mai 2020.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Oslo

    Noen historiske begivenheter som har foregått 27. mai:

    1180: Slaget mellom Sverre Sigurdsson og Magnus ErlingssonIlevollene i Trondheim.

    1564: Jean Calvin dør.

    1905: Oscar 2 nekter å sanksjonere vedtaket om eget norsk konsulatvesen. Se Konsulatsaken.

    1919: Flybåten NC-4, ledet av Albert Cushing Read, når Lisboa etter å ha krysset Atlanterhavet.

    1940: Bodø blir lagt i grus av tyskernes bombing.

    1941: Det tyske slagskipet Bismarck blir senket av en britisk styrke.

    Og så er det kanskje 1 måned og 2 dager til en flytur :rolleyes:

    Ha det kjekt :)

    Kilde: snl.no
     
    Last edited: 27. mai 2020
    Earl, holmen, Sonictravel and 12 others like this.
  2. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra Viken.

    Onsdag er en dag vi fint kunne fjernet ifra arbeids uken.

    Det er gledelige nyheter av Europa uten Norge åpner opp, lurer på om jeg forsatt minste jobben om reiser utenlands og blir oppdaget? Bør vel holde meget lav profil, så da blir det ingen reisebrev, men heller skryte bilder på neste Sumo treff :rolleyes:

    Apropos Sumo, nå er det vel på tide snart... Herr trådstarter @OttoL eller @jgroneng skal det tenkes litt høyt igjen :)

    Ha en fin dag idag
     
    Earl, holmen, Sonictravel and 11 others like this.
  3. Mysterio

    Mysterio Senior Medlem

    Innlegg:
    613
    Likes mottatt:
    1,302
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra et grått og traust Vestland.

    Morgenmøte klokken åtte er galskap, men kaffetrakteren står meg bi. Olje omtales ofte som det sorte gull, men jeg vil slå et slag for kaffe(bønner).

    Ha en flott lillelørdag. Vi ser en langhelg i det enden.
     
    Earl, Sonictravel, haifinn and 9 others like this.
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    12,913
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.
    Blant de utvalgte historiske hendelsene presentert av trådstarter velger jeg flyturen i 1919. Flybåt høres tøft ut, kanskje mindre komfortabelt, garantert ikke støyfritt, sikkert også maskefritt.
    Blant 2020 aktivitene (som garantert ikke kommer på snl.no) denne dag velger jeg å ferdigstille hagebord! Den tror jeg eks-forloveden også velger.
    Ha en frisk og mulighetenes dag!
     
    Earl, Sonictravel, haifinn and 8 others like this.
  5. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Jessheim International Airport. Da var man i alle fall sikret en flytur denne måneden også, selv om det ikke helt er som i gamle dager...

    3E6B72BD-C382-4105-A8AB-297B27B4000D.jpeg

    Ha en fantastisk onsdag alle sammen:cool:
     
    drsyk, Earl, Upsaker and 10 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    SUMO Solli?
    Mulig jeg skal til Oslo 9,10 eller 11. juni for å skrive kontrakt på salg av leilighet ..
    Så skal den jo tømmes og overdras en uke ellet to etterpå ….
     
    drsyk, RoadKing, Earl and 2 others like this.
  7. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå mustasjestaden!

    Det nærmaste eg kjem reising i desse dagar er arbeidet med å fjerne jarnbanesviller frå tomtegrensa mot naboen. Svillene har sugd til seg fukt og anna moro i snart 40 år, så her får ein trimma meir enn augelokka!

    Elles er det både trist og fint å gå forbi mors postkortvegg. Der finst det bevis for at ein faktisk har vore på reisefot relativt nyleg sjølv om det latar til å ha skjedd i eit anna liv:
    20200527_092959.jpg

    Ha ein fin onsdag, folkens! :)
     
    drsyk, Earl, holmen and 8 others like this.
  8. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    God onsdag morgen fra Oslo! :)
     
    drsyk, Earl, Kristian and 6 others like this.
  9. Avixlo

    Avixlo Veteran

    Innlegg:
    1,757
    Likes mottatt:
    8,426
    Bonuspoeng:
    183
    God onsdag fra den Arktiske hovedstaden
    Her er været bedre en forventet. Telefonen sier 11°C og google Homen fortalte meg at det ikke skulle bli varmere enn 9°C

    Ellers skal jeg nå en kjapp tur og jobbe littegrann før det blir en tur innom diverse butikker for å skaffe ting til hjemmet.

    Idag har kameraten min planlagt at vi skal på tur, så det blir jo gøy. Får se om han har stått opp når jeg returnerer etterpå.

