På utkikk etter gorillaer i Rwanda og Uganda (?)

Tråd i 'Reisebrev' startet av Sonictravel, 17. jan 2024.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Har nå deponert Tax free poser hos loungepersonellet for å ikke måtte krangle i tollen og beveget oss ut og opp i avgang.

Turkish åpner innsjekk om et kvarter og vi sitter på klappstol i køen, game plan er å prøve å få nye boarding kort så raskt som mulig så vi er sikret plassene.

Kristian, AirMags, Flymunda and 8 others like this.
  2. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Når Turkish åpnet innsjekk forsvant plutselig den lange køen foran oss, da folk trolig sto på feil sted, så vi var først fremme.

En del knoting i systemet og vi fikk nye boardingkort og bagasjen ble (forhåpentligvis) omdirigert på de nye flightene. Hele greia tok innpå kvarteret!

EB nummer ble lagt inn av agenten og jeg håper nå at vi casher inn i points i det minste. Eneste skår i gleden var at fruen ikke hadde fått assigned seat mellom IST og KGL. Fyren så riktignok seter i biz men kunne tydeligvis ikke gjøre noe. Utsikten til å bli nedgradert er ikke lystig mottatt så vi får bevege oss mot gate tidlig i håp om at se kan ordne opp der. Om noen har erfaring i hvordan løse dette best mulig så mottas det med takk!

Kristian, AirMags, paron and 11 others like this.
  3. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg kastet bort ti minutter på telefon med Turkish callsenter dor å prøve å sikre at fruen var plassert godt i et biz ete mellom IST og KGL

Etter å ha gitt informasjon om alt mellom himmel og jord var det endelige svaret at «computer says no!”, mangler bare en «tyværr». Snodig bortforklaring om at siden bookingen var gjort av et annet flyselskap så kunne hun ikke få tilgang til innsjekkingsdetaljene.

Kristian, AirMags, Flymunda and 5 others like this.
  4. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    192
    Bonuspoeng:
    43
    Det snødde tett her i Brussel i går, og det ligger fortsatt nesten 10cm snø i sentrum. Og la oss si det sånn at de er ikke akkurat utrustet for snøvær her i landet... Overrasket over at ikke flere fly ble kansellert her i går.

Kristian and Sonictravel like this.
  5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,899
    Bonuspoeng:
    293
    Alt vi stakkars «vanlige folk» skal vederfares bare fordi vi skal fly litt!

Kristian, Earl, Wiolenze and 2 others like this.
  6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    For å sitere min favoritt vismannen - Homer Simpson:

«Sweet liquor eases the pain”

Kristian, EndreD, Earl and 5 others like this.
  7. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    I gaten kunne de heldigvis skrive ut nytt boardingkort uten standby på fruens sete. Hun ble plassert på rad 1 og pustet lettet ut, så får vi sjekke i Istanbul om vi klarer å komme oss over ved siden av hverandre, enn så lenge sitter jeg på rad 4.

IMG_6462.jpeg

Turkish har akkurat landet og rullet opp ved gate, 15 minutter før rutetid, tolker det som et tegn på at vi vil komme oss avgårde når vi skal.

Kristian, AirMags, paron and 22 others like this.
  8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Syv timer etter at vi våknet på flyplasshotell en drøy kilometer eller to i luftlinje fra gate F19 er vi endelig ombord på dagens første flight. Det er en A321 NEO som skal bringe oss ned til IST i dag.

IMG_6469.jpeg

IMG_6470.jpeg IMG_6472.jpeg

Last edited: 18. jan 2024
    Kristian, AirMags, Lillegutt and 31 others like this.
  9. WannaBeFrequentFlyer

WannaBeFrequentFlyer EBD (Lifetime Gold), Strawberry Platinum Lifetime

Likes mottatt:
    1,382
    Bonuspoeng:
    113
    Satser på at dere kommer frem til slutt! Det er bare å glede seg stort til safari.. Jeg var på fjellgorillasafari i 2007 i Kongo (på grensa mot Rwanda). Absolutt noe av det mest spesielle jeg har vært med på i livet! Legger ved et par bilder.. Tatt med ganske dårlig kamera i 2007.. ;) 225776_20505280992_8624_n.jpg 230626_20505275992_8357_n.jpg
    Første er med zoom.. Siste er han kanskje litt over en meter bak meg. Ung hann som var veldig nysgjerrig.. Silverbacken fikk vi dessverre bare et lite glimt av før hele flokken satte av gårde i jungelen.

Kristian, AirMags, paron and 21 others like this.
  10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Fortsatt ved gate, siste oppdatering er at en av dørene til lasterommet har frosset fast og ikke lar seg lukke, teknikker er på vei.

Håper «de-icing» funker fort, har 1:40 i IST før neste flight!

Kristian, AirMags, Flymunda and 6 others like this.
  11. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Kapteinen kunne nå informere om at de jobbet med å tine isen og at han ville komme tilbake om 20min med oppdatering, dette kan bli tight!

Kristian, AirMags, Flymunda and 6 others like this.
  12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Push-back!

50 minutter etter oppsatt rutetid, connection opprinnelig på 1:40, håper på medvind for IST er stor!

Kristian, AirMags, EndreD and 11 others like this.
  13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Og mens vi venter, her er dagens meny på TK mellom OSL og IST, nå vil jeg i luften asap så jeg kan døyve reisenervene med litt bobler!

IMG_6473.jpeg
    IMG_6474.jpeg

AirMags, Kalsnes, paron and 23 others like this.
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,943
    Bonuspoeng:
    293
    Lykke til.

Sonictravel liker dette
  15. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Endelig i luften ETA 18:40, neste flight 19:35, kan det gå?

IMG_6476.jpeg

Kan i det minste kose oss med nydelig flyvær ut av Oslo i dag.

IMG_6478.jpeg

Kristian, AirMags, paron and 20 others like this.
  16. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Etter en stund i luften vartet TK opp med mat, ikke helt sikker på hva alt var, men velsmakende.

IMG_6479.jpeg
    IMG_6480.jpeg

Fyren som sto for servering av drikke var enten lettere dement eller betalt per servering. Bestilling av to glass champagne og vann til begge, ble besørget gjennom fire enkeltserveringer, men noe purring på glemt stykkgods underveis, men vi fikk etterhvert både vått og tørt.

Kristian, AirMags, Lillegutt and 25 others like this.
  17. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur @Sonictravel , Doktor`n har vært i koma pr år, men er endelig tilbake, så kan bare si at dette blir spennende å få se en ekte gorilla enn King Kong vs Godzilla :)

18. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Du kunne vært trengt ombord her nå, akkurat PA hvor de spurte om det var en doktor ombord!

19. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,415
    Bonuspoeng:
    293
    Til info er "doktor`n" i drift fra 0900-1530 hverdager, om noen vil ha mine tjenester med 1-3 flasker bobler (avhengig når tjenestene behøves) innabords er det F&%"N meg på egen risiko :D

Kan jo alltid ta en ZOOM samtale, håper det går bra, så du slipper nødlanding.

Kristian, Earl, funkenstein and 5 others like this.
  20. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    29,618
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som om vi klarer oss uten nødlanding foreløpig, mulig jeg trenger en doktor senere i kveld, men det bør i så fall være en spesialist i krisepsykiatri.

Godt å se deg tilbake på IF!

Kristian, AirMags, Flymunda and 4 others like this.

Del denne siden