Takk - jeg ser logikken de opererer etter. Siste fly fra ARN ankommer IST 23:10 denne dagen, nesten 11 timer før min videre flight til PTY, så dette bør være innafor
Takk igjen Denne datoen er det kun en avgang til PTY (777 via BOG), så vi er godt innafor med ankomst IST 15:50 dagen før. Blir stas med en ettermiddag i Istanbul - herlig by! Hadde nok foretrukket 787 ja, men det sies at servicene er like god på 777….og at de har seter/senger som passer bra for oss høye (snaut 190 cm), men det er jo ikke veldig viktig på dagflight. Håper på flybytte til 350 eller 787.
Bump. Noen andre som har erfaringer? Ankommer IST 18:05 og har fly neste dag kl 06:00. Prøver å finne ut av om jeg må booke hotell selv, om Turkish gir et privat rom i lounge, eller om Turkish ordner hotell.
Privat rom i lounge får du kun hvis det er 6 til 9t layover. Har du lengre får du ikke. Den er de beinharde på. Hotell får du om det er slik at flyet du ankommer med er det seneste flyet til IST fra destinasjonen du reiser ifra. Feks CPH-IST så flyr Turkish 10.50, 14.10 og 17.55. Kommer du med flyet som gikk 14.10 som lander 19.25 får du ikke hotell. Du må komme med det seneste flyet.
Vil dette også gjelde om den kortere transferen også kvalifiserer til hotell? Feks man har ha to potensielle reiseruter, en med 12 og en med 15 timers transitt?
Nei dessverre. De ser på når du kom og når du skal dra. De bryr seg ikke om du feks er forsinket inn til IST eller at når du kommer så er det 6-9 timer igjen før flyet går. Må være 6-9 timer originalt på bookingen din. De burde være mye flinkere til å presisere det. Hver gang jeg har vært i loungen der så ser jeg folk klikke på de i resepsjonen der akkurat pga de reglene