    Ellers får folk ha en flott onsdag! 15905677267005344541927040628295.jpg
     
    drsyk, Earl, Eddie47 and 4 others like this.
  10. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret!
    Treg start på dagen her, men det begynner å gå seg til.
    Må vel bruke litt tid denne uken for å bestille noen aktiviteter og overnattingssteder til sommerferien. Det virker som "halve Norge" har lyst å være på samme plass som oss, dårlig gjort det. Uansett, heller halve Norge enn halve Tyskland, Nederland og Belgia samlet på Vestlandet, for det bor mye mer folk i de landene.
    Fikk montert takbøyler på bilen og fant ut at takboksen jeg har ikke passer fordi det er en annen festeanordning. Litt irriterende, men løsbart.
    Jaja, slik går det når man ikke kan fly og må ta vare på egen bagasje under transport... Er ikke bare levere fra seg en koffert som var meningen opprinnelig.
    /me rekker tunge til covid

    Ha en flott dag!
     
    drsyk, Earl, Kristian and 5 others like this.
  11. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,625
    Likes mottatt:
    24,745
    Bonuspoeng:
    183
    Halvveis til helg hilsener fra Oslo.

    Sitter å tygger på om det vil være mulig å reise utenlands i sommer til tross for reiserådene, familien er unntatt fra karantene ved retur så det er i alle fall ikke en hindring, men hva som er av praktiske muligheter er jo en annen sak...
     
    drsyk, Earl, Kristian and 3 others like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten i dag ..
    Mor har bestemt at vi skal på hytten (det blir jo fint vær!!) .. greit med fint vær, med det skal jo klippes gress, bygges trapp foran uthuset, gjøres klar for bygging av gråsteinsmurer, male utepeisen og beising av terrasser ..
    Alt dette må jo gjøres nå fordi tilreisende unger skal SLIPPE å gjøre det når de har ferie .. har mor sagt
    CC3111B4-0D07-4A1B-9C21-51FA3246F7A4.jpeg
     
    drsyk, Earl, Xflipper and 4 others like this.
  13. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,188
    Likes mottatt:
    869,729
    Bonuspoeng:
    293
    Det gode med alt som skal gjøres er at alt skal kjøpes hos Felleskjøpet og OBS Bygg noe som bringer oss nærmere en CT ..

    Helt annen ting..
    hvis noen har bruk for en fullt utstyrt pendlerleilighet I Oslo innenfor Ring 3 (med møbler og alt) så ta kontakt ... ligger på Finn.no
     
    Earl, Sonictravel and Sunnfjordingen like this.
  14. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    God føremiddag frå eit Sunnfjord som får vaska seg. I morgon er årets andre "ferie"dag. Då vert den vanlige jobben bytta ut med eigen bissniss og turen går til Florø og besøk til ein kunde. Deretter vert det lunch på Cockpiten på FRO (flyplassbesøk!!) før det vert frukt-, grønt- og fiskeshopping på Kiwi.

    Skrekk og gru kor reisesjuk eg er. Det er blitt 14 månandar sidan sist eg var ut av landet.
     
    drsyk, Berlioz, Earl and 3 others like this.
  15. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,244
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    Er det forresten nokon som har sett eller høyrt noko til/frå @Stuttfeiten den siste tida?
     
  16. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Utsikt mot min favorittdel av Tromsø: Kvaløya og Kvaløysletta. Alle lokale brukar det nedsetjande omgrepet 'Monkey Island' om Kvaløya av ein eller annan grunn...
     
    Last edited: 27. mai 2020
    drsyk, Earl, Eddie47 and 1 other person like this.
  17. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,327
    Likes mottatt:
    35,302
    Bonuspoeng:
    293
    Jammen, gir slikt noe mening, da? Når skal far få tid og overskudd til å efterfylle barskap og passe på at nevnte skaps innhold ikke går ut på dato? Og etter hvert trenger man jo også tid til å reise og ikke minst planlegge reiser det kanskje kan bli noe av... Forstår ikke mor at slikt krever at man ikke besudler sin kropp og sjel med simpelt onnakarsarbeid? La børnene gjøre nytte for seg, sier nu jeg!
     
    Last edited: 27. mai 2020
    Eddie47 liker dette
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Det er sikkert bare fordi de tror hval heter monkey på utenlandsk.
     
    Earl liker dette
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Trodde det var derfor man fikk barn jeg..
     
    Eddie47 and SAJblue like this.
  20. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Da har man brukt dagen i et fåfengt forsøk på å nå Luftwaffe. Skjønner ikke hvorfor de skal gjøre det så vanskelig å kansellere. Når de baker inn alt i ikke-refunderbare "skatter og avgifter" får jeg jo ikke mer enn et par øre tilbake uansett. Må bare ha jævel'n kansellert for reiseforsikringen sin del...

    Opplevelsen tente dog reisefeber'n, så da ble det å støtte SAS med et lite mikrolån i form av avgifter på en liten bonustur. Greit å ha en biz-billett parkert i tilfelle man faktisk kan reise til høsten.
     
    drsyk, Earl, Avixlo and 2 others like this.

Del denne siden