Opptjening av poeng på rebooket bonus-leg?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av antirealiti, 20. des 2023.

1. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Misset min siste connection i en bonusreise - ble nedgradert og rebooket til et senere fly.
    I dag tikket det inn 1250poeng på konto for den flygningen. Er dette vanlig?

Og ville jeg fått mer poeng om jeg ble rebooket i business som jeg egentlig burde ha blitt, hadde det vært plass på flyet?

Cumulus liker dette
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, du får poeng fordi du får en annen bookingklasse (dvs. ikke bonusbillett)
    Du hadde fått flere poeng dersom du hadde fått business billetter.

Last edited: 20. des 2023
    antirealiti liker dette
  3. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Aha, det gir mening. Takk!

4. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113
    Et poeng å ta med seg er at man får poeng hvis EB er registrert, men man kan ikke etterregistrere i disse tilfellene. Kan være relevant hvis det er flere passasjer og man ikke tenker på å registrere EB på alle.

5. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,618
    Bonuspoeng:
    183
    Husk at du også har krav på nedgraderings kompensasjon etter EU261 i slike tilfeller

2. If an operating air carrier places a passenger in a class lower than that for which the ticket was purchased, it shall within seven days, by the means provided for in Article 7(3), reimburse

(a) 30 % of the price of the ticket for all flights of 1500 kilometres or less, or

(b) 50 % of the price of the ticket for all intra-Community flights of more than 1500 kilometres, except flights between the European territory of the Member States and the French overseas departments, and for all other flights between 1500 and 3500 kilometres, or

(c) 75 % of the price of the ticket for all flights not falling under (a) or (b), including flights between the European territory of the Member States and the French overseas departments.

The_Dude, antirealiti, holmen and 2 others like this.
  6. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Herlig, hvem snakker jeg med da? Turkish nekter å hjelpe, så har satt AirHelp på saken. Turkish mente at siden det var lufthansa som fløy siste leg var det de som var ansvarlige.

Og billetten er jo betalt med poeng, hvordan vet jeg hva 30% av prisen er?

7. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,005
    Bonuspoeng:
    113
    Turkish har rett, EU261 er for operating carrier, og det er nok greit å forhold seg til et selskap innenfor EU, selv om Lufthansa kan være vanskelig.

Poengbilletter og nedgradering er vanskelig, ingen klar praksis. Det er også et spørsmål om hvilke strekning som gjelder. Jeg mener BA bare har satt et beløp og bruker det, mens det jeg har lest om LH så forsøker de seg på litt ulike beregninger som ofte ender opp i deres favør. Jeg tror dessverre det beste du kan oppnå er å få et tilbud av dem, og håpe at det i hvert fall blir noe kroner.

antirealiti liker dette
  8. antirealiti

antirealiti Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    63
    Skjønner. Da kontakter jeg Lufthansa også :)
    Takk for hjelpen!

9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,518
    Bonuspoeng:
    293
    Dette hadde jeg ikke giddet å gjøre noe med!
    Vær glad du kom hjem og at du fikk poeng for en bonusflygning.

eventyrer, RoadKing and antirealiti like this.

Del denne siden