I dag har jeg lært to ting, 1) I Mexico selger de ikke alkohol i butikken etter klokken fem på søndager, og 2) i dag er det søndag.
Ellers kan det meldes at all-inclusive som konsept lever opp sitt noe frynsete gastronomiske rykte. Eller som fruen sier «maten er helt krise!».
I kveld prøvde vi resortens italienske restaurant for å styre unna buffeten. Her ble først litt skuffet over at det ikke var mulig å få tak i en brukbar flaske italiensk vin. Jeg hadde i det minste tenkt at dette ville være mulig mot å slenge en neve peso i potten, men nada, her var valget begrenset til husets merlot eller cabernet sauvignon av ukjent opprinnelse.
View attachment 94880
Maten vi spiste var også preget av at vi tross alt er et godt stykke unna Italia. Pasta fikk under tvil godkjent karakter, men pizzaen var av heller merkelig art. For å bruke en av elleveåringenes ord «Pappa! Jeg tror det kun er femti kilo pizzasaus i hele dette landet som de må fordele utover!» og «lurer på om de har raidet Italia og stjålet all osten, men glemt å ta med saus!».
Måltidet bla rundet av kjapt siden ungene begynte å falle fra hverandre av jetlag. Et sikkert tegn på enten trøtthet (eller mistro til kjøkkenet), er når de velger bort dessert og heller vil tilbake til leiligheten.
Vis alt...