OSL-ARN-ADD-SEZ i Ethiopian Business

Tråd i 'Reisebrev' startet av Upsaker, 10. april 2017.

  1. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Hei alle sammen,

    Tenkte å gi dere litt info på samme reiserute. Dro fra Gardermoen lørdag kveld på vei til Seychellene. Kabinen på Dreamlineren var av den eldre typen. det vil si ikke full recline, men 170 grader. Som andre nevnte får du ingen fast track på Gardermoen verken med Business billett eller diamant/gull kort fra SAS. Fast track for Star Alliance omfatter ikke Ethiopian har jeg fått tydelig beskjed på Gardermoen.

    Jeg skal ikke skrive så mye her om selve flighten fra OSL til ADD for jeg synes maten var sånn passe, litt tørr pasta, men fint med juice og annet tilbehør fra Norge. Bra at det er Norge som står for catering og det ble god laks til forrett og pasta med pesto til hovedrett.

    Sitter i skrivende stund på loungen på Bole Intl Airport. Det er ganske kaldt her nå kl 0600 (ca 17 grader), loungen er full, internett er svært treg.

    Når det gjelder hotell så fikk jeg booket Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa med Hilton Friends and Family rate til 220 EUR per natt for Seaview Villa (ca 100 m2) som normalt koster 850 EUR per natt. Om det er flere som skal til Seychellene kan jeg gjerne snakke med min venn som jobber på hovedkontoret for Hilton om det lar seg gjøre å booke flere rom.

    Har booket leiebil fra AVIS med bl.a. det tilbudet de har nå om 6000 poeng for leie på minst 3 dager. Spent om poengene vil komme men har en følelse at jeg må ta vare på alle kvitteringene.

    Skal rapportere mer underveis.

    Fortsatt god søndag !
     
    haifinn, afirm, RoadKing and 7 others like this.
  2. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har sett ham nå 3 ganger. Det er en teknikker eller ingeniør for 787 som flyr alltid med dem. ET har altså 4 air crew: tre piloter og en ingeniør. En av dem pleier å gå frem og tilbake og sove på 4F.
     
    Ursa liker dette
  3. Krimal

    Krimal Medlem

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Hvordan var prisnivået på mat/drikke på hotellet ? Var det andre barer/restauranter i området som kunne benyttes, eller var man litt låst til hotellet?
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,935
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke nøyaktige priser, men jeg husker det ikke som spesielt dyrt. Noen hundre meter bortover langs vannet ligger flere restauranter hvis man blir lei. Jeg testet et par andre også, og det var bra.
     
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for reisen og flott tur! Spennende destinasjon og flyselskap :)
     
    Upsaker liker dette

Del denne siden