Oppgraderingsdilemma

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av flyhigh, 14. mars 2016.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg trenger å lufte et dilemma med dere og ønsker innspill på hva jeg bør gjøre.

    Greia er at jeg kjøpte en VIP-pluss billett til Tokyo til meg og madamen nå i helga.
    Turen er ikke før til høsten og prisen var veldig bra. Nå går jeg å lurer på om jeg skal prøve å få til en oppgradering til Business på hjemturen (ikke bortover, er to andre i reisefølget også, men de reiser hjem senere enn oss). Så har jeg sett at man kan søke om oppgradering med poeng (25000). Har også en pris fra OT på 215 Euro pr pers. Hva bør jeg gå for? Og blir begge to på samme PNR oppgradert med poeng, eller risikerer man at bare den ene får plass? Og hvis vi begge blir oppgradert, er det da sikkert at vi får sitte sammen, eller ender vi opp på to forskjellige plasser? Mange spørsmål, og forhåpentligvis mange nyttige svar fra dere der ute;)
     
  2. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det jo ingen garanti for oppgradering , men bruker du poeng kan det være sikrere. Søker du om OT vil du jo ( dersom det går gjennnom) få en større poengfangst i tillegg. Jeg vet hva jeg ville valgt :)
    Søker du OT vil du være for begge to, det samme for poeng -du vil få beskjed ( vil jeg tro ) at det ev. er kun ett sete ledig/tilgjengelig for poengoppgradering.
    Det er vel rimelig å anta at dere vil få seter ved siden av hverandre....men med SAS og deres setehåndtering er det vanskelig å svare på :D:p
     
  3. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Det er bare for deg å sjekke setekartet om du lurer på om sjansen er tilstede for at dere kommer sammen eller ikke. Det avhenger naturligvis av hva andre passasjerer har reservert av seter. Og om du ikke skulle få det, kan det jo hende at det er mulig å få mikset/trikset litt ved gate. Det er vel også et par seter som blir reservert for småbarn, og om ingen behøver disse blir vel disse tilgjengelige (her er jeg litt usikker, var slik med rad 1 før kabinoppgraderingen i alle fall).

    Og om du skal bruke poeng eller OT, er det jo avhengig av hvilken verdi du setter til EuroBonus-poeng. Det igjen, bør jo avhenge av hva du ellers ville brukt de til. Om du ville brukt de til 10 stk t/r-billetter innenlands på salg, så er de fort verd mer enn €430. Eller om du har bøttevis med poeng, og sjansen er stor for at du bare ville brukt de til en reise i europa, er jo kanskje poengene ikke verd så mye for deg. Personlig ville jeg valgt OT da jeg syntes 50K poeng har høyere verdi, men det er jo ikke nødvendigvis tilfellet for deg.

    En annen fordel med OT er forøvrig det at du har poengoppgradering ved gate/lounge i "bakhånd" om OT skulle bli avslått.
     

Del denne siden