Operation Vitamix

Tråd i 'Reisebrev' startet av Neonex, 21. okt 2021.

  1. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    I dag blir det første reise siden sommerferien var over. Turen går til Stavanger; en reise en ekte IFer verdig. Operation vitamix står for tur.

    Er glad i å lage mat, og det er 2 leketøy som mangler i kjøkkenskapet. Flittig lesning av rabo.no gjorde at jeg visste at sjansene for at det ble dnb mc-kampanje denne helgen hos Power var stor.

    Opprinnelig skulle jeg reise østover og låne min tantes leilighet i Moss, men på søndag dukket det opp en Vitamix blender som jeg har vært på jakt etter som demovare på en Power-butikk i Stavanger. Nypris på denne blenderen er 6389 kr på power og elkjøp. Jeg har en del mypower-kuponger liggende, i tillegg til dnb mc-rabatten, som gjør at det faktisk økonomisk sett lønner seg å reise til Stavanger for å kjøpe den. Satser derfor på at vi får en totalpris på ca 1400 kr etter dnb-rabatt.

    Det ble derfor en tidlig dag på jobb, og litt planleggingarbeid på BGO mens jeg venter på flyet og under transport i SVG. Skal også få sneket inn et måltid på en bra spiseplass jeg har fått anbefalt. Avgang 13:30 og retur til BGO i kveld kl 21:50.

    Reisen er booket på bonuspoeng og går med Widerøe. Når du har holmen-mengde poeng, så er 10 000 + 250 kr i skatter/avgifter gitt vekk. Legg på 110 kr i kollektivbillett i Stavanger, så blir det forbausende billig.

    Måltidsrapport og bilde av herligheten kommer siden.
     

    Attached Files:

    Thomas123, Emma, Pepeu and 12 others like this.
  2. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Da sitter man på Sola i vente av returflighten hjem. 10 min forsinket, og flygningen før (kl 2100 - også med Widerøe - er kansellert, så håper vårt fly som er siste for dagen slipper unna med bare litt forsinkelse).

    Presterte faktisk ikke å ta bilde, men jeg har da gått rundt med en koffert i god gammeldags krokodillemunn-format. Det viste seg at esken til blenderen var såpass stor at jeg fikk den inn i kofferten, men ikke pokker om jeg fikk kofferten igjen. Kombinert med brostein har det blitt en del koffertbæring og dytting med begge hender.

    Gadd jeg å bære esken i hendene mens jeg sparket trillekofferten avgårde? Selvfølgelig ikke... Resulterte i at jeg må gamble og sende selve esken til blenderen som et kolli. Var selvfølgelig forberedt og brukte av innholdet i kofferten - en hel koffert full av bobleplast.

    Ble anbefalt et måltid på Zouq - en indisk/pakistansk restaurant. Som seg hør og bør ble det Butter chicken, på tross av at jeg ble anbefalt biryani av lokalkjente. Magen og øynene var meget tilfreds, men ganen var vel egentlig litt skuffet. Lite kryddersmak, og faktisk den eneste indiske restauranten som har klart å bomme for mye i feil retning når det kommer til ubalanse mellom ris og saus. Her var det et drøss med saus, og litt for lite ris. That's a first....Dessverre var det alt for lite krydder i kjøttet, så ganske smakløst foruten sausen. Meget bra naan, men skulle bare mangle når de har tandoor (metallisk), så noe plusspoeng for det. Kan dessverre ikke måle seg med indiske restauranter i Oslo eller Den Lille Indiske i Bergen.

    Er ikke ofte jeg bryr meg om service, men opplevde faktisk at det ikke stod på menyen at det var forskjellige priser for å spise inne og takeaway. Dette presiserte da servitrisen etterpå, men hun sa at det gikk fint. Så kom ekspeditrisen og sa det samme, og ønsket at jeg skulle betale mellomlegget. Mens jeg stod i kø og ventet på å betale studerte jeg menyen og kunne ikke finne noe sted om noe restauranttillegg. Merker de 30 kronene irriterer meg prinsippielt. Hadde ikke hatt noe imot å betale det før måltidet, men måten det skjedde på skader dessverre helhetsinntrykket. Mener at dette burde restauranten tatt på sin kappe siden hun ikke spurte.

    Da får vi satse på at vi kommer oss hjem i kveld. Så får vi se når vi lander på BGO om Operation Vitamix har vært en blendende (pun intended) suksess, eller god gammeldags WOMBAT.
     
    Last edited: 21. okt 2021
    oddA liker dette
  3. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,523
    Bonuspoeng:
    293
    Nydelig! :cool:
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Gledes! God tur :D
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,750
    Likes mottatt:
    21,956
    Bonuspoeng:
    293
    God tur! Her går du jo nesten i pluss.
     
  7. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,307
    Likes mottatt:
    1,473
    Bonuspoeng:
    113
    Vil si jeg går i pluss. Etter kupongkodene så betalte jeg 1621.
    20% dnb mc rabatt -> 1297 kr.
    Skatter og avgifter fly - 250 kr
    24-timers-billett i Stavanger - 110 kr
    Bybane fra BGO til der bilen er parkert - 40 kr

    Totalt: 1696 kr. Vurderte å kjøpe lillebror-maskinen til 3500 på elkjøp. Bare til å håpe at den ikke knuser på veien hjem nå, da :D
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden