OSL - DPS: Kjøpe go, oppgradere til business med poeng, bruke CT, kjøpe business?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Angie, 21. okt 2017.

  1. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må innrømme at livet var enklere før Amex og bonusjakten for alvor slo til....

    Planlegger neste års ferie, Bali i 3 uker. Vi er 2 voksne og 2 barn (6 og 8 år).
    Saken er at jeg vil få en CT til bruk i 2018, men per nå har jeg "bare" 100 000 poeng.
    Vi er låst til uke 28, 29 og 30 pga barnehagen (har noen dager å gå på - +/-)
    Tror derfor at bruk av CT faller bort. Siden alle må reise i samme klasse og at jeg ikke har nok poeng til hele reisefølget.

    Bør vi i så fall gå for å bestille Go billetter og oppgradere med poeng? Men da vil jeg ikke ha noen bonuspoeng senere til å bruke på CT'en.

    I mitt hode har jeg konkludert med at jeg får vente til en kampanje dukker opp.... og kaste meg over det når jeg ser det. Eller er det noen alternativer jeg har oversett?
     
  2. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Dra til joker i dag, kjøp taco for 10k, betal med amex så har du 72k poeng til
     
    Skarven, Angie and Wiolenze like this.
  3. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du har konkludert rett. Du får Singapore i eco til ca 27 000kr per dags dato, tror ikke dette er spesielt dyrt, men det kan helt sikkert komme bedre tilbud.

    PS som du sikkert vet så koster turen til Bali for dere fire 420 000poeng med en CT i buisness plus en haug med avgifter.
     
    Angie liker dette
  4. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    Godt tips er å sjekke fly og hotell samlet. Du kan få ganske solide avslag i prisene.

    Skjermbilde 2017-10-21 kl. 18.10.35.png
     
    Upsaker liker dette
  5. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du har funnet frem dyre flybilletter og billig hotel og da vil 3% trumf slå ut ekstra heldig om man booker dette samlet.
     
    Last edited: 21. okt 2017
  6. RedLine

    RedLine Aktivt Medlem

    Innlegg:
    436
    Likes mottatt:
    935
    Bonuspoeng:
    93
    I dette tilfellet så er faktisk tre uker med hotell og flyreise billigere enn om du går inn på sq.com og bestiller business billetter der separat (og da får du kun reisen). Merk at du også ofte får tilgang til de reduserte prisene på flyreise selv om du bare har en uke på "pakke hotellet"
     
    Fredrik81 liker dette
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Og de fleste her vil ha trumf vs rabattatert pris. Så da er det ikke noe å tenke på :)
     
  8. Angie

    Angie Medlem

    Innlegg:
    239
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Funnet billetter til 22.000 for hele reisefølget i eco. Men det hadde vært OK med biz på en så lang reise med barn.

    Vi håper på at det kommer noen gode priser på now or never. Eller at Thai evt Singapore Airlines har kampanje, det pleier å være en runde i januar mener jeg.

    Vi sikter oss inn på å leie villa med basseng. Tenker på å flytte litt på oss, slik at vi får med oss Ubud, Seminyak og Gili Air den tiden vi er der.
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,687
    Likes mottatt:
    21,746
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel aldri vært biztilbud på Now or never. Tenker du å fly med SAS til Hong Kong og ha egne billetter videre derfra?
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det var en grei pris mitt i fellesferien. Da SAS ikke flyr til Bali så tror jeg neppe det kommer noe gode tilbud på now or never. Har ikke nok konkret pris på buisness, men skulle tro at du må betydelig opp i pris(minst 3 ganger prisen på en billige eco billett).
     
  11. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir en dyr og tungvint løsning tror jeg. Og med fire reisende og kun 100 000 poeng så er vel det ikke mer en nok til å oppgradere hele gjengen envei. Enten fra go til plus eller plus til C.
     

Del denne siden