Onsdagen i gang!

Tråd i 'Bonusfeber Lounge' startet av Christian, 23. sept 2015.

1. Christian

Christian Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    145
    Bonuspoeng:
    43
    God onsdag fra lokaltoget som har ankommet Lillestrøm.

Fikk en gledlig overraskelse da jeg så Ipad mini 4 var lansert, savnet denne under showet til Apple tidligere i mnd. Trakk nesten kjøpet da jeg så hva de skulle ha for beskyttelsesdeksel, men det skal jo brukes hver dag... Leveres allerede på torsdag

Noen som vet hvor Appleprodukter kan plukkes opp om en ikke er hjemme ved levering? Var greit i Bergen for der havner de hos post i butikk.

2. ruby1968l

ruby1968l Tomleskolt

Likes mottatt:
    1,065
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra SVG og 3F ombord på DY 525. Klar for to møtedager og når de er over, er praktisk talt helgen like om hjørnet.
    Ha en strålende og fin fin dag :)

3. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

Likes mottatt:
    978
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra Trondheim
    Kontoret inntatt -en stk kaffekopp tom og papirarbeidet er igang. Fotball i kveld - forhåpentligvis ender det med Oslo-tur i november :)
    Utover det blir det kanskje en liiiten treningsrunde med styrke ikveld, da gårdagens trappetrening kommer til å sitte i bena leeeenge.

Ha en strålende litjmusdag :D:D:D

MadsVaHa liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,038
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er kult med Ipad mini 4 sammenlignet med foregående modeller?

5. Kjakan

Kjakan Let There Be Dragons!

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    113
    God formiddag fra Riga! Sitter og jobber litt etter et par møter, og mens vi venter på å gå å lunsje.
    Blir stille og rolig etter lunsj også, med kun ett møte. Deilig det og.
    Reiser hjemover i kveld, og selv om jeg har hatt en god seng her, er det alltid godt å komme hjem til egen seng og dyne.
    Ha en fin en alle sammen!

6. Reidar

Reidar Senior Medlem

Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Har hatt to iPad mini som har knelet, gambler på neste i USA

7. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Apropo Cathay Pacific-reklamen øverst på forumet.... Isje bra :/

http://www.scmp.com/news/hong-kong/...=&utm_medium=&utm_campaign=SCMPSocialNewsfeed

"Senior pilots at Cathay Pacific have sent a warning to the airline’s management saying flight safety is under threat with fatigue and exhaustion spreading among aircrew.
    The Sunday Morning Post exclusively revealed how the majority of captains have spoken out over several issues including rostering practices, pilot experience levels and fatigue among rank-and-file aircrew.
    The letter questions whether safety is the airline’s top priority."

Sånn i tilfelle noen var i humør til å lese noe fra South China Morning Post og :p

agrims liker dette
  8. TOS

TOS Senior Medlem

Likes mottatt:
    390
    Bonuspoeng:
    63
    Goddagen fra London! Akkurat nå en kaffepause på Department of Coffee & Social Affairs. Ankom i går og måtte til forveksling finne et hotell langt unna min komfortsone for hotell i London (som er Mayfair og tilstøtende områder), og endte opp i Earls Court. Riktignok på et helt OK hotell nært undergrunnen. Sånn går det når man ikke er interessert i å betale rundt 4-500 pund per natt der jeg normalt bor... Heldigvis lett å komme seg rundt med tube'en.

9. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er vel den avisen et sannhetsvitne på nivå med Fox News. :)

God morgen fra Sao Paulo. Ett møte i dag, før skuta rettes mot flyplassen. BA First hjem i kveld.

Som "takk" for at jeg skar avgårde til Sør Amerika uten videre, har "noen" invitert middagsgjester til meg når jeg kommer hjem. Jeg skal lage maten. Gjerne 3 retter. Med mindre "noen" juger for å være vrien.

Ja ja...

Ha en fin dag, da.

agrims and Jørgen like this.
  10. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    112
    Bonuspoeng:
    43
    God ettermiddag fra Oslo.
    Heldigvis ferdig med dagens gjøremål, hvilket betyr at jeg ikke skal gjøre så mye mere idag. Men overlever lett det..

Ha en forsatt god dag.

11. Jan Fredrik

Jan Fredrik Senior Medlem

Likes mottatt:
    520
    Bonuspoeng:
    93
    Da var jeg på plass på SK348 til Trondheim.

