Overnatting i Hanoi og Ho Chi Minh

Tråd i 'Reisemål' startet av indahla, 19. aug 2019.

  1. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Skal til Vietnam i mars 2020 med kona og skal ha 3 netter i både Hanoi og Ho Chi Minh.
    Er ute etter 4+ stjerner og gjerne et hotell med lounge. Har ingen status på de store kjedene så må bestille rom med tilgang.

    Har sett litt på Nikko i HCMC. Noen med erfaring derfra?
    Og tips i Hanoi tas også imot.
     
  2. Lnbre

    Lnbre Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    4,667
    Bonuspoeng:
    93
    Vi bodde på Renaissance Riverside Hotel Saigon i HCMC og var meget fornøyd. Herlig å slappe av ved bassenget på taket etter lange dager rundt om i byen, med god utsikt over byen og elven.
    Kort gåavstand til en rekke severdigheter og flere bra restauranter i nabolaget.
     
    indahla liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Har ikkje erfaring med Nikko i HCMC, men var innom The Reverie og det må vere ganske nær ypperlig om ein likar litt bling. Det stod også eit par Rolls Royce parkert utanfor, så eg vil tru det er mulig med standsmessig transport frå/til flyplassen.

    Ellers var eg godt fornøgd på Intercontinental Saigon sjølv om det vart limotransfer i vogn av tysk fabrikat.
     
  4. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,825
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde på Intercontinental Westlake Hanoi og Melia Hanoi når vi var innom i juli.

    Intercontinental var nok et mye bedre hotell standardmessig, men ligger litt utenfor det som regnes som sentrum av Hanoi. Melia lå helt ypperlig til og frokosten var nok den beste jeg har vært borti i mitt korte liv. Standardmessig bar det preg av å være forbi storhetstiden, men det var absolutt et kurrant hotell.
     
  5. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde på Pullman i Ho Chi Minh i fjor sommer. Flott hotell med sentral beliggenhet i byen med gangavstand til det meste. Flott utsikt fra club loungen. Liker dere litt glam så er Reverie som er nevnt ovenfor et veldig kult hotell selv om jeg bare har spist og vært på spa der. I Hanoi bodde jeg på Sofitel Legend som er en flott oase midt i byen. Dyrt men veldig stilfullt med mye historie i veggene. Vietnam er et fantastisk land å besøke selv om nord og sør føles som to ulike land å besøke . God reise :)
     
    Last edited: 20. aug 2019
  6. MagnusT

    MagnusT Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Bodde her selv i August - flott hotell bra med frokost. Anbefales! (Marriot hotell så kan bookes gjennom viatrumf)
     
    Lnbre liker dette
  7. Monkeycat

    Monkeycat Mmmm...beer...

    Innlegg:
    195
    Likes mottatt:
    350
    Bonuspoeng:
    63
    Er ikke så glad i klassiske hoteller så vi booket The Myst i november i fjor.
    - Sentralt
    - Store rom
    - Balkong med boblebad på hvert rom
    - Takterasse med basseng og bar
    - Treningsrom oppå baren :)
    - Fantastisk frokost
    - Mulighet for å sitte på en terasse utenfor frokostsalen og nyte frokosten m/utsikt

    Sørg bare for å få et rom i høyden!
    https://no.hotels.com/ho663876/?pa=...2&WOE=7&WOD=5&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0
     
  8. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Maraug liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    I Ho Chi Minh ble det Hotel Nikko (foreløpig).
    I Hanoi ble det O'Gallery Majestic Hotel & Spa (foreløpig).
    Begge kan kanselleres.

    Skal ta en titt på Innside Saigon =)
     
  10. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg så på Hotel Nikko men syns 4300,- for 3 netter ble noe dyrt. Kan drikke god champagne i en av skybarene for mellomlegget :p
     
  11. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Amex Platinum, er det Amex sitt «Ikke-SAS» kort? Uten noen status hos Mélia kom det hotellet på $450 for 3 netter.
     
  12. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ja.
     
  13. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer dette hotellet når vi skal til Ho Chi Minh snart:



    Utenfor det historiske sentrum, men transport er billig i Vietnam så tenker det ikke er et stort problem:)
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har en voucher på 20% rabatt jeg ikke får brukt på Mélia du helt sikkert kan benytte deg av hvis du ikke har tenkt å skaffe deg amex plat. Si ifra så kan du få koden :)
     
    ina, indahla and Stuttfeiten like this.

Del denne siden