Vi satt i romjulen med en CT som kun hadde dager igjen til utløp og søkte febrilsk på hva morsomt den kunne brukes på.. Man kan jo ikke la en CT gå ut på dato. Problemet var at alt av kommende ferier var allerede satt i bestilling, eneste mulighet med tanke på skoleferier var påsken. Da kom ideen om Istanbul. En by jeg har flydd over mange ganger og alt jeg har sett er biz loungen på flyplassen. En by jeg har hørt mye bra om, som vi endelig skal få kikke nærmere på. Håper forumet er klar for et reisebrev fra en famille på påsketur
God tur, fantastisk fin by. Vært der mange ganger og er enda ikke ferdig med den. Ved fint vær, anbefaler jeg en tur til Dolmabahce palace etterfulgt av kaffe på cafeen ved vannet rett ved inngangen. Gleder meg til reisebrevet
Takk for tips Ser ut som vi har værgudene med oss. Ikke lenge siden det var grått og lå på mellom 5-10 grader..
Passelig varmt i Istanbul det der. Om det er sol kan jeg anbefale å ta byferge over Bosphorus, koster cirka 5kr med Istanbulkart. Her er et bilde fra Kadikoy-Besiktas ferge for 18mnd siden:
God tur! Kommer til å følge dette reisebrevet med interesse, har tenkt på Istanbul som mulig mål for en langhelg dersom jeg plutselig får mer poeng enn jeg klarer å bruke. TK Business virker bra
Dagens fugl. Turen er booket i biz t/r for oss fire. Må ta strafferunden via BRU på veien hjem og SK plus siste hump
Vi bor på Grand Hyatt. Booket en meget god deal av @milehigh med club acsess og frokost inkludert og ble oppgradert til 80m2 suite med sjøutsikt
Første kvelden vandret vi rundt i turistgaten/hovedgaten fra Taksim mot Galata. Fantastisk flott gammel trikk. Mye koselige smug og passasjer.
Har en kollega fra Istanbul som har lagt opp hele reiseruten vår. I går gikk vi fra hotellet bort til Nisantasi. Flotte handlegater med en del luksus butikker og koselige cafeer. Et innslag av Norge Veien videre gikk mot Akartler. Et litt hippere område med yngre klientell og få turister. Fiskemarked
Før turen gikk videre til Besiktas sitt stadion. En god trim rett opp bakken til hotellet og evening coctails. Bestilte en Mojito, hvor de byttet rom med gin