OSL-LHR-LAX og hjem igjen, BA C, liten rapport

Tråd i 'Reisebrev' startet av Wiolenze, 16. aug 2018.

Tags:
  1. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Siste og korteste flight ble LHR - OSL som ble med en 319. 3C og bra service;

    Middag/kvelds;

    8D04E9C2-1512-4B6E-BDAF-735F9DFFDCB2.jpeg


    Så ble det en ekstra GT og sjampis. For første gang ever i min drikkekarriere måtte jeg be om påfyll av tonic, tror nesten den var glemt helt.

    ED2130A8-F1CD-476C-8726-F56217D8107A.jpeg
     

    Attached Files:

    pgaa, Eddie47, Petter B-C and 11 others like this.
  2. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Hva type Gin fikk du?
     
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
    Flott rapport :) Takk for at du deler!
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Gjennomgående valg mellom Gordons og Tanqueray på alle flightene, så det ble Tanqueray og Fever Tree.
     
    Eddie47 and jgroneng like this.
  5. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Kort oppsummering:

    •Setene på LH flightene er i minste laget, smale og litt for korte når de gjøres om til seng. Ett annet minus med setene på LH flightene er at det ikke er styring av stolene på fjerkontrollen så når det er gjort om til seng så må man gjøre kroppsøving for å komme til knappene som justerer setet tilbake til nettopp ett sete. Ikke noe problem for oss ungdommen enda, men ser det må skape fortvilelse for den litt eldre garde.
    •Positivt overrasket servicenivået, og kvaliteten på mat/drikke. Sterk forbedring fra tildigere BA flights
    •Loungen på T5 LHR er stor og gir bra utsikt for å se på fly men er ofte pakka med folk(både tur og retur).
    •Sjampis er tilgjengelig på short innad i Europa, bedre enn feks SK og LH.
    •Sjampis er tilgjengelig på T5 LHR loungen, men står ikke framme så må spørres etter. Bedre enn SK og LH lounger i Europa(LH F ekskludert)
    •Prioritert boarding funkerte på alle flights, med egne grupper 1-5 som ble handhevet rimelig strengt på alle avganger bortsett fra på OSL hvor jeg var så sent ute at jeg ikke fikk sjekket.
    •Boarding fra LAX gikk på ansiktsgjennkjenning, fortsatt en smule imponert over at det virket så bra. Ikke noe pass eller BP.

    Over en mnd til neste langflight nå, føles litt lenge så greit det er noen Europaturer før det.

    Takk for meg, over og ut.
     
    Kalsnes, Eddie47, SAJblue and 14 others like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Kudos til alle som skriver oppsummering etter Trip Reports. Jeg har lite interesse for selve rapporten og bilder – men digger oppsummering der hovedpunkt, kontraster og betraktninger er delt.
     
    NoLimit and DanH like this.
  7. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Bra saker. Glemte riktignok 2 ting jeg mener burde vært med;

    •Fotskammelen som utgjør den nederste delen av senga er manuelt operert og ikke i nærheten av å kunne nåes uten å nærmest gå ut av setet. Lar seg fikle ned med foten men det er jo litt knotete
    •Skjermene til underholdningssystemet felles inn i sideveggen av setet. Dvs at en ikke kan se film/serie uten medbrakt de første og siste ca 30min av flightene
     
  8. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for at du deler :)

    Når du skriver LH i oppsummeringen din så antar jeg at du mener Long Haul noenganger og Lufthansa andre ganger?
     
    Xflipper and Edvard like this.
  9. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,449
    Likes mottatt:
    29,531
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, ser det blir litt mix der. Men helt riktig anntatt,
     
    DanH liker dette
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Meget bra - takk for at du har tatt deg tiden til å dele med oss!
     

Del denne siden