Hei Mulig dette har vært oppe før, men jeg klarer ikke å finne det. Om jeg får oppgradering fra Go til Plus, via plusgrade, på en tur ARN-ORD, blir det da en Plus Saver-billett rent poengmessig? Eller en vanlig Plus? (om det blir saver så blir det jo fryktelig liten poengforskjell)
Alle oppgraderinger gjennom plusgrade blir plassert i saver-klassen. Så du opptjener poeng etter saver-bookingklassene
Å oppgradere til plus med plusgrade er dårlig butikk. Da kan man like godt kjøpe plus fra starten. Og heller by på oppgradering til C.
Og hva man betaler for oppgradering. Og ikke minst, om du eller noen andre hadde betalt for Go-billetten i utgangspunktet. Men om man er fleksibel på reisedato så er det normalt lite å spare på å oppgradere til Plus.
Har du betalt 2500 for en GO til ORD får du ganske mye ekstra ved å satse på en oppgradering til Plus med enten poeng eller cash (innenfor rimelighetens grenser da). Om du kan velge mellom det og en VIP plus til 5500 på samme flighter har du jo 3K å sjonglere med.
Joda, men tar du turen min til ORD f.eks her kostet plus saver billetten 6500kr. Minste budet er 2000 per vei og det billigste jeg har funnet noen gang er 2500kr i go til ORD. Bedre a safe til samme pris og heller bruke poeng/penger på å oppgradere til C. Der koster minste budet 4000kr og billett differansen fra 5000-9000kr.
Forsåvidt enig i det, men da jeg kjøpte disse billettene, som jeg er relativt lite fleksibel på hva gjelder avreisetidspunkt, så fant jeg Go til 2.479,- og Plus kostet nesten 9.000,-. Mistenker dog at jeg sier at det får være greit med Go denne gangen, også heller bruke de pengene i Trumphland.
Jeg ville nok selv gått for å bruke poeng, men så har jeg mer enn nok av dem. Har egentlig sluttet helt å vurdere penger etter at de skrudde opp prisene på OT mot slutten, og prisene på plusgrade er jo enda høyere.
Skal man ikke bruke poeng sammen med CT i C eller F så er det et bra alternativ å bruke de på oppgraderinger gjennom plusgrade.