Overkommelige reisemål rundt nyttår mtp. pris?

Tråd i 'Reisemål' startet av Gullars, 29. april 2018.

1. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg leker meg litt med tanken på en tur 6-10 dager rundt nyttår, helst til litt varmere strøk - utover det har vi ingen tanker om destinasjon. Utreise en gang i romjulen med retur noen dager innpå nyåret.

Optimalt sett ville det jo vært om det var en tur som kunne bookes med SAS EB FP Eco upgrade til Biz, men det virker som om det ikke legges ut EB-reiser i denne perioden. CT blir nok heller ikke aktuelt, ettersom vi vil bruke denne i en bookingprosess som starter en måned senere.

Jeg vet dette er en vanskelig måned å finne ok billetter, men finnes det noen destinasjoner som gir litt sol og varme som pleier å være fornuftig priset? Kan gjerne reise et stykke, og det gjør ingenting om turen kan brukes til å samle litt poeng ved å fly *A :)

2. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Di siste årene har jeg reist til AGP i romjulen og tilbake etter nyttår engang. 3500 for LH Biz OSL - FRA - AGP - FRA - OSL sist gang mens di andre årene har gått direkte med SAS. Sist var det billigere med LH Biz. Kan være lurt og være så tidlig ute som mulig eller ved eventuelle tilbud (men da er vel stort sett høytider ikke med i tilbudet). Men du tenkte kanskje å reise lenger?

Gullars liker dette
  3. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Det var jo veldig overkommelig, men tenkte litt lengre ja. Er vel ikke nødvendigvis så varmt i Malaga rundt nyttår, eller?

Gjerne utenfor Europa og aller helst med *A for å samle poeng :)

4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nærmeste destinasjon med garantert sol er vel Dubai.
    Selv granca kan være kaldt på den tiden..

5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Hvert år jeg har vært der har det stort sett vært 25 i skyggen med sol på dagtid men kaldere på kveldstid så man trenger langbukse og genser. Litt opp i høyden der jeg pleier å være kan man trenge enda litt mere klær på kveldstid. Det går fint an å bade men det er relativt kaldt i vannet så pleier å droppe bading på vinteren ;)

Blir det Spania eller andre land rundt i regionen der ville jeg satset på hus/leilighet med oppvarmet basseng da det faktisk blir så varmt på dagen at det er godt og kunne ta seg en dukkert :)

6. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært heldig du da virker det som :) Ifølge yr.no er gjennomsnittstempreaturen der nede 12,5 C i desember, så det virker litt risky.

Trenger ikke nødvendigvis være det nærmeste, men gjerne en plass der man gjennom et år plutselig kan finne et ok tilbud med *A...

7. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Egypt? Sharm eller Hurghada begge har jo ekstremt mange soldager i året og bra snorkling.

Gullars liker dette
  8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Egypt hadde vært kult! Men er det trygt der nå?

Kom ellers til å tenke på Israel som et spennende alternativ...

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,987
    Bonuspoeng:
    293
    De havner vel bortimot i samme nivå i trygghetsskalaen vil nå jeg si ..

NotValid and Gullars like this.
  10. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    SAS flyr til Beirut.

C

11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and Gullars like this.
  12. mariusbb

mariusbb Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Dubai! LH har jevnlig kampanje i biz også dit.

Gullars liker dette
  13. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd til LAX i jula de 2 siste årene på F&F-billetter. Kjøpt plus og oppgradert til C på poeng nå siste gangen. Helt ok varme der (og lenger sør) på dagtid, men finnes vel varmere steder. :)

14. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Edvard liker dette
  15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Kult. Hva har du måtte punge ut for Plus-billetter dit?

16. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Var i Hongkong til nyttår og hadde 20-25 grader de dagene vi var der:)

Gullars liker dette
  17. Satyv

Satyv Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,275
    Bonuspoeng:
    93
    Når man ser hvor mye dritt som skjer rundt i verden, så er sånn sett ingen plasser trygge. Man vet jo aldri helt sikkert, men jeg har vært begge plasser og har aldri følt at det har vært noe problem. (bortsett fra endel masete innkastere på restauranter i Sharm) Når vi var i Hurghada så bodde vi her: http://www.baronhotels.com/HotelOverview.aspx?HotelId=4&LangId=1 Fantastisk hotell med en absurd bra frokost og meget bra restauranter. Hvis du bare vil slappe av og ikke stresse med noe kan jeg anbefale dette hotellet. Fin lokasjon til en dagstur til Luxor og kongenes dal, kan også anbefale å bli med på snorkletur, noen fantastiske korallrev der. Det er som sagt veldig rolig der, litt mer liv i Sharm, hvis det er ønskelig. :)

Gullars liker dette
  18. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,986
    Bonuspoeng:
    113
    Tror faktisk jeg skal overvåke både Hong Kong (ca. 6500 tr og 12500 EB med SAS :)) og Hurghada (5500 med Turkish). Hotellet i Hurghada så jo helt fantastisk ut, og en utflukt til kongenes dal hørtes veldig spennende ut! :)

Satyv liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,888
    Bonuspoeng:
    293
    Vi reiste i romjulen nå sist til Costa Rica via BOG på billetter bestilt i november med SAS, Swiss og Avianca. Fløy hjem nyttårsaften prima tur, godt og varmt.

Are and Gullars like this.
  20. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Var vel 6500,- ifjor.. Året før under 6000 synes jeg å huske, så det stiger stadig! :confused::rolleyes:;)

Gullars liker dette

Del denne siden