OSL-MIA-IAH-MIA-EWR-LHR-OSL - reisen hvor "ALT" gikk galt, men jeg fikk fly Virgin Atlantic C

Tråd i 'Reisebrev' startet av magicbyte, 17. juni 2018.

  1. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Jobbtur igjen! Denne gangen med noen dagers jobbing i Miami og Houston.

    Med direktefly fra Oslo til Miami var det en no-brainer å fly SAS. Jobben min har en policy på å fly economy eller premium economy på dagflights, og business på nattfly (så lenge priser etc. er innen for rimelighetens grenser).

    For denne turen ble det da en billett OSL-MIA (A) - MIA-EWR-OSL (Z) + MIA-IAH-MIA (S).

    Billettene ble som vanlig funnet på matrix.itasoftware.com og måtte håndmates (flight nummer og bookingklasse) til Berg-Hansen for å få riktig pris (13000+3000 NOK), de alternativene BH selv kom opp med var i prisklassen 25000 NOK for samme reise. Så jeg lurer virkelig på om de får prosenter basert på hvor dyre billetter de klarer å lure oss foretningsreisende til å kjøpe.....

    Så til turen:

    OSL-MIA går på et meget gunstig tidspunkt (09:55) på morgenen. Det er perfekt for å stå opp på tilnærment normal tid, spise frokost i loungen og tilbringe en okey flytur over dammen (10 timer).

    Dette var 5 gangen på et år jeg skulle fly SAS Pluss på interkontinental flyvning - men alle de 4 gangen før har det blitt oppgradering til business med minstebud på poeng. Denne gangen valgte jeg å spare poengene mine og tenkte at det faktisk var på tide å teste ut nivået på premium economy hos SAS.

    En dag før avreise fikk jeg en sms fra SAS om at jeg kunne oppgradere for penger eller poeng ved innsjekking. Var mail som virkelig prøvde å selge oppgradering som noe fantastisk og unikt tilbud med "first come, first served". Ved innsjekking så viste det seg at dette fantastiske tilbudet var 35000 EB poeng ... når jeg da sitter på MC premium med max nivå så kan jeg potensielt kjøpe denne billetten for 30000 poeng. Jeg skjønner hvirkelig ikke hvorfor de prøver å selge 35000 som et godt tilbud......
    Så det ble altså ingen oppgradering.

    Plukket med meg en flaske Harahorn Gin på bestilling fra kollega i USA (dette er virkelig en utmerket gin) fra tax free og fylte opp med havregrøt i gullstua før man beveget seg mot gate. Null kø i passkontroll og SAS har fiffig innført 2 boardingsoner for priority og ikke ved gaten.

    Ble boardet til helt vanlig tid i et 30% fullt fly... lurer på hvor lenge SAS fortsetter å fly denne ruta om det er så dårlig med belegg :(

    10 min etter oppsatt avgangstid kom kapteinen på anlegget og sa at de hadde en mindre teknisk feil som måtte sjekkes ut, men det skulle maks bli 15 min forsinkelse. Jeg flyr jo såpass mye at jeg vet at maks 15 min somregel betyr endel mer.

    Gummiforingen på broen hadde en feil, og en skrue hadde skrapet borti skroget og laget en ripe. Etter flere 15, 30, 60 min varslinger om forsinkelse fra kapteinen så kom vi oss avgårde litt over 3 timer forsinket! Ripen måtte slipes ned og overmales på nytt, og Airbus måtte godkjenne utbedringen før de kunne ta av.

    Det er forøvrig ganske irriterende å sitte 3,5 timer og vente på bakken. Det er også interessant at SAS pga. mva regler ikke får lov til å begynne servering av den maten de har ombord, så de fikk tilslutt en nødløsning med å servere oss noen små sandwicher fra bakken (etter 2,5 timers venting). Drikke var også begrenset til kaffe og te.

    Vel avgårde så gikk det meste greit. Har sett flere her skrive at de på SAS pluss måtte ta all drikke på første servering, men når jeg spurte crew om dette så sa de at det bare var å plinge - jeg fikk servering så mange ganger jeg ville på turen så det var ikke nødvendig å bunkre opp.

    En utfordring (som kanskje var et forsignal på hva som skulle komme senere på turen) var at pålogging til wifi ikke gikk som det alltid har gjort før. SAS wifi fant ikke meg og bookingreferansen min så det gikk ikke ann å logge meg på.

