ORD - DEN i United Domestic First

Tråd i 'Reisebrev' startet av Fridtjof, 24. nov 2016.

  1. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Det postes ikke så ofte reisebrev\anmeldelser av Uniteds innenriks førsteklasse, og mange må ofte "akseptere" en strekning innad i statene på CT-tur. Har dere noe å frykte? Vi får se.

    United 245
    Chicago O'Hare (ORD) - Denver International Airport (DEN)
    Fredag 7. oktober 2016
    Avgang (rute): 0850
    Ankomst (rute): 1027
    Flytid (rute): 2:37
    Flytype: Boeing 777-200
    Sete: 5J (Domestic First)


    Jeg bør begynne med innsjekk som for United First og andre gullkortholdere foregår i et eget område kalt Premier Access. Selve innsjekkingen foregår på automat og det kommer personale dersom man skal sende bagasje. Jeg hadde ankommet fra Stockholm dagen før og forsøkt å sjekke inn kofferten min da, men det kunne man bare gjøre for første avgang dagen etter. Å sjekke inn gikk smertefritt, med unntak av at jeg hadde blitt flyttet fra mitt forhåndsbookede 1J.

    United Club
    Det skrives ikke ofte pent om United Club, men for en som ikke er så bereist, og stort sett har SAS-lounger å sammenlikne med synes jeg denne loungen på concourse C i Terminal 1 var ok. De bygget om den internasjonale loungen da jeg var der, så det var satt opp noen skillevegger for Global First-kunder.

    [​IMG]
    Baren. Siden jeg hadde morgenflight benyttet jeg meg ikke av tilbudet, men observerte at Bloody Mary er en akseptert frokost. Baren er gratis, men det forventes nok at du tipser en dollar pr. enhet. Greie muligheter for spotting til venstre i bildet.

    [​IMG]
    Frokostbuffet. Frokostblanding, yoghurt, frukt, havregrøt, donuts, samt disse biscuitsene som amerikanere elsker. Juice, melk, saft, og vann som drikke. Som den nordmannen jeg er synes jeg godt de kunne hatt brus i selvbetjeningen.

    [​IMG]
    Brukbart med sitteplasser.

    Flyet
    Flyet var som nevnt et Boeing 777-200 (V4 for de interesserte seatgurubrukere) som skulle videre til Honolulu. Konfigurasjon er 2-3-2. Jeg husker jeg sjekket hvor gammelt det var, men nå husker jeg bare at det er rundt 15 år.

    [​IMG]
    [​IMG]
    Sete 5J. Burde tatt bilde av boardingprosessen som forløp seg meget organisert ved at folk stilte seg i fem (eller fire) forskjellige køer som sto printet på boardingkortet. Dette er nok bestemt etter hvor viktig man er og hvor man sitter. Som seg hør og bør var jeg i boardinggruppe nummer 1. De som boardet først var handicappede og militære. Deretter fulgte gruppene 1 til 5(4).

    [​IMG]

    Knyttnevetest unødvendig. Benplassen er mer enn tilstrekkelig. Helt til den foran lener setet helt tilbake og det føles som man får hodet deres i fanget. Tok ikke bilde da dette skjedde.[​IMG]
    Mange i kø denne morgenen.
    [​IMG]
    Regner med mange liker å sitte så lang frem at man kan se inn i motoren. Ahh. livet, dere!

    Mat og drikke
    Det var etter hva jeg kan skjønne fri flyt av flytende, og nøkterne meg nøyde seg med en cola, mens sidemann som var 1K hos United (smugtittet på boardingkortet) kastet nedpå 3-4 Vodka Tonic. Til frokost kunne jeg velge mellom french toast (gud forby!) og omelett. Jeg valgte sistnevnte:
    [​IMG]
    I min bok var dette meget godt til flymat å være. Pølsene var såpass spicy at man måtte drikke litt innimellom, så det smakte skikkelig.
    [​IMG]
    Møtte et annet fly på veien. Da merker man hvor fort det går.
    [​IMG]
    Rocky Mountains

    Ville jeg betalt for United Domestic First igjen?
    Neppe, men som bonusreise på et par-tre timer er det helt supert. Loungen har jeg uansett som EBG, og man kan alltids spise på forhånd. Jeg har heller ikke noe behov for å drikke meg pære på fly. De ekstra tusen kronene pr. leg kunne jeg fint brukt på noe annet.

    Da jeg kjøpte billetter kostet First omtrent det dobbelte av økonomi (2500 mot 5000 t\r) og jeg gikk fra booking klasse T og 50% opptjening til P med 100%. Turen var på 888 miles, så jeg mottok da 1000 Eurobonuspoeng i stedet for 500.

    Takk for at dere har fulgt med! Tilbakemeldinger settes pris på.
     
    tommy777, RemiWM, Stuttfeiten and 8 others like this.
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for fin rapport med fine bilder. Noterer meg at det er relativt få EB-poeng å hente per krone her selv i first, men sånn har det vel blitt med United. Når det gjelder United Club så hadde jeg inntrykk av at det stort sett bare var billigste type øl og kanskje en type drink som er gratis, noen som vet mer om det?
     
  3. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,133
    Likes mottatt:
    7,770
    Bonuspoeng:
    183
    "Well drinks" er gratis i United Club; dvs en GT med kjipest gin er gratis, mens en med premium-gin (tror de pleier å ha Hendricks?) koster en passe neve med dollarsedler.

    Samme for andre typer sprit og vin også.
     
    Upsaker liker dette
  4. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    "billigste type øl" i USA er vel Budweiser eller annet liksom-øl? Det har jo verdi under null. (Ja, jeg forlanger betaling for å drikke det).

    Er det slik å forstå at loungene til United kun har verdi i form av rolige omgivelser, ok stol og gratis internet?

    Star alliance-loungen i LAX var i så fall veldig mye bedre da jeg besøkte den søndag.

    /koffert.
     
    Upsaker liker dette
  5. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,612
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Star på LAX var i min bok meget oppegående, med overraskende mye deilig mat!

    Synd det er så forskjellig på united sine, spent på neste helgs ORD tur..

    C
     
  6. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,759
    Likes mottatt:
    21,958
    Bonuspoeng:
    293
    Star Alliance-loungen på LAX verken kan eller skal sammenlignes med United Club.
     

Del denne siden