Jeg må innrømme at livet var enklere før Amex og bonusjakten for alvor slo til.... Planlegger neste års ferie, Bali i 3 uker. Vi er 2 voksne og 2 barn (6 og 8 år). Saken er at jeg vil få en CT til bruk i 2018, men per nå har jeg "bare" 100 000 poeng. Vi er låst til uke 28, 29 og 30 pga barnehagen (har noen dager å gå på - +/-) Tror derfor at bruk av CT faller bort. Siden alle må reise i samme klasse og at jeg ikke har nok poeng til hele reisefølget. Bør vi i så fall gå for å bestille Go billetter og oppgradere med poeng? Men da vil jeg ikke ha noen bonuspoeng senere til å bruke på CT'en. I mitt hode har jeg konkludert med at jeg får vente til en kampanje dukker opp.... og kaste meg over det når jeg ser det. Eller er det noen alternativer jeg har oversett?
Tror du har konkludert rett. Du får Singapore i eco til ca 27 000kr per dags dato, tror ikke dette er spesielt dyrt, men det kan helt sikkert komme bedre tilbud. PS som du sikkert vet så koster turen til Bali for dere fire 420 000poeng med en CT i buisness plus en haug med avgifter.
Ser du har funnet frem dyre flybilletter og billig hotel og da vil 3% trumf slå ut ekstra heldig om man booker dette samlet.
I dette tilfellet så er faktisk tre uker med hotell og flyreise billigere enn om du går inn på sq.com og bestiller business billetter der separat (og da får du kun reisen). Merk at du også ofte får tilgang til de reduserte prisene på flyreise selv om du bare har en uke på "pakke hotellet"
Funnet billetter til 22.000 for hele reisefølget i eco. Men det hadde vært OK med biz på en så lang reise med barn. Vi håper på at det kommer noen gode priser på now or never. Eller at Thai evt Singapore Airlines har kampanje, det pleier å være en runde i januar mener jeg. Vi sikter oss inn på å leie villa med basseng. Tenker på å flytte litt på oss, slik at vi får med oss Ubud, Seminyak og Gili Air den tiden vi er der.
Det har vel aldri vært biztilbud på Now or never. Tenker du å fly med SAS til Hong Kong og ha egne billetter videre derfra?
Det var en grei pris mitt i fellesferien. Da SAS ikke flyr til Bali så tror jeg neppe det kommer noe gode tilbud på now or never. Har ikke nok konkret pris på buisness, men skulle tro at du må betydelig opp i pris(minst 3 ganger prisen på en billige eco billett).
Det blir en dyr og tungvint løsning tror jeg. Og med fire reisende og kun 100 000 poeng så er vel det ikke mer en nok til å oppgradere hele gjengen envei. Enten fra go til plus eller plus til C.