Har vært på jakt etter gode priser til Singapore en stund, og ser nå at LH/LX kjører en liten kampanje i april/mai (og litt inn i juni). Finner en god del datoer til ca 13k på Google-flights. Kjenner dog at jeg har blitt litt bortskjemt etter noen turer med SQ, for lysten til en tur i LHs A380 sank når jeg så at setene er 2+2+2... Håper nå at SQ svarer på denne kampanjen.
Ser ut som LOT har tilsvarende: https://www.fly4free.com/flight-dea...dinavia-baltics-to-singapore-from-only-e1187/
Hvor mye eurobonuspoeng gir en tur med LOT til SIN? Ser de har business til 12K i langhelgen 17-21 mai. Så hadde muligens passet knall med en tur da. Er LOT sin business noe å trakte etter? I følge google flight så kom Lufthansa ut med pris på 13k de dagene, men det spratt opp til 19k når jeg kom inn på lufthansa sine sider. Så her var ikke google flight helt riktig. Mulig det er noe krav om antall dager som ikke slår ut på google?
Sist jeg sjekket et tilsvarende tilbud fra LOT, var det i en bookingklasse som ikke ga poeng til EB.. https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/lot/
Da venter jeg heller på at Qatar svarer på denne kampanjen med noen gode tilbud som også er gyldig på sommeren også. Ser for meg priser under 12.000 i C på verdens beste business class i en 1-2-1 konfigurasjon I tillegg får vi jo rundt 17.000 Avios per person som går rett inn i familiekontoen til BA.
Når ble Qatar verdens beste Biz? SQ ligger vel fortsatt på toppen i kåringene? QSuites ser bra ut, det skal sies, men det gjør jaggu SQ sin nye biz og!
Jeg bare forholdt meg til denne jeg: www.worldairlineawards.com/Awards/best_business_class_airlines.html Qatar er kåret til det beste business class selskapet i 2017 SQ er kåret til beste business class sete (før QSuites?) TK for den beste maten om bord i C. Men verken SQ eller TK har vel dine on demand som de har på Qatar? Helt enig at SQ er superbra etter det jeg har sett fra bildene, men jeg har kun flydd F med SQ så jeg kan ikke sammenligne direkte. Men jeg synes Qatar har et veldig bra produkt og når du kan reise med Qatar C til nesten halve prisen av SQ C så blir valget enkelt for min del. I tillegg har de nå QSuites på mange nye fly som løfter produktet enda høyere.
Når valget står mellom Swiss og Lufthansa velger jeg Swiss i 10 av 10 tilfeller i alle fall. For et par-tre tusenlapper ekstra kan man få Singapore Airlines på en av veiene eller begge veiene også.
Ny kåring som jeg ikke har fått med meg, SQ hadde "best business class" før. Får den vel snart tilbake med det nye konseptet sitt Etter min erfaring er SQ hvassere, spesielt på service. Tror ikke de har innført dine on demand, men for meg er "book the cook" langt viktigere. QSuites virker bra, men med nye Singapore Biz som kom på A380 i desember, så tror jeg faktisk at Singapore har et enda bedre produkt. Har selv bare fløyet de "gamle" (les: de som begge selskap har på mesteparten av flåten). Og så er Changi også en fantastisk mye bedre transferflyplass da... Doha var en trist opplevelse, til tross for veldig fancy lounge. På toppen av det hele er jeg vel ganske lite interessert i å gi en eneste krone til islamistiske diktatur, men det er vel bare meg... Eneste grunn til at jeg har reist med Qatar er at jeg fikk en t/r Tokyo for 5800kr i C (med A350 på to legs), og det kunne jeg ikke si nei til
Jeg skjønner politikk er viktig når man velger hvilket selskap man flyr med. Men for min del gjør tilbudene til Qatar at jeg kan fly hele familien i C til Singapore istedenfor sitte i Y med BA eller SQ og da er valget enkelt for min del. Gjør jo ikke saken noe værre at Qatar er kåret til verdens beste C