Opprettholde EBG uten milaege run?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av ahogalmen, 04. sept 2018.

1. sam11net

sam11net Senior Medlem

Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det er notert!

2. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,959
    Bonuspoeng:
    183
    Nå vet jeg ikke hvor mange segmenter du mangler og hvor du bor, så jeg må ta mulige senarier..

1. Mangler du 2 segmenter for EBG, så tar du en svipptur med SAS eller Widerøe til nabobyen for å fikse Gullkortet. Er du i fra Oslo traktene og bruker gardermoen, så vil en svipptur til Gdansk fikse det :cool:

2. Mangler du 4 segmenter, så flyr du til Gdansk, Hamburg eller Berlin med 4 segmenter i boks, og med det Gull. Hvis du bor i Oslo traktene så kan du fly Oslo, Kjøbenhavn, Gdansk, Kjøbenhavn, hjem til Oslo, og med det EBG.

3. Mangler du 5 segmenter og bor ett annet sted en Oslogryta, Hamar&omegn, så flyr du XXX-OSL-GDN-CPH-OSL-XXX og med det sikrer EBG.

4. Mangler du 6 segmenter, så blir det en vurderingsak:

A---> Du flyr til USA eller Kina på MR, ganske heftig jobb, men du får masse poeng på kjøpet, så kanskje du flipper streken på begge måter da :)

B---> To segment runs til Gdansk, Hamburg, eller Berlin, får 8 segmenter.

C---> Du bor i Oslo og trenger 6 eller max 8 segmenter, da går du får OSL-CPH-GDN-OSL i to runder :)

Mangler du mer enn 8 segmenter, så spørs det om hva du syntes statusen er verd :)

ArthurDent, Insomnia4u and jonss like this.
  3. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mulig eg har fått heteslag i dag, men eg er ikkje sikker på om eg forstod spørsmålet? o_O

4. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    "Beste Tilgjengelighet" billetter er jo nevnt, og er en super løsning.
    Men, om du ikke skulle få tid/mulighet til den nødvendige turen for å komme over 45000, så er jo også kjøp av grunnpoeng nevnt. (cash) Det jeg IKKE kan se i farten, er muligheten til å konvertere ekstrapoeng til grunnpoeng.. Det er riktignok i et 10:1 forhold, men har du mer enn nok poeng, kan det være et alternativ. Da slipper du iallfall å bruke cash for å opprettholde statusen. De sparte pengene kan du f.eks. bruke på blomster til ektefelle e.l. Det pleier å betale seg! :)

5. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,366
    Bonuspoeng:
    183
    Eg får alltid spørsmål om kvifor eg kjem med blomster, kva har du gjort no eller kven har du fått dei frå. Så no er dei einaste aksepterte blomster orkideer eller roser frå F-class!
    Godt poeng forresten om kjøp av grunnpoeng!

ArthurDent and Baldrick like this.
  6. Baldrick

Baldrick Cunning Planner

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, det KAN slå feil ut ja.. Don't overdo it! ;)

ArthurDent liker dette
  7. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Liker dine geografiske eksempler og begrensninger!:D

Del denne siden