Rakk en 5-6 øl i innenlandskantina, med en gjest ble det en 10-12.

Knyttnevetesten er vel bestått.

Attached Files:

12. Fridtjof

Fridtjof Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Bærumspøbler på turnè!

Adrian E liker dette
  13. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Så du mener de fant på hele det brevet? Yikes, tidenes mest nerdy journalist i såfall, for det var noen utrolig velformulerte og tothepoint poenger fra de kapteinene i Cathay/journalisten som fant på det :eek:

14. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,284
    Bonuspoeng:
    113
    Neida, det gjorde de sikkert ikke. Pilotene i Cathay er vel ikke de eneste som har kommet med bekymringsbrev.

Men når South China Morning Post eller China Daily hoster opp noe så er det nesten alltid politisk og med en agenda. Jeg leser sistnevnte i blant, for å få et kontrablikk på verden. På samme måte som jeg ser på Fox News iblant, og følger "100% Fed Up" på Face (hen hel-lobotomert gjeng)

Men med disse avisene/kanalene er WHY mye mer interessant en WHAT.

/en generell digresjon uten 100% kontaktflate med innlegget ditt.

WHY NOW, er kanskje spennende

15. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Er bare happy en nyhetsside plukket det opp så man som forbruker får lese det, jeg. Driter igrunnen i hvorfor avisa har en fordel (politisk eller økonomisk) -- så lenge saken belyses er det faktisk til min fordel :p That is all that matters :D Som kapteinene i Cathay vil jeg helst ha erfarne crew som ikke er slitne. Kule karer, kjekt å se noen andre enn bare American Airlines-piloter være whistleblowers :)

Nordlys, NordNorge, hund. Gudd nait, life is good!

16. tommy777

tommy777 founder

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    113
  17. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel ingen som har sagt at ingen er ufeilbarlige? Men nettopp fordi slikt kan skje selv den beste, så bør rammene rundt driften være bra. De bør ikke bidra til å forverre situasjonen. Dessverre ser det ut til at regelverkene bare går den vegen, særlig i EU - men tydeligvis også i asia.

Jeg vet ikke hvilke hviletider de har, men om et samlet erfarent kapteinskorps sier det er uforsvarlig så er det ingen som vet det bedre enn de. Det er umulig for meg å mene noe om hviletider uten å ha prøvd de over lang tid, kanskje med noen perioder dårlig vær.

18. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,139
    Bonuspoeng:
    93
    Ellers kan det jo være at de har en egeninteresse av å fremme dette? :rolleyes:
    Å si at det er for lite hviletid og at det blir utrygt er jo selve trumfkortet i en debatt om luftfart. Da er det lett å få det som man vil :)

19. Ida

Ida Spoiler mixer

Likes mottatt:
    2,453
    Bonuspoeng:
    113
    Selvsagt, det er favorittargumentet til økonomene også. Jeg på min side velger å tro at ikke alle verdens piloter er greske playboys som bare vil røyke cigar og ligge på divanen mens de kaster penger rundt seg :p Når så mange rundt hele verden sier det samme, så er det vel ikke tilfeldig. Og - når man også ser uhellene komme (hvorfor skjedde Asiana-krasjen på SFO? Det beror på akkurat dette de i Cathay nevner...). Det blir vel heller en uønsket debatt om vi skal legge ut om det i det vide ot brede her, men for de som ikke tror på at fatigue fører til økt risiko bør lese denne utmerkede rapporten fra BEA (franske havkom sånn ca). Leste den i går, den er rett ut av ordboka for hvor drittalt det går når penger kommer foran safety... Og at selv om noe er lovlig, så er heller ikke det et bevis på at det er trygt...

https://www.eurocockpit.be/stories/20150921/the-bitter-truth-legal-safe

20. anders82

anders82 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,139
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger ikke dra det ut her og jeg forstår jo seff at er man sliten så gjør man feil. Jeg bare tenker at det er flere sider i denne saken og som Fnate sa, er vel ikke verdens mest seriøse avis. Ellers er jeg jo enig med deg at det er kjekt og greit med edru og våkne piloter. :)
    Jeg bare tenker at det kan hende disse pilotene har en egeninteresse også

TOS and Fnate like this.

Del denne siden