OSL-SEA Business Class setereservasjon

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Salvador, 09. april 2016.

  1. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    Hei

    Jeg hoppet på "tilbudet" i går, og booket meg tur til Seattle i slutten av juli, der planen muligens er videre til Alaska.
    Utreisen er med Sas og Air Canada, mens hjemreise er med Air Canada og Lufthansa. Bestilte via aircanada.com. Alle legs med Sas og Air Canada har jeg fått reservert sete på, men ikke med Lufthansa. Jeg booket spesifikt denne routingen for å sikre meg plass i 2. etasje på jumbojet. Men jeg får ikke reservert sete via aircanada.com, ikke via sas og nå ringte jeg Lufthansa, heller ikke der gikk det. Lufthansa sa at siden det var codeshare måtte jeg vente til sjekket inn på flyplassen. Det synes jeg er rart, da jeg har reservert sete på utallige sas-flights som er codeshare, enten via chat eller 05400.

    Er det noen som har noen tips her? Er det noe håp i å ringe Air Canada f.eks.? Flygingen er opprinellig LH493, mens den er billetert som AC9100.

    Takk på forhånd :)
     
  2. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Hei, har samme problemet. Jeg har bare bookingreferanse som fungerer på AC sine nettsider, og får ikke tak i referansen som fungerer hos LH eller SK. Har du fått tak i den referansen? Da bør det gå an å velge seter på LH sine sider
     
  3. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,427
    Likes mottatt:
    29,352
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd å endre på LH sine sider? Mulig du trenger "LH-pnr" mem det skal du vel klare å finne på checkmytrip
     
  4. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,427
    Likes mottatt:
    29,352
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvd checkmytrip?
     
  5. Salvador

    Salvador Medlem

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    175
    Bonuspoeng:
    43
    FInner ikke flygingen på LH sine sider. Jeg har ingen erfaring med checkmytrip. Prøvde nå, og med AC-pnr får jeg beskjed om at flygingen ikke finnes. Sas har addet turen i appen, men kun utreisen, ikke returen (ingen sas-legs på returen). Prøvde dermed SAS-pnr, og får da opp utreisen, uten returen. Men klarer ikke se andre pnr. Må jeg registrere meg som bruker?
     
  6. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Air Canada bruker vel ikke Amadeus, det er derfor du ikke får opp noe på check my trip eller på LH sine sider
     
  7. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, det er akkurat det som er problemet. Vet noen hvordan man kan finne LH PNR, uten å ringe Air Canada?
     
  8. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Hvorfor ikke ringe Air Canada? Bruker du f.eks. Skype koster det ikke mange kronene og de bør kunne gi deg Amadeus PNR relativt enkelt.

    AC bruker vel Sabre, har du forsøkt å søke det opp her: virtuallythere.com (= Sabre sin checkmytrip)?

    Har du evt. forsøkt å søke opp på sider som spør om billettnr og ikke bookingref (f.eks. swiss.com)?
     
    Last edited: 09. april 2016
  9. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Error Fare = Don't Call the Airline!
     
  10. cntnry

    cntnry Nytt Medlem

    Innlegg:
    48
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    8
    Har forsøkt virtuallythere, Swiss og Saudia sine nettsider, men har ikke klart å få opp noe. Vil foreløpig helst unngå å ringe AC mtp. den lave prisen
     
  11. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var et salg targeted på ST hubs, ikke en error fare.
     
    Ruby and Kjakan like this.
  12. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Det er der delte meninger om :)
     
  13. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Nja, det er da svært få som mener at dette er en ren errorfare. Om du mener det, er du den første jeg har kommet over som mener det.

    Her er det jo faktisk snakk om en så absolutt plausibel (men svært lav) pris, samtidig som at det var klart at dette kun var tilgjengelig dette døgnet. Videre var denne faren gyldig mot seks av Delta sine største huber i USA (ATL, SEA, MSP, SLC, CVG, DTW). Er nok mer et forsøk fra *A på å gi ST et lite stikk.

    En ting er å ikke ringe under tilbudet når United selger First Class til hundrelapper fra Danmark, men å ringe for å skaffe amadeusreferanse når du kun har sabrereferansen fra en booking fra et (mest sannsynlig) tilbud fra flere dager siden er noe helt annet. :)
     
  14. alexanderln

    alexanderln Nytt Medlem

    Innlegg:
    30
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    @Flight Cancelled
    Helt enig i at det (måske) er en feil-pris i den "milde" kategori, særligt pga. det kun gælder til DL hubs. Dog når C koster mindre end den billigste Y billet, så synes jeg (og flere på den danske søsterside), at der er noget om snakken :) - men håber selvfølgelig den holder, da familien og jeg har købt skiferie til SLC på "tilbuddet". :)
     

Del denne siden