Oppgradering med EB-poeng. CPH-IAD-CPH

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av KEKO, 06. juli 2015.

  1. KEKO

    KEKO EBS

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei.

    Kona og jeg skal reise OSL-CPH-IAD-CPH-OSL i Juli. Jeg har sett på muligheten til å oppgradere fra GO til Pluss for EB-poeng på SK925 og SK926.
    Men spørsmålet mitt er
    1: Er det verdt det? (Er EBS medlem, så får lounge, fast-track osv i sommer uansett) Men jeg er en lang kar, og kuinne tenke meg litt bedre benplass.
    2: Får vi sitte sammen? Vil ikke oppgradere også risikere å ikke få sitte sammen.

    Noen som har erfaringer med dette?
     
  2. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Det er bare til å høre med dem når du oppgraderer om dere kan få sitte sammen, hvis det ikke er mulig så er det bare til å takke nei.
    Setene har ganske mye bedre recline enn go setene og det er noe bedre beinplass og setet har beinstøtte.
    Hva som blir servert, og om du får drikke og snacks utenom, det er det ingen som vet sikkert ;)
     
  3. KEKO

    KEKO EBS

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Det forutsetter vel at jeg spør om oppgradering på flyplassen. Om jeg legger inn ønske om oppgradering på sas.no så er det vel ikke mulig å si nei
    om det er dårlig med plasser?
     
  4. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    De går aldri igjennom uansett ;)
     
  5. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilke datoer er det snakk om? Kan skjekke hvordan belegget ser ut på flightene dine, så har man en viss peiling om det er helt håpløst eller ikke.
     
  6. KEKO

    KEKO EBS

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Gjerne det :)
    24.07 og 04.08
     
  7. m.normann

    m.normann Bring back the dragon!

    Innlegg:
    351
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    SK 925 Copenhagen, Denmark, CPH
    07/24/15 12:20 PM Washington, DC, USA, IAD
    07/24/15 3:00 PM 343 Daily
    C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G8 N0

    Bookingklasse Y og S er Plus full flex, og B og P er Plus Saver (med litt forbehold at jeg husker feil). Det er fortsatt minimum 9 ledige i alle priskategoriene, så mulighetene er fortsatt til stede, men oppgraderinger kan fortsatt nektes av andre årsaker. Setekart viser heller ingen reserverte seter i Plus.

    SK 926 Washington, DC, USA, IAD
    08/04/15 5:15 PM Copenhagen, Denmark, CPH
    08/05/15 7:15 AM 343 Daily
    C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0

    Hjemturen deres viser også mye av det samme, altså god plass pr dags dato. Merk at turene er satt opp med A340-300 så dere vil ikke få ny kabin, hvis det da ikke blir flybytte.

    Tror jeg ville satset på bekreftet oppgradering pga større sannsynlighet da, men du må ta i betraktning om du vil oppgradere i gammel kabin (benplassen er fortsatt god i Plus, da). Jeg er i samme situasjon som deg, lange ben og skal reise samme rute i desember. La inn Optiontown idag, faktisk, til både Plus og Biz, fordi jeg verdsetter benplass aller høyest. Håper det var til hjelp, og bare ikke forvirret deg mer. ;)
     
  8. KEKO

    KEKO EBS

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Flott, tusen takk :D
     
  9. travellers4fun

    travellers4fun SK EBG/NCC Plat/HH Gold/Sixt Plat/Hertz PC

    Innlegg:
    83
    Likes mottatt:
    58
    Bonuspoeng:
    18
    Litt sent å svare, siden dere kanhende allerede har reist.
    Etter min mening er Plus på langdistanse (innen Europa også, for den del) et utmerket produkt. Både min mann og jeg er lange, og oppgraderte til Plus CPH-EWR i juni. God benplass, litt ekstra bredde, praktiske reise-effekter og fin service. En strålende tur på SAS Plus.
     
  10. KEKO

    KEKO EBS

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar :)
    Vi reiser om 4 dager, så det nærmer seg nå. God sommer.
     

Del denne siden