Oppgradering QR

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av helged, 26. april 2016.

  1. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Jeg skal på langtur med Qatar til sommeren, T/R Singapore. Vi er to stk og har bestilt bak i bussen, men jeg lurer på om det er mulig å kjøpe oppgradering til business enten på forhånd eller ved gaten? Eller har de noe liknende Optiontown?

    Noen ideer om hvor mye det koster å oppgradere?

    -helged
     
  2. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Beklager å skuffe deg, men min erfaring er dessverre at det er rådyrt å kjøpe oppgradering med QR. Videre har mine forsøk på oppgradering med Qmiles og/eller Qpoints mislykkes i 100% av tilfellene, både ved telefon/e-post/innsjekk og ved gate. Eneste mulighet til å reise i biz ser ut til å være å kjøpe biz i utgangspunktet.
     
  3. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg spurte på servicesenteret i avgangshallen i januar på vei til USM via DOH og BKK. Der sa de at det kostet 10000,-, men jeg husker ikke om det var per vei eller per leg. Ikke spesielt billig hvertfall.
     
  4. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har Qmiles eller Qcredits tilgjengelig så kan du søkje om oppgradering på forhånd. Men dette er kun tilgjengelig hvis du har "dyr" Economy i utgangspunktet, ikkje promo-fares osv.

    I tillegg så kan du prøve igjen ved gate, enten ved hjelp av Qmiles/Qcredits eller med cash.
    Ut frå OSL er dette nesten umogleg (bedre tilgjengelighet på f.eks. kveldsflighten frå CPH).
    I tillegg så kan OSL-gaten kun oppgradere deg på strekket OSL-DOH og ikkje heile vegen til SIN (du må kontakte gate på nytt i DOH).
     
  5. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Ingen Qmiles eller Qcredits. Aldri flydd med dem før.

    Menmen, får klare oss bak i bussen, skal vel være OK i A350. 787 skal vel være smalere i setet har jeg hørt..
     
  6. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte ved check in da jeg skulle via Doha til Bangkok med dama. Landet på rundt 20 000 kr én vei, usikker på om det var for én eller to personer, men stod lett over ;)
     
  7. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Oppgrardering på QR er vel bare når man betaler mellomlegget til business fra økonomi - da kan det fort bli veldig dyrt. De verner godt om sine statuspassasjerer for å si de sånn. OPUPs er ekstremt sjeldent.
     

Del denne siden