Morn fra toget til Trondheim. Skal være en annen plass enn vanlig og der er de bilfientlig… tog er jo en grei avveksling men jeg liker ikke at jeg ‘må’. Det er noe helt annet å ‘måtte’ fly en snartur til ATL for å få nok poeng til å beholde diamantstatus, sant? Ha en herlig onsdag!
God morgen fra hq. Ingen flyreiser ut året, om det ikke dukker opp noe fristende. Jaja, da slipper jeg i alle fall dette. Ha en fin onsdag alle bonusnisser
Det er noe helt annet @Flyingdutchman .... Tåkete. T-2 til Swiss ekstra light. Og litt senator inntjening. Må virkelig få på plass de siste reisene snart. "må" ta bilen til jobb i dag. Selv om det bare er upraktisk. Møtelokaler skal jo ligge et helt annet sted en jobben... Selvfølgelig.
Eksotisk dag i dag. Norwegian som jeg til tross for ihvertfall 500 flighter i mellomtiden ikke tror jeg har fløyet på 12 år. Nesten mer sommerfugler enn å skulle fly IC C med et kjent selskap. Med statusmatchens all bells and whistles, bestilt mat og bevæpnet med klipp hos Loungekey som må brukes før nyttår må det kunne bli bra. Ser ut som at maxene deres ikke har 1 DEF, så når de ifølge setekartet satte inn en max fikk jeg flyttet meg til 2F i jakten på 1F følelsen, og så bestemte 2D og 2E for å flytte seg, så kan leve i håpet. På vei hjem åpnet de første rad for et par dager siden, så da ble det en flyttemanøver til 1A, da jeg ikke tør gamble på at det ikke plutselig dukker opp en max på vei hjem og uansett bedre for solen på 1A.
God morgon frå Moroni på Komorene. Gårsdagen vart brukt på ein fottur opp på Mount Karthala. Fin tur til ein av verdas største, aktive vulkanar. No blir det kanskje ein liten badetur før vi tek avskjed med Ethiopian på veg heimover i natt. Kenya Airways flyg også til Komorene, so det er framleis mogleg å ta turen på poeng til verdas 16. minst besøkte land. Det vil eg ikkje fråråde. SAS har gløymd Komorene på sitt award chart, men antek at det framleis er det sørlegaste punktet i Nord-Afrikasonen. Komorene klarte uavgjort mot Tunisia i går etter å ha slått dei i motsatt oppgjer for ei lita stund sia. Det må seiast å vere imponerande! Kampen vart dessverre spelt i Elfenbeinskysten grunna defekt stadion her i Moroni. Ha ein god dag!
God formiddag fra hjemmekontoret. Her har jeg Teams-møte samtidig som jeg pakker kofferten. Multitasking! Snart avreise mot OSL, jeg benytter meg av en kombinasjon av bil, Ruter og VY. Fungerte fint sist, så da får vi se om det var et engangstilfelle, eller om dette faktisk er en god løsning. Ha en fin en!
God morgen fra Stavanger. Her er en hjemme igjen etter en snarvisitt innom gamlekontoret på Sola, alltid kjekt med kaffeslabaras med gutta der. Nå blir det Teams møte. Etter det luftetur i byen sammen med datter. Ha en fin fin onsdag
God formiddag fra hovedstaden. Samboeren og jeg har bestemt oss for å gå for millionen, så vi har booket første tur til Mexico 1. november. Da blir det tre nye flyselskaper og tre nye flyplasser - og litt mer behagelige temperaturer i noen dager. Nå mangler bare gulfebervaksine og 11 andre flyselskaper som må bookes. Dette blir bra
God morgen fra Kristiansand, Startet dagen med en booking til Atlanta på jobbtur i desember. Litt strikt travelpolicy, samt et håpløst bookingsystem (Navan), gjør at jeg nå kan glede meg til 10+ timer i Economi på rad 50 og noe på en AF booking på Deltamaskin, uten mulighet for å svi at EB-poeng på oppgraderinger. Men første gang i Atlanta, så det er jo gøy! Snart halvveis i uka
God morgen fra kontoret i nordvest hvor solen skinner i dag. Har fått sendt inn et saftig forsikringsclaim fra USA reisen forrige så blir spennende å se utfallet derfra. Ellers fikk jeg akkurat endret hjemreisen fra LAX vinterferien neste år fra Plus til BIS da SAS plutselig slapp 2 billetter. I tillegg fant jeg reisen helt hjem til AES sammenhengende som kundeservice endret uten problem.
Mulig det var mine billetter som dukket opp hjem fra LAX? 25. Februar? Måtte kansellere pga feil tidspunkt for kona.
God ettermiddag fra hjemmekontorets lounge. Tid for lunsj med andre ord... Sitter og spiser og leser om dem som faktisk har kastet seg på "milliongalskapen", med en god dose misunnelse. Selv har jeg ikke en eneste reise booket akkurat nå, men kalenderen bærer bud om at det i alle fall håp om å få luftet seg et par ganger før årsskiftet. Burde vel strengt tatt bevege meg tilbake til pulten, så da blir det å gå og lage en kopp kaffe til for å ha noe å trøste seg med... Ønsker alle en strålende en!