Hei, er det best å satse på å reise via FRA med LH eller via LHR med BA i november, med tanke på generell transit convenience og hvilke av disse flightene som har minst sannsynlighet for å bli kansellert? Har aldri likt transit i LHR, men nå er det kanskje færre folk der? Er lounger åpne? Har gull begge steder. Ba i C koster 3k vs LH Y i 2200.
Er heller ikke spesielt glad i LHR, men med den lille prisdifferansen der skulle vel svaret gi seg selv? Ja tror loungene er åpne.
Skjønner ikke hva folk har i mot LHR, men greit nok. Akkurat nå ville jeg booket via der hvor smitteøkningen er minst og det er FRA. Virker som om England tenker "jaja vi forsøkte lockdown og det gikk ikke, så da får det bare stå til".
Ja, det er kanskje en god strategi, evt om jeg venter litt lenger med å bestille. LHR er en annen diskusjon, men sist jeg var der ventet jeg 15 min på buss og så kjørte buss i en evighet.
En annen ting å tenke på er at det virker som om BA ikke gir cash refund hvis flights blir kansellert, kun voucher. Virker som om LH gir cash refund.
Hva med å booke begge; forsøke en CT booking med LH og parallellbooke BA?? (Man får sannsynligvis uansett ikke brukt CT'en andre steder). Greie avbookingsmuligheter hos LH dersom ingen av de blir kansellert..
Gikk for BA. Men nå, etter noen dager så ble OSL LHR kansellert.. LH er derimot blitt billigere, så får bare håpe den ikke blir kansellert. Når jeg tenker meg om så er det kanskje litt mer sannsynlig at LHR blir kansellert enn FRA, da det vel må være flere *A kunder i Norge. Ringer BA etterhvert, håper det ikke er for lang tlf kø.
Og der ble OSL FRA kansellert. Og i motsetning til BA så har ikke LH enda orket å sende meg en mail for å informere om dette. Virker nå som eneste mulighet er å ta en overnight i enten FRA eller evt ARN.
På generelt grunnlag: Er tur til AGP i november egentlig å anbefale? https://elpais.com/sociedad/2020/07/27/actualidad/1595838623_808240.html Andalucia dunker inn 392/100' smittede de siste 14 dager..
Ja, det er en annen debatt. Det passer sikker ikke for alle. Og det er vel derfor det er så vanskelig å finne flyvninger nedover.
Fikk endelig mail fra Lufthansa med rebooked OSL FRA senere på dagen som jeg blir best om å godta. FRA AGP er imidlertid ikke rebooked og går før OSL FRA flighten. Det samme skjedde med BA flighten. Dette er jo ikke akkurat en ny problemstilling. Har de ikke systemer som sjekker at fligthene er mulig? Eller har de skrudd av disse nå om dagen?