Pacific

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 30. okt 2017.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Da går neste års CT til Pacific sammen med min kjære:) Turen vil foregå i mars/april og jeg har nok poeng til at vi kan dra i first, men vi får se an litt rute og hva som er tilgjengelig ang om vi reiser business eller first. Turen er på 2 uker pluss reisetid.

Vi har sett på Australia, New Zealand, Cook Islands (Aitutaki/Rarotonga), og Tasmania. Er det noen her som har vært nevnte plasser evt vet mye om de og har noen tips/anbefalinger å komme med? Ser jo at turen blir mye lengre og litt mer komplisert om vi går for Cook Islands, men det ser jo helt nydelig ut der. Vi var på Maldivene i fjor og elsket det! Er også litt redd for at 2 uker i Australia er litt lite.

TigerTravel liker dette
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Vi skal down under nå i desember og det har blitt ganske klart i planleggingsfasen at de 17 dagene vi har er altfor lite. Men det er jo bare bra, da har man en grunn til å reise tilbake om man trives:)

Når det gjelder F og