    Litt irriterende var det jo at vi også landet i Miami 2 timer og 48 min forsinket. Så de hadde klart fly inn 40 minutter og sørget for at det ikke ble noe 600 EURO i kompensasjon.

    Jeg tok null bilder fra denne delen av turen - det kommer senere når jeg fikk fly Virgin Atlantic og besøkt Clubhouse i New York :)
     
    Last edited: 17. juni 2018
    DanH, chrt, OttoL and 12 others like this.
  2. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Miami (MIA) til Houston (IAH)

    Etter 4 netter i Miami, 2 netter på Doubletree Sawgrass Mills (kjipt hotel på et kjipt sted nærme kontoret vårt) og 2 netter på Intercontinental Hotel Miami (bra hotel, bra rom, men dyrt!) var det på tide å forflytte seg til Houston.

    Jeg og min kollega hadde bestilt fly på samme billett tur/retur MIA-IAH med United airlines i økonomiklasse.

    Flyet gikk 14:50, så siden amerikanske hoteller (omtrent aldri inkluderer frokost så var planen vår å dra tidlig til flyplassen og ta frokost i Loungen. Vi leverte leiebilen ca 11 (leiebil i USA er forøvring ekstremt enkelt, så bra logistikk på flyplasser etc) og beveget oss til check-inn.

    United har lagt veldig om til self-service insjekking på automater, men hadde i Miami en bemannet skranke for business og *G. Så vi beveget oss dit. Vi var 3 kollegaer som reiste sammen.

    United har begynte samme kjipe greia i USA med 0 baggasje inkludert (skjønner ikke hvordan de ikke får til det med de sinnsykt høye prisene de har på intra USA reiser), men jeg tok det for gitt at jeg fikk sjekke inn en koffert med *G status. DER tok jeg jaggu feil! Damen i insjekkingen inssisterte etter mye krangling på at jeg pent hadde å betale 25 USD for å sjekke inn bagasjen min. Selvom jeg kunne vise fysisk gullkort så kom det i hennes system at jeg ikke hadde inkludert baggasje.

    Jeg betalte mine grettent mine 25 USD da jeg skjønte at jeg ikke kom noen vei med henne, men tok vare på kvittering for å be om refund senere (kommer mer om dette i påfølgende post). Overlot så damen til min kollega som var på samme billett som meg.
    Da skjedde jo det fantastiske at han fikk beskjed om at baggasje selvfølgelig var innkludert siden han var *G, så han var jo storfornøyd og rullet gjennom innsjekk på 2 min.

    Så gikk vil til sikkerhetskontrollen som hadde en skikkelig kjip kø, og verdens kjipeste fyr som sluset hvem som skulle i hvilken kø. Jeg tok det for gitt at jeg skulle i fast track (Premier access som UA kaller det), men der tok jeg grundig feil. Boarding kortet mitt manglet tydeligvis de riktige kodene for det og han var totalt uinterisert i å slippe meg inn i fast track selvom jeg kunne vise gullkort "I dont read cards! I read the ticket" var kommentaren hans.

    Siden vi var 3 kollegaer på tur (meg med EBD, en med EBG og en statusløs) så tok da min EBG kollega med seg statusløs i fast track som gjest og jeg gikk tilbake til innsjekking da jeg regnet med at de i det miste kunne utstede et boardingkort som viste at jeg hadde fast track (var 40min kø i vanlig sikkerhetskontroll).

    Som dere sikkert har gjettet så var det håpløst å gå tilbake til innsjekking for å få et boardingkort som viste at jeg hadde "Premier Access". Damen i busines skranken var veldig søt og hyggelig, og hun gav inntrykk av å prøve det hun kunne. Men dette er fullstendig ubrukelig med star alliance/eurobonus. Så lenge systemet hennes viste at jeg ikke hadde status så fikk ikke hun gjort noe.... Jeg kunne vise fysisk gullkort og virituelt diamantkort, men i hennes system så kom jeg bare opp som "other" på status og det var ikke vært en dritt. Så etter å "krangle" med henne i 30min så måtte jeg gå tilbake til sikkerhetskontrollen, det eneste som hadde skjedd var at jeg hadde blitt nedgradert fra boarding group 2 til boarding group 3 på boardingkortet mitt. Og jeg var i verdens dårligste humør når jeg måtte stå 40min i kø for sikkerhetskontrollen (sikkert uforståelig for mange som ikke er vant til å reise med status).

    En stund der håpet jeg faktisk at sikkerhetskontrollen ville ta så lang tid at jeg mistet flyet mitt, men jeg hadde ca 10 min til boarding når jeg var gjennom. Det betydde jo at jeg kunne drite i lounge frokosten som jeg hadde planlagt!

