Opptjening av Avios ved å fly andre OW-selskaper

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av BendikHa, 17. febr 2015.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Spørsmål 1: Vil jeg få den samme opptjeningen av miles om jeg reiser med f.e. Finn Air og krediterer BA, som om jeg hadde reist BA og kreditert BA?

    Spørsmål 2: Jeg brukte Airmilescalculator for å regne forskjellige ruter til Sydney. Vil jeg tjene flere miles til BA-kontoen ved å velge en lengre rute? For eksempel OSL - LHR - LAX - SYD (13 702 miles) fremfor OSL - HEL - SIN - SYD (10 160 miles)?
    Skjermbilde 2015-02-17 kl. 22.57.44.jpg Skjermbilde 2015-02-17 kl. 22.56.40.jpg
     
  2. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Bruk denne eller denne så ser du hvor mange tier points og avios du tjener med andre selskaper i OW
     
  3. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Generelt tips om man flyr BA via SIN: Man tjener flere tierpoints om man bryter opp turen i Singapore i stedenfor å fortsette videre med samme fly.
     
    BendikHa liker dette
  4. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for gode lenker! Den viser slik jeg trodde, jeg opptjener mer Avios og TierPoints ved å velge en lengre rute.
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Avios er direkte relatert til miles. TP er delvis relatert til miles, men i faste intervaller. Om du har BA-status tjener du mer avios på BA enn hos andre
     
  6. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Forløpig har jeg ikke BA-satus, derfor spiller det liten rolle. Ville jeg tjent mer med andre OW-selskaper om jeg har høyere status hos BA og?
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Med noen selskaper, f.eks AA og JAL. Med andre ikke.
     

Del denne siden