Restaurant La Plage
Siden det var ønske om å skrive litt fra Seychellene og jeg allerede har begitt meg ut på å omtale spisesteder bør denne nesten få litt spalteplass. Det var tilfeldighetene som gjorde at jeg gikk forbi denne restauranten en dag og så menyen. La Plage er tydeligvis en stor kjede med restauranter på mange hyggelige eiendommer rundt omkring i verden.
View attachment 17651
Restaurant i én del av huset og bar i en litt mindre del.
View attachment 17646
De sier seg at de er den eneste restauranten on the beach. Jeg har sett flere som ligger i nærheten, men det er hvertfall ikke direkte feil.
View attachment 17645
Jeg ankom restauranten 21:15, et tidspunkt jeg ser på som veldig fornuftig å spise middag. Servitøren jeg møtte derimot, hun måtte se på klokka før hun kunne gi meg et bord. Det ordnet seg heldigvis og jeg fikk meg et tomannsbord på uteserveringen. Hadde det vært høyvann kunne jeg duppet beina mens jeg spiste.
View attachment 17648
Det ble en mojito til å begynne med, den var sterk, fin og passe god. Det virket som alle restaurantene jeg var på bare var åpne i ca 3 timer, mellom 19 og 22. Allerede før jeg fikk hovedretten begynte personalet (holdt på å skrive besetningen) å rydde inn bord og stoler. Veldig uvant og ikke spesielt trivelig.
View attachment 17647
Etter at jeg bestilte maten kom det en brødkurv og en flaske vann jeg bestilte.
View attachment 17649
Kreativ måte å servere olivenolje på.
View attachment 17650
Hovedretten bestod av en indrefilet, hjemmelaget bearnaise, ovnsbakte båtpoteter og salat. Herligheten kostet 325 norske kroner og var desverre ikke noe mer enn en middels opplevelse.
Det beste med La Plage var definitivt lokasjonen for min del, men de skifter ut menyen såpass ofte at det helt sikkert finnes retter du får en bedre opplevelse med. Ta uansett turen et par timer tidligere så får dere mer glede av den flotte utsikten mens det fortsatt er lyst.
Vis alt...