    Flyturen gikk greit nok, de serverte pretzels og alkoholfri drikke i økonomi. Ellers måtte man pent sitte og sulte. Heldigvis var turen i rute :)
     
    Last edited: 17. juni 2018
    SAJblue, DanH, Edin and 5 others like this.
  3. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Reisen fra Houston til New York (Newark) gikk relativt greit!

    Vi hadde veldig god tid på IAH så jeg var armert for en krangel med United om de insisterte på betaling for baggasje denne gangen også.
    En telefon til diamant service hos SAS fikk bekreftet at jeg hadde krav på fri baggasje, men de fikk ikke tatt opp biletten min da United var på et annet system så han gav meg noen tips om hva som kunne ha gått galt (feil navn på billett kontra hva som var på eurobonus kontoen min, og at nummet måtte legges inn med EBD og ikke EBG).

    George Bush International Airport (IAH) visste seg å kun ha innsjekkingsautomater, selv for premier kunder.... og automaten spyttet jo selvfølgelig ut at jeg måtte betale $25 for å sjekke inn en bagasje.

    Etter litt mas fikk jeg tak i en supervisor (type blond, kraftig og øst-eurpoeisk lynne). Etter er par runder med henne så gav hun opp og hjelpe meg og sa at jeg måtte gå til "additional services" for hun fikk ikke gjort noe.

    Etter litt køing på en egen skranke for folk med spesialbehov (vanskelige drittunger) så fikk jeg snakke med en dame som så skikkelig drage ut, men som faktisk viste seg å være den mest serviceinnstilte United ansatte jeg møtte på turen min. Hun ringte hit og dit for å finne ut av hvorfor systemet innsisterte på at jeg måtte betale for å sjekke inn bagasje. Det hjalp desverre lite, og konklusjonen hennes (ette 20min?) var at jeg fortsatt måtte betale og hun ville da at jeg skulle tilbake til automatene siden det nå var lang kø bak med :D

    Lite viste hun at min neste forespørsel var å få sjekke inn bagasjen hele veien til Oslo (noe jeg uansett måtte ta med henne). Så hun måtte pent behandle det også... Dette var tydeligvis ikke enkelt i det hele tatt! Jeg har sjekket inn baggasje mellom flere billetter/selskap/allianser flere ganger før (eks. ved mellomlanding i Kina) uten nevneverdig problem. Men for United var dette fryktelig vanskelig, det tok henne sikkert 30min og hun fikk hjelp av 3 andre underveis før hun fikk sjekket baggasje hele veien til OSL. Det fantastiske med denne prosessen var at hun helt hadde glemt at systemet sa at jeg måtte betale for å sjekke inn baggasje fra IAH til MIA, hun var rett å slett så glad for at det endelig fungerte at hun glemte hele betalingen :)

    United Club lounge på IAH var ikke noen stor høydare.... (når begynte lounger å ta betalt for drikke utenom helt basic vin, øl og mineralvann?).

    Flyturen til Miami var helt ok (sov det meste).

    Etter en natt på Crowne Plaza Miami airport (faktisk et bra hotel for prisen, kan anbefales!) så var det videre til New York.

    Flyturen til Newark i United "First Class" var helt okey, okey mat og service. Champagne før avgang etc. Dette var nok den mest problemfri turen jeg hadde på hele denne reisen!
     
    Last edited: 19. juni 2018
    SAJblue, DanH, chrt and 4 others like this.
  4. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Vel på plass i Newark så kunne vi etter et terminalbytte sette kursen mot lounge. Valget falt på Lufthansa lounge (ligger rett ved SAS lounge, men SAS sin så veldig lik ut som i Norge så valget falt på alternativet).

    Lufthansa sin lounge der var veldig full, men utvalget av mat var helt okey - og for en ølfan så var det ganske hyggelig å se at de hadde usedvanlig bra utvalg i Senator loungen.

    Vi landet i New York 14:40 og skulle fly videre med SK 908 klokken 18:55 så vi hadde god tid til å hvile skina i loungen. Men det var desverre akkurat så liten tid at vi ikke gikk for å ta en tur inn til byen.

    Etter å ha fått oss et par okey stoler i loungen, litt mat og en øl så tikket det inn en mail 16:49 fra SAS som ved første øyekast bare var forvirrende, den listet opp reiseruta mi med at jeg skulle sove på Crowne Plaza Miami Airport, fly United til Newark og SÅ at jeg hadde neste fly 22:30 fra EWR til LHR med Virgin Atlantic - VS002.

    Her må jeg gi litt kred til SAS, litt usikker på om det var fordi jeg hadde business til Oslo, eller at jeg var diamant - men de hadde booke både meg og min kollega (som er gold) om på alternativ fly før vi engang hadde fått med oss at flyet var kansellert.

    Vi tenkte på dette tidspunkt at å fly sent på fredagen via London var ganske bortkastet så vi prøvde en telefon til diamant service for å se om vi kunne fly SAS dagen etter istedet, men det var jo allerede stappfullt så vi slo oss til ro med Virgin turen.

    Vi måtte da ut av sikkerhetssonen i terminalen og hente bagasjen vår for så å sjekke inn på nytt. Baggasjen vår var allerede klar til å plukkes opp og vi fikk hjelp av SAS personell til å finne den.

    På vei til Virgin for å sjekke inn så passerte vi SAS skranken, DER var det fullstendig kaos flere hundre personer som stod linet opp for å få hjelp. Møtte 2 kollegaer som hadde vært på jobb i New York som ikke hadde fått ny billett og stod i kø for å finne ut av hva som skjedde med dem!

    Fremme ved insjekking til Virgin flighting så hadde jo de selvfølgelig ikke åpnet skrakene enda .. så vi måtte vente nesten en time på at de åpnet 3,5 timer før avgang (burde holdt oss i Lufthansa Loungen litt lengre, men det tenkte vi ikke på).

    Når de sjekket oss inn så gikk det veldig smooth! Vi hadde jo det de kaller "Upper class" og prioritet på innsjekking, security og adgang til deres lounge (Clubhouse).

    Dette er nok kanskje beste lounge jeg har vært i så langt i min reisehistorie (har ingen F reiser enda - selvom det skjer om 2 uker).

    Personalet tok oss veldig varmt imot, spurte om det var første gang og ga oss en introduksjon til loungen. Loungen er ikke veldig stor (er jo ikke så mange som har tilgang tid), men har en bar i midten, sitte/lounge områder på ca halvparten av området rundt, et TV hjørne og et dining-hjørne.

    Vi gikk rett til dining hjørnet og bestilte forrett og hovedrett fra en bra meny (se bilder). Jeg bestilte en champagne til forretten og en pinot noir til hovedrett. Ganske fornøyd når jeg hørte betjeningen poppe flaske ca 2min senere før de kom med glasset til meg.

    Maten var utmerket, vi endte opp med å ta en dessert også!

    Etter middag fant vi oss et godt sofahjørne og jeg testet en rom og cola (med champagne) fra drinkmenyen før en oppfriskende dusj (lang dag)!

    Boarding ble annonsert over callingen (var bare 2 fly den kvelden som ble annonsert) så vi beveget oss rolig mot gate. Gaten var klar når vi kom frem og gikk rett ombord.

    Setene er litt annerledes enn hva jeg er vandt til fra andre business oppsett. Det er bare 3 i bredden, men alle er skråstilt så de får alikevel plass til mange business seter.

    Før takeoff fikk vi selvfølgelig tilbud om det vi ville ha av drikke, vi ble også tilbudt pysjamas (som jeg takket ja til og tok på meg før avgang). Amenity kit var helt ok men ingen høydare.

    Personalet kom også rundt og tok bestilling på middag og frokost (om vi ønsket), eller bare fikk bekreftet om vi ville ha hjelp til å gjøre klar setet for soving så fort som mulig etter avgang.

    Jeg bestilte frokost, men sa at jeg kom til å stå over middag for å sove. Etter avgang kunne jeg gjøre om setet mitt til en flat seng. På Virgin sine seter så må du opp og ut av setet for det går helt bak før det flipper fremover for å bli flatt. Da kommer en overmadrass, pute og dyne tilsyne bak stolryggen. Jeg fikset dette på egenhånd selvom betjeningen virket veldig behjelpelig med andre.

    Jeg sov godt helt til jeg ble vekket av betjeningen 1 time og 45 min før ankomst for frokost (noe som var i overkant tidlig spør du meg). Til frokost hadde jeg bestilt omelett, bacon, portobello sopp, croisant og appelsinjuice. Jeg fikk alt dette servert raskt med unntak av croisant ... den kom aldri (og jeg maste ikke da jeg egentlig var mett nok).

    Fikk sett litt film før landing og ellers ganskje fornøyd med Virgin. Var nok mest fornøyd med lounge som var MANGE hakk over en normal business class lounge.

    På plass i London hadde vi ca. 5 timer før SAS fly til Oslo ... yawn! Tiden ble for det meste tilbragt i Singapore Loungen, flyet var også 1,5 timer forsinket så ankomst til Oslo ble ca 12 timer forsinket .. GRRR!

    SAS var veldig kjappe på å gi 600 Eur kompensasjon da, tror det tok 2 dager før jeg la inn forespørsel om det før jeg hadde pengene på konto. Ikke at dette gir meg stor glede da dette er den som har betalt bilettene sine penger i mitt arbeidsforhold så de er allerede betalt videre til arbeidsgiver :/
     
    Last edited: 19. juni 2018
    SAJblue, DanH, chrt and 8 others like this.
  5. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Krangling med United/SAS i etterkant:

    Sorry for veldig sen oppdatering her, men har vært hektiske dager frem mot sommerferie!

    Etter reisen hadde jeg hovedsakeling 4 ting som var "klageverdig"
    1: Forsinket ankomst til sluttdestinasjon på hjemreise - 600 EUR kompensasjon.
    2: Betalt for å sjekke inn baggasje som skulle vært gratis - 25 USD
    3: Nektet priority behandling på MIA - ikke fast track security og priority boarding
    4: Korrekt opptjening av eurobonuspoeng

    Her er hvordan det gikk....
    1: Dette løste seg utrolig greit med standardklageskjema til SAS, 5700 NOK var på konto innen det hadde gått en uke fra jeg kom hjem!

    2: Denne løste seg, men etter en del krangling. SAS bekreftet at jeg ikke skulle betale for dette og ba meg rette krav mot United.
    United på sin side sendte meg bare et kryptisk svar om at de hadde sjekket meg opp mot kriteriene for å få gratis baggasje og jeg oppfylte ikke disse kriteriene så de nektet å gi meg noe refusjon. Det er jo da spesielt irriterende at dette sendes fra en e-post det ikke går ann å svare på...
    Ny sak ble laget hos United hvor jeg ba dem spesifisere hva som var kriteriene for at Star Alliance Gold skulle få gratis baggasje, og hvilke av disse kriteriene jeg ikke oppfylte. Da fikk jeg etter et par dager bare et kort svar om at jeg allikevel skulle få refundert bagasjen - og det tok også her under en uke før det var kredittert kortet mitt!

    3: Henvendelse til SAS/United om dette høster null sympati, bare et "beklager at dette ikke stod til dine forventninger"-standardsvar. Ingen kompensasjon eller liknende (jeg har jo strengt tatt ikke lidd noe økonomisk tap eller liknende, det var bare fryktelig irriterende der og da.

    4: Ikke helt uventet så ble det også krøll med Eurobonus poeng for hjemreisen. 2500 poeng for LHR-OSL (SK fly) tikket veldig fort inn, men MIA-EWR og EWR-OSL (eller LHR) kom ikke av seg selv.
    Noe av problemet var nok at Virgin Atlantic ikke egentlig gir poengopptjening for Eurobonus, men jeg hadde jo ett lite håp om at jeg kanskje kunne kickstarte en evt. fremtidig status med Virgin så jeg meldte meg på der og sendte inn krav. Da fikk jeg til svar at jeg ikke kunne få poeng siden dette allerede var kreditert min Eurobonus konto. En henvendelse til SAS (etter den obligatoriske grace perioden) gav meg dog poeng etter orginalreiserute (MIA-EWR 1100, EWR-OSL 7500) - det var jo litt synd siden jeg hadde billett med 400% opptjening hos Virgin, men helt greit at jeg fikk poeng etter oppsatt rute (+2500 ekstra for LHR-OSL).
     
    Last edited: 04. juli 2018
    SAJblue and DanH like this.
  6. Blaa

    Blaa Veteran

    Innlegg:
    1,532
    Likes mottatt:
    2,613
    Bonuspoeng:
    113
    Spennende.
     
  7. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Clubhouse i Newark:
    IMG_7868.JPG
    Sliten fyr til middag
    IMG_7869.JPG IMG_7870.JPG IMG_7871.JPG
    Lounge Meny
    IMG_7872.JPG IMG_7873.JPG IMG_7874.JPG
    Lounge mat:
    IMG_7878.JPG IMG_7879.JPG IMG_7880.JPG IMG_7881 (1).JPG
    Meny ombord
    IMG_7875.JPG
    Sliten fyr i Pysjamas
     

    Attached Files:

    DanH, NilsernNilsen, OttoL and 9 others like this.
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Flott story. Etter mitt skjønn er det jo knall at du er reorganisert med fly og hotell til og med før du får vite at flyet er kansellert. Det er bra action. Enig med du, ikke godt å si om det var EBD eller Biz billett som gjorde utslaget. Man vil jo håpe og tro at det var det første, selv om det kan oppleves som urettferdig for den som er statusløs og reiser biz.
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Hva skal du krangle med dem om, slik jeg oppfatter historien ble du jo tatt godt vare på?
     
  10. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    926
    Bonuspoeng:
    93
    Spennende trip-report. Min mann er diamant og har gitt meg gullkort. Vi skal fly Economy med United nå til sommeren; spent på å se om vi får Premier access m.m.
     
    Eddie47 and RoadKing like this.
  11. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Husk for all del å få med fysisk EBG kort. Evt SAS AmEx eller SAS MC blir ikke godtatt, du må ha det rene EBG (EBD) kortet for å få adgang.
     
    jgroneng, Ombo and Eddie47 like this.
  12. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,047
    Likes mottatt:
    68,587
    Bonuspoeng:
    293
    Som @RoadKing sier, skaff dere fysiske kort.
    Bestill på www.sas.no
     
    Ombo liker dette
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,525
    Likes mottatt:
    3,518
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for fin rapport! Har ikke prøvd Virgin Atlantic enda, det frister litt mer etter å ha lest dette. Tar gjerne bilder neste gang! :)

    Det høres kjipt ut av arbeidsgiver. EU-kompensasjon er personlig, og er for å kompensere den reisende. Selv om det er jobbreise, så skal pengene iht. regelverket gå til den reisende.
     
  14. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Hei, satser på å editere den posten med kranglepunktene snart! Men 2 tydelige kranglepunkter har vært at jeg måtte betale for insjekket baggasje hos United og Eurobonuspoeng for hjemreisen.
     
    RoadKing liker dette
  15. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Yeah... det å ha det fysiske gullkortet med utløpsdato 08/18 hadde overhodet ingen effekt hos United Airlines. Kommer du ikke riktig opp i systemet dems så har ikke kortet noe å si!
     
  16. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Ble noen bilder i en egen post.

    Ja vi har diskutert kompensasjonen flittig frem og tilbake her hos oss. Burde kanskje lage en egen tråd for det da jeg ser mange problemstillinger vedr. dette (jeg har eks. blitt tilbudt kompensasjon for å frivillig nedgradere meg - er det da OK å beholde dette når jeg argumenterte ovenforarbeidsgiver at jeg hadde et behov for en høyere billettklasse?)
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Kjedelig, da har man jo ingenting å hjelpe seg med. SAS sverger på at det skal være nok. Erfaringen jeg hadde med dette i SFO var at hun i skranken krevde rent EB kort, hadde jeg hatt det skulle jeg fått komme inn, men bundle med Amex? No, nix.
     
  18. NilsernNilsen

    NilsernNilsen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    2,371
    Bonuspoeng:
    93
    Topp med erfaringer fra Virgin!

    Ang. Kompensasjon: Får dere overtidsbetalt dersom dere av ulike grunner skulle bli forsinket? Eventuelt; dersom det skulle gjenstå en overskytende del av kompensasjonen fratrukket overtidsbetaling, tilfaller også dette arbeidsgiver?
     
    Last edited: 23. juni 2018
    Eddie47 liker dette
  19. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Satt på samme fly som deg til MIA, men foran gardinen. Så innom pluss, og belegget der var elendig som du sier. På C var det dog fullt, men dagen før var det ca 110-15 ledige seter, så tydelig at det var en del oppgraderinger i tillegg til noe ID-pax som var der. Kjipt med de minuttene vi manglet.
     
  20. magicbyte

    magicbyte Medlem

    Innlegg:
    201
    Likes mottatt:
    436
    Bonuspoeng:
    63
    Vi har et eget system for reisetid. Vi får ikke fullt ut kompensert for reisetid, eller overtid på reise. Men vi får avspasseringstimer og evt. ekstra diettpenger etc.
    Jeg reiser mye i jobben min, og syntes egentlig reisekompensasjonen er okey. Jeg er ikke den som jobber så alt for mye når jeg sitter på fly/flyplasser så jeg syntes det er fair at jeg for det meste får det som avspassering.
     
    DanH, NilsernNilsen and RoadKing like this.

Del denne siden