Jeg leser jo om folk som flyr inn rundt 12.000TP i året. Da har du LTG på 3 år. Husk at BA har vel 8 fly hver kveld fra JFK til LHR og det går et fly nesten hver halvtime Det er jo oftere enn det lokale NSB toget mitt. Det jeg mener er at det er veldig mange som ukependler eller t.o.m nesten dagpendler på den ruten. Jeg ser at de legger seg til å sove rett etter avgang og våknet 20 min før vi lander. Så dusjer de og spiser i arrival loungen på LHR. De stryker også skjortene dine der mens man dusjer Reiser man så ofte så kommer TP fort. Jeg selv har bare rundt 6000LTP så jeg har et stykke igjen
Jeez, ukentlig pendling mellom NY og London, det må være selve definisjonen på frequent flier. Kan ikke tenke meg de er gira på fly i ferien (hvis de har noen)...
Hmmmm interresant SAS Gull kommer jo nesten automatisk nå, AmEx+Saga+SAS MC, så kan sitte på rumpa der uten å fly, Men dette var mer spennende og så helt fantastisk ut MR(TP) deres
Jeg har en fetter som var høyt oppe i Universal Music i LA. Han var i London to til fire ganger i måneden, og i Asia i tillegg. Han er United Global Services OG American Airlines Concierge Key. Er nå pensjonert, men har fortsatt status, og noen millioner miles.. Men han synes fortsatt det er stas å fly
Ja, SAS gullkort får du jo uten å fly og med regel om at du kan ta med 4 familiemedlemmer blir loungene fort fulle. Jeg har vært en del på BA F loungene og det er ikke mange barn der pga regel om å ta med kun en gjest som jeg synes er topp. Ønsker man å ta med flere gjester er det jo bare å kjøpe en billett i C eller F. Nå mener jeg ikke at alle barn bråker selvsagt, mine sitter med headset og er veldig rolige f. eks. Og så finnes det også voksne som ikke kan oppføre seg i det hele hele tatt. Men regel om 1 gjest er topp uansett Og så kan vi jo ikke sammenligne SAS gull med BA gull selvsagt. BA har jo mange flere fordeler der F loungene er den største. I tillegg kan jeg booke sete til en annen person hvis vi sitter i samme kabinen men på forskjellige PNR. Da slipper jo denne personen å betale for setereservasjon. Og så kan jeg bestille reward seter på V klasse også, det kan ikke andre så det gjør at flere seter er tilgjengelige for gull medlemmer. Jeg kan også åpne opp et revenue sete ved å betale dobbelt med Avios minst 30 dager før avgang. Og så får jeg mye mere Avios / Eurobonus ved å fly BA som gull enn å fly SAS med gull. En t/r Singapore i nest laveste økonomi klasse er nesten nok til 2 personer t/r Oslo - London
Jeg synes BA F loungene, iallefall på LHR Terminal 5 er overfylte og ganske middelmådige (sammenlignet med andre F-lunge)... Den på Terminal 3 er helt ok. Har du GGL hos BA (Gold Guest List), det vil si at du har flydd inn 5000 TP i ett år eller 3000 TP over to år så får du helt uten problemer med familien inn i BA F lounge.
Ja, BA F loungen på T5 er ikke noe spesielt, er enig i det. Men de har servering av mat fra en meny som de serverer på bordet for deg. Loungene på T3 er mye bedre som dere har sett av bildene. Har du GGL kan du ta inn 2 gjester mener jeg. Men har du 5000TP får du også Concorde card som gir deg tilgang til Concorde room, da ville jeg heller gått dit. Fornye GGL er 3000TP men da mister du Concorde room kortet (5000TP)
Du kan også gi 1 gullkort og 2 sølvkort, det er en av de store fordelene med GGL... Kjenner godt til lounge-tilbudet for OW First på LHR: https://insideflyer.no/forums/threa...world-first-lounge-run-from-hel-to-lhr.11088/ Concorde room er selvsagt bedre enn BA F i T5, men kommer allikevel til kort hvis du sammenligner med andre F-lounge, som for eksempel CX F i T3... Når man sammenligner BA F i T3 og T5 føles det egentlig ut som de med vilje holder tilbake F i T5 på grunn av Concorde room... Det er min personlige teori...
Da jeg jobbet i Florida hadde jeg 1-2 uker mellom hver gang jeg fløy over Atlanteren og dette holdt jeg på med i 6-7 mnd. Med Orlando som base var jeg rundt om i sørstatene med fly. I de periodene jeg var i Europa var jo selvsagt basen i Bergen, men jobbet mest i Polen (WRO) og Oslo ... Ble jeg lei av å fly? Neida ....