Er det muligheter for å få oppgradert fra eco til biz hos Ethiopian Airlines Addis Ababa til Oslo med EB? I såfall hvor mange poeng kreves. Flyr fra Seychellene til Addis om en time og de ba meg ta kontakt med skranken når jeg ankommer Addis.
Det korte svaret er nei, du kan ikke oppgradere med poeng. Mulig du kan oppgradere med cash, men det har jeg ikke erfaring med.
Du kan oppgradere bookingklassene Y, G, S, B. Koster deg 35.000 poeng. Eventuelt ca 630 € (i alle fall var det slik når jeg spurte). https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger-star-alliance/
Ankom Addis Ababa nå. Gikk rett til Ethiopian Service og spurte. Svaret er NEI NEI OG NEI. Sheba miles only!!!! Sa at vi fikk Ethiopian service på Seychellene til å sjekke tilgjengelighet. Og at det var 11 seter ledig av 19 i business. Og at jeg var Star A gold osv osv. Svaret er: det koster 625 dollar pp. Spurte igjen når vi ankom loungen, der var en langt mer hyggelig dame. Men hun måtte beklage, Sheba Miles only. Var nysgjerrig så spurte, hvor mange sheba miles. Svaret var 25.000 pp. Noen som har en noenlunde peiling på hvor mye det blir omregnet til Eurobonus poeng?
Tror ikke det finnes en omregningsfaktor på dette. Skal du bruke EuroBonus poeng for å oppgradere med Star Alliance partnere så må det forøvrig gjøres via SAS, og ikke Ethiopian i ditt tilfelle.