Ute å prøver den lokale maten fra vognene på gata i Playa Del Carmen, mye eksotisk å smake på, og det er tydelig at "meksikansk mat" i Norge ikke er mexicansk mat i det hele tatt. Vet ikke hva det er annet en fornorsket oppfinnelse av en eller annen sort for kvaliteten på maten her i Mexico er i egen særklasse Her blir maten servert i en kopp, og den koster ca 12 kroner
God kveldsmat Her i gamlelandet er det Toro tacopulver og sprø maistaco som gjelder til frokost. Eller kanskje ikke.... Tidlig onsdag morgen og veldig hverdag. Forventningssamtale med passende lærerkrefter. Høres ikke det ut som et møte som kunne vært tatt digitalt? Jaja....
God morgen fra frokostbordet! Drømmer om lange flyreiser og sol og varme. Forhåpentligvis blir det noe av de kommende turene som er bestilt.. Men, aller først er det helgetur til Nederland. Gulfebervaksine er tatt, og visum er stiftet inn i passet. (Føles litt sånn om dagen..) Ha en vidunderlig onsdag!
God morgen fra Scandic Sarpsborg! 100x bedre frokost enn Olav Digre. Det skulle ikke mye til .. Straks klar for nok en dag ute hos kunde før Bastø Fosen skal ta meg hjem til riktig side av fjorden. Får håpe det er roligere vann idag enn det var i går .. Ha en flott onsdag!
God morgen, fra SK332 og flytur nr 71 i år. Blir vel ikke en veldig begivenhetsrik flytur, men bittelitt mer spennende at det er en A319 istedetfor A320 eller 737, skal ikke mye til Ikke enig med "riktig side av fjorden", hilsen Mossekråka
God morgen T-10 en god søndags middag påspandert av AmEx riktignok kun på ARN, en stemme i hode mitt sier følgende: ARN igjen? Nå må du ta deg sammen, var så gøy på LHR, selv om bevissthets statusen var fallende med hvert glass. Tror vi tar det pent fremover Har en fin fin onsdag, og god reise til de heldige, god bedring til de mindre heldige.
Solkysten er da ikke så verst . .. Med de smittetallene vi har her i steinrøysen nå så tenker jeg det er like greit å holde seg hjemme .. men du verden så det kribler i bestillingsfingeren .. Ha en flott dag
God morn! T-9 til LAX. SAS Plus er smekka full både på tur/retur, og det begynner også å fylles opp i Business/Economy. Mon tro om det blir mulig med upgrade?
Noe forenklet oppskrift som gjør det enklere å lage hjemme, men smaksmessig kommer du ut på topp og du får mekket noe som ikke står tilbake for autentisk meksikansk mat.
Ble greit sulten nå. Ellers hjemmekontor før lunsj. Så tannlegen og så ut på byggeplas. En god dag T-125 til tur sør for Ekvator
God morgen fra gullstua på OSL! Endelig har dagen kommet. Check-in på Bgo tok ca. 30 min med null kø, da Aviator var litt rustne på hvordan de skulle sjekke oss inn til USA og alt som følger med pga. Covid, men det ordnet seg til slutt! Comeback på en rekke ting for første gang på tre år: - Utenlands på OSL (kom meg til Polen tidligere i høst fra BGO) - Gullstua på OSL - USA!!! Ferden går videre til København -> LAX. Reisebrev kommer! Edit: hvis noen ser oss, så er vi fire karer i tacky Hawaii-skjorter (hint om endelig destinasjon)
God morgen fra kontoret. Akevittsmaking i går kveld var en suksess siden jeg ikke hadde smakt noen av de 6 sorter fra før av. Smaksmessig var det litt mindre heldig med halvparten, 2 var ganske epleaktig, en var en sitronbombe... ikke min greie. De andre 3 derimot var deilig, blant annet ettermodnet på romfat. Noe helt annet, I morgen kommer det Nederlandske kongeparet til Trondheim, spørs om de kommer til å vinke til meg. Spørs også når de drar hjem, om det først er på fredag sitter jeg kanskje på flyet med de. Lurer på om Wimlex har lisens til å fly Embraer, så kan han sette seg bak spakene på vei hjem også (han fløy etter sigende selv oppover til Oslo i går). Ha en flott dag!
God morgen fra kontoret! T-2 LHR Ringte CT telefonen i går for å sjekke tur til SIN og litt champagnesmaking i mars, men det var svært begrensede muligheter og ankommer enten for sent til festen eller alt for tidlig. Ikke akkurat flust med alternativer til SIN om dagen... Ha en fortryllende onsdag!
God morgen fra MBT; DHL leverte denne på døra; Forventer vel samme «service» når diamanten forlenges. Skulle være hjemmekontoruke, men blir en tur til AMS i kveld, retur i morgen. Planen er SK direkte begge veier, om de meg sjekke inn da. Edit; 57 Plus seter, 13 pax. Meg har rad 5-6-7-8bhelt for meg selv. Litt tettere bakover.
Åpne lommeboken: JA Join The Dark Side: Nei Vist du er litt fleksibel så er *A mulig: Sjølv om reiseveien blir litt lengre, og det koster 2k ekstra.
God onsdag frå Sunnfjord. Full fart og stormande jubel. Laurdag vert yngstemann eit år og madammen er i handle- og planleggingsmodus. Det vert feiring både laurdag og sundag. Då passar det godt å ha full rulle på jobb og ei dugelig ordrebok for privatbissnissen. Det fristar å ta turen til SIN i mars, men det spørst både kva madammen seier (eg tek gjerne imot råd @Eddie47 og @drsyk) og ikkje minst koronasituasjonen. Men eg har fått trumf, har bra med poeng og ein CT som må bookast innan utgangen av året...