Overføring av KickBack til Eurobonus

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av KickBack.no, 09. april 2015.

?

Ønsker du å veksle kickback til Eurobonus?

  1. Ja

    99 vote(s)
    99.0%
  2. Nei

    1 vote(s)
    1.0%
  1. KickBack.no

    KickBack.no Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Hei alle bonusjegere,

    Vi i KickBack har fått en del henvendelser fra medlemmer som ønsker muligheten for å overføre opptjente kickback-poeng til Eurobonus-poeng. Nylig fikk vi en henvendelse fra noen her på forumet som også mente dette var en ypperlig ide og i den anledning tenkte jeg at vi burde lodde stemningen for slik funksjonalitet hos de som er racere på Eurobonus :)

    KickBack er, som mange av dere sikkert vet, et fordelsprogram for nettbutikker hvor du får cashback (eller kickback som vi kaller) det når du handler i 220+ nettbutikker som f.eks. Hotels.com, Expedia, Zalando, Apple, Enklere Liv, Vita osv. Kickback beregnes normalt ut som en prosentandel av ordreverdien i nettbutikken og kan i dag betales ut i form av gavekort eller månedlig direkte til din bankkonto. Vi er en oppstartsbedrift som nylig ble kjøpt opp av Schibsted (VG, Aftenposten, FINN etc.) og målet er å bygge det beste fordelsprogrammet for forbrukere - og også en glimrende salgskanal for butikkene som deltar.

    Så, spørsmålet er enkelt og greit om det å kunne veksle kickback til Eurobonus-poeng er en funksjon som mange ønsker seg av et fordelsprogram? Hvorfor ønsker man det og hva er fordelene i forhold til å ta ut kickback i cash rett på bankkonto? Jeg er er for å lytte og lære av bonusekspertene (dere) og forhåpentligvis kan vi ta noen av forslagene ut i live og lage et enda bedre produkt :)

    Start debatt?

    Mats
    Gründer og daglig leder for KickBack
     
    Ursa, geddi, Islending and 7 others like this.
  2. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har brukt Kickback.no i et drøyt år nå, og er veldig fornøyd. Jeg handler en del på nett, og de aller fleste nettbutikkene jeg handler i dekkes av kickback. Særlig attraktivt er det å få kickback på hotels.com og expedia. Blir faktisk noen kroner av det når vi bor på hotell kanskje 30-40 netter i året og det meste bestilles gjennom disse 2. Det jeg er spesielt fornøyd med er kickback’s nettlesertillegg, som varsler meg når jeg er i en webshop som de støtter. Klikk på linja og få kickback. Enkelt, og ellers ville jeg ofte glemt det, hvis jeg først måtte logget inn på en shoppingportal a’la SAS og klikket på en spesiell lenke før kjøp. Noe annet som er positivt er hvor utrolig enkelt det er å lage en konto på kickback - bokstavelig talt gjort på et minutt, og utbetaling til bankkonto skjer automatisk. Ikke noe styr med poeng som går ut, eller at beløpet må tas ut som gavekort og annet dill. Her får jeg kontanter. :D Og nei, jeg er ikke betalt av kickback for å si dette – jeg er bare stor fan av gratis penger for null innsats, som jeg ellers ville gått glipp av! :)

    Jeg kunne definitivt tenkt meg å få ut Eurobonus for min kickback, spesielt siden dette kommer i tillegg til EB points jeg får ved å bruke AMEX eller Trumf Visa!;)
     
    Ursa and KickBack.no like this.
  3. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror nøkkelen her er at bonuspoengene man konverterer til ikke har lavere verdi enn kroneverdien. Brukeren må føle at det er lønnsomt å konvertere Kickback til EuroBonus. Verdien av et EuroBonus-poeng er gjerne situasjonsbestemt og subjektiv, men ved å sammenligne med konvertering av Trumf og AmEx Membership Rewards, vil man kunne danne seg en omtrentlig verdi. Jeg tror også at kampanjer som "Overfør Kickback innen XX.XX og få 30/40/50 (osv) % ekstra EuroBonus-poeng" ville vært veldig populært.
     
  4. KickBack.no

    KickBack.no Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for tilbakemeldingene!

    På KickBack har vi bevisst holdt oss borte fra poeng og fokuserer på "cool cash" ettersom vi mener at et av de største problemene med de gamle fordelesprogrammene er at de prøver å forvirre sine medlemmer gjennom relativt mystiske verdivurderinger av poengene. Jeg er enig med det Henning sier om verdien ved konvertering mellom kickback og Eurobonus - det må være gunstig for medlemmet. Hva er normalt en kroneverdi for Eurobonus-poengene? Gitt at konverteringen fra kickback til Eurobonus gir en god kurs, hva er egentlig fordelen med å få vekslet inn i Eurobonus-poeng i forhold til f.eks. kontanter rett inn på konto?

    Mats
     
  5. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Trumf Visa har jo denne muligheten, og jeg benytter meg av den. Har ikke regnet på om det "lønner seg", det er jo da så forskjellig hva bonuspoengene er verd. Jeg bruker mine EuroBonus-poeng kun til innenlandsreiser, og 10.000 poeng kan da være verd alt fra noen hundrelapper, til tre,fire tusen (som jeg opplevde for noen uker siden, da jeg sjekket prisen på en tur Oslo - Stavanger, kort varsel og helg dro prisen opp, men det var åpenbart flust med seter og de kunne bookes for 10.000 for en t/r. Da blir det gunstig med poeng, og det er selvsagt et incitament for å konvertere. Trumf-konverteringen er veldig gunstig, 10.000 poeng koster 720,-.
     
  6. Dash

    Dash Medlem

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Syns det er god deal og overføre trumfpoeng. Vekslingskursen kan dermed være den samme. DVS 0.072 øre for 1 EB poeng. I dag reiste jeg OSL-KRS på poeng. Betalte 6000 poeng pluss 119 kr i avgifter. For å få disse 6000 poengen kan jeg overføre 432 kr fra Trumf. Totalt betaler jeg da 551 kr for å reise OSL-KRS. Billetten ble booket i dag kl 13. Vanlig billett kosta 1800kr :D
     
    Baldrick liker dette
  7. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Etter min mening gir poengene aller størst utbytte når de gir meg muligheten til opplevelser jeg ellers ikke ville tatt meg råd til. Eksempler på dette er interkontinentale flyreiser i businessklasse eller første klasse, noe de fleste av oss vanlige lønnsmottakere som ikke reiser mye i jobben sjelden tar seg råd til. I tillegg er det med jevne intervaller mulig å gjøre virkelige kupp når SAS har kampanjer, for eksempel den som pågår nå, med t/r Houston fra hvor som helst i Norge på businessklasse til 50000 poeng. Regnet om til TRUMF-bonus ville den turen koste meg ca. 4000 kr + noe ekstra i avgifter. Kjøpt på normal måte ville det antakelig kostet minst 20000, noe som er helt uaktuelt – da ville jeg heller valgt turistklasse, som også ville kostet mye mer enn drøye 4000 kr. Problemet for oss som ikke reiser veldig mye med fly, særlig nå som SAS har blitt gjerrigere med å dele ut poeng for flyreiser, er å tjene opp poengene – noe som gjør det svært attraktivt å bruke for eksempel kredittkort og shoppingportaler som kan gi noen sårt tiltrengte ekstra poeng.
     
    BendikHa, Baldrick, Henning and 2 others like this.
  8. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Overføring fra Kickback til EB er veldig aktuelt for meg, så lenge "raten" er bra nok.
     
  9. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ditto.
     
  10. AcroN

    AcroN Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Støtter oppunder det flere har skrevet her. Aldri hørt om KB før, men hvis det blir støtte for EuroBonus overføring der får dere straks en ny bruker :)
     
  11. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Regnet kjapt over det, og hvis kickback hadde samme konvertering som Trumf, ville jeg siste år kunnet hente ut ca. 20000 EB poeng. For meg ville det være langt mer verdifullt enn de drøyt 1500 kr. jeg har fått til min bankkonto, og ville gjøre kickback enda mer attraktivt for meg.
     
    Ursa, AcroN, KristianSk and 1 other person like this.
  12. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg overfører mye Trumf til Eurobonus og er generelt happy med konverteringsraten (gjør det mest når det er kampanjer) da dette er betydelig bedre enn det jeg hadde måttet betale cash når jeg benytter poeng til flyreiser. Om Kickback tilbyr tilsvarende som dette er det definitivt av interesse.

    Tror forøvrig jeg har vært borti Kickback for et par år siden men det het Kickback fra Santander. Er det samme Kickback?
     
  13. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113

     
    view liker dette
  14. KickBack.no

    KickBack.no Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for alle innspill så langt og det er åpenbart at det er et marked og noe å gå videre med gitt at man kan få en god vekslingskurs med Eurobonus. Vi jobber også med å få inn flere flyselskaper, hoteller og leiebilselskaper direkte (I dag har vi Qatar, Finnair, Ethiad, Austrian, Radisson, Choice, Park Inn, Scandic og First Hotels) slik at man i større grad kan kombinere eksisterende bonsuprogrammer med KickBack slik man kan med Hotels.com sin Welcome Rewards (Hver 10ende natt gratis + 7% kickback).

    KickBack fra Santander er samme tjeneste, men et spesielt samarbeid vi har med Santander Consumer Bank og deres kredittkortkunder. Her går opptjent kickback utelukkende tilbake til kundens registrerte kredittkort. KickBack fra Santander har også et noe mindre butikkutvalg. Utover dette er det samme tjeneste, bare i et annet skall :)
     
    AcroN liker dette
  15. petterfp94

    petterfp94 Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    8
    Slik jeg oppfatter det da, må man bli rerutet via kickback til den aktuelle nettbutikken for å få kickback. Jeg observerer og at mange av nettbutikkene dere har samarbeid med, tilbyr og bonusopptjening ved reruting via sas. Om det da skal være interesant, må jo isåfall konverteringsraten gi bedre poengopptjening enn ved reruting via sas
    Eksempler: [​IMG]
     
  16. KickBack.no

    KickBack.no Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Du har oppfattet det riktig. SAS sitt Online Shopping konsept er en kopi av KickBack, men med færre butikker og lavere kickback fra butikkene. I tillegg inkluderer ikke SAS noen reiseaktører og det er her poengene virkelig drar. (F.eks. 7% på Hotels.com - se https://kickback.no/kategori/reise). Gitt at Eurbonus-vekslingskursen er satt til kroner er 0.072 per 1EB så er KickBack en vesentlig bedre deal.
     
    AcroN and Baldrick like this.
  17. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Veldig interresant, hvis konverteringen er bra nok.
    Et lite spørsmål, hva skjer hvis man booker f.eks. Radisson opphold via Kickback? Regnes det som tredjepart slik at man ikke får poeng i Club Carlson? Eller regnes det som at man har booket på Radisson sin nettside og at man får opptjening i Club Carlson?
     
  18. KickBack.no

    KickBack.no Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    39
    Bonuspoeng:
    13
    Radisson via KickBack skal gi deg Club Carlson-poeng. Ikke testet det selv ettersom jeg ikke er Club Carlson-medlem, men ettersom bestillingen foregår hos Radisson så kvalifiserer dette. Bestiller du via Hotels.com kvalifiserer det derimot ikke (men evt. får du jo Welcome Rewards).
     
  19. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Ok, takk for svar. Det kan jo da gi "tripple" poeng. CC poeng, Kickback poeng og Amex poeng. Slettes ikke værst.
     
    Misterix liker dette
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Hva slags tidsperspektiv snakker vi om her? Altså hvor lang tid vil det ta (minimum) før vi kan se overføring til EB som en mulighet hos Kickback.no?
     

Del denne siden