Ai, merker at jeg er i samme båten som @EndreD, pga streiken ble jeg booket til LH og dermed rullet det inne endel uventet basispoeng + en oppgradering til biz på veien ut hjalp endel. Jeg trenger 22500 poeng for å komme gå fra Gull til Diamond. Drar inn godt over 1 mill i året her også, så en tur i klasse Z høres fristende ut. Spørsmålet er: Hvilken av de flyplassene har best lounge ?
Polaris lounge definitivt spør du meg! Dvs: LAX/SFO/ORD/EWR. For å få flest poeng burde du da selvsagt gå for LAX eller SFO http://view.ceros.com/united/polaris-tracker-desktop-4/p/2
Tipper prisen på beste tilgjengelighet har vært knyttet til bookingklasse, så har SAS glemt (eller ikke fått til?) å rette prisen nå som Z kan bookes som Biz Pro. De har også innført J-klasse som Biz Smart på langdistanse, så om man booker "billig Biz" via CPH får man nå bare 750 poeng og ikke 1000 på tilslutningsflyet.
Flyr til LA, men tok i litt mye. Det er 7500 poeng i forskjell. Får 32500 til LAX. Ringte faktisk til SAS i går, men det var for lang kø til at jeg gadd å vente.
Som andre sier, definitivt Polaris. Jeg vil anbefale deg å gå for SFO, det er den eneste av de 4 hvor du ikke må krangle deg fra terminal til terminal. På SFO bruker SAS Polaris (samme terminal). ORD, EWR har SAS sin egen lounge (annen terminal) og på LAX benyttes *A lounge (annen terminal).
Det gikk veldig greit å gå mellom terminalene på LAX. Spaserturen på rundt 20 min var nok fornuftig etter ete- og drikkegildet i Polaris
JUHU! Fikk mail fra SAS i dag om at for diamanter som har forfall 31 januar eller 28 februar, så reduseres rekval kravet til 45000 pts eller 45 flygninger. Kudos SAS!!!
Samme mottatt her. Medlemskapsperiode til 28.02. Det betyr i praksis at jeg har kvalifisert til fornyelse av diamant allerede med SAS MC, AmEx Elite og Saga MC. De resterende 3.000 poengene har jeg allerede flydd inn
Det ordner seg. Men jeg tror det blir en Londontur istedenfor. Da blir det akkurat, og så får jeg hentet en greie.
Det har ikkje vorte mange turer på meg...Har 10 turer, og får Diamant! Endra faktisk to beste tilgjengelegheit i plus, over dammen til ungene no(då far har sikra seg), så er me på 4 året til LTG... for dei!
Låner denne tråden Er 9 flygninger unna EBD og har ut september på å få disse i boks. Mulig jeg kan smyge inn 4 via jobb, men mangler fremdeles 5. Tips til noe morsomt eller for å få til disse 5, eller bare akseptere EBG neste periode? Utreise bør være fra Bergen, Haugesund eller Stavanger, gjerne en dag i helgen 23. - 25. eller torsdag den 29. sept.
Poster her da eg ikkje finner bedre alternativ: Planlegger å studere i Nord-Norge fra og med neste år. Da blir det en del flyturer for en som bur i Sør-Norge. Men for å komme meg til Tromsø, så må eg først fly med Widerøe på en anbudsrute til Oslo, for så å fly SAS til Tromsø. Slik eg har forstått det får man ingen poeng for en flytur på anbudsrute, men teller den som en flyvning mot EBG, om den ligger på gjennomgående billett bestilt av SAS?