Hei, Håper på litt anbefalinger her. Vi brenner av to stk CT nå litt før jul på reise til Singpore der vi skal besøke venner, og prøver å maksimere denne turen på et vis. Ikke for mange legs, helst ikke løping på flyplasser, men heller ikke timevis venting inne på en flyplass. Vi er da to voksne og en tredjeklassing, og benytter 165k+82,5k= 247.500 poeng. Opprinnelige flyvninger: Ons 27 Nov: 18:45 - 20:55 OSL-FRA / Lufthansa Biz (737) Ons 27 Nov: 21:55 - 17:10 FRA-SIN / Lufthansa Biz (A380) Man 02 Des: 01:50 - 08:25 SIN-IST Singapore Biz (A350-900) Man 02 Des: 14:20 - 16:20 IST-OSL Turkish Biz (A321) Lang og unødvendig layover. Litt leting på awardfares viser at det kan være aktuelt med en lengre layover i London på vei nei. (Kanskje pynta til jul der og ta litt juleshopping her) Her da Oslo - London på morgenkvisten onsdag, eller eventuelt tirsdag kveld, og så Air China på kvelden til PEK. Akkurat nå er der både biz og first billetter på denne flighten, kort ventetid i Beijing før SQ tar oss til SIN i biz med A380. Mulig det åpner seg first hos SQ, men det må jo være minst 3 stk så sannsynligheten er kanskje liten(?). Vil dette gå gjennom i Tallin mon tro eller er det noen grunn til å tro at dette ikke skal kunne gå? Andre steder enn London kan følgelig være aktuelt for en tilsvarende layover, men London er jo kjent og lett å finne frem i for oss. Teit spørsmål her men hvordan er det med disse lange layoverene forresten? Si at vi reiser til London dagen før, layover er 22h50m. Kan/skal man hente ut innsjekket bagasje på LHR, eller er den fortsatt innsjekket hele vei ned? Stemmer regnestykket mitt forresten i forhold til oppgradering fra Biz til First på turen ned, altså 30k pluss 15k = 45000poeng for tre personer når vi benytter disse 2 CTer, og dette er uavhengig om det blir first på "bare" Air China eller om det blir full pott med Air China og SQ? Takker for all hjelp.
Jeg har ikke personlige erfaringer med AC, men AC Biz blir vanligvis rangert lavt. MEN de skal visstnok ha et bra produkt på de nye A 350 maskinene.
Ser ut som det er B777 på denne flygningen, så da er det kanskje bittelitt mindre fristende med biz. Er også aktuelt å fly med Swiss. De har en del ledige på biz til Singapore på onsdag kveld, så mellomlanding en halv dag i København eller München kan være aktuelt.
Fleste her synes ikke Lufthansa biz er noe særlig, men jeg ville (og tror de fleste andre her) mye heller holdt på det enn å bytte til Air China biz! Jeg ville nok ringt jevnlig til Tallin og forsøkt å finne biz med SQ nedover også, samt følge med på Swiss og Austrian som har relativt gode biz-produkter, spesielt sistnevnte. En annen mulighet er også såklart Turkish hele veien nedover, men ofte kjedelig produkt mellom Oslo og Istanbul... :/
Er det slik at Tallin mulig kan se ledig biz på SQ som ikke kommer frem på awardfares? Håper absolutt på dette. Blir jo en lang flytur via PEK dersom vi flyr AC, men muligheten til å eventuelt fly SQ first PEK-SIN frister selvsagt. AC first på en «gammel» 777 er vel uansett ikke å forakte? Bare kostnaden i bonuspoeng er innenfor det jeg har på konto.
CA, AC er Air Canada, China Airlines refereres CA. Når det er sagt, flere har skrytt av CA First i luften. Det er fortrinnsvis på bakken de ikke er mye å skryte av, så ja, jeg ville valgt CA First.
China Airlines (som du skrev i den opprinnelige kommentaren) og Air China er to forskjellige selskap.
Jeg kan rapoortere fra CA F 30. november. Hard produktet er ganske likt Thai F, slik jeg har forstått. Så komforten er det nok lite å si på. Serveringen skal visstnok ikke være det store, men jeg har planer om litt mat, og så sovne "norsk tid", og å våkne opp tidlig i Frankfurt. Blir nok OK.
Høres bra ut. Vi flyr 27 november, så da kan jeg evt rapportere først. Enn så lenge avventer jeg litt og ser om det plutselig dukker opp noe fra SQ.
Ledige billetter hos Thai er kanskje litt vanskelig å spå, men om to dager, fra Oslo, så er det plutselig hele 9 ledige seter i biz. Kan jeg forvente eller håpe på mer slipp hos Thai de nærmeste ukene? Ut fra Award Fares så er det kun avreiser i samme uke som det er 3 eller flere ledige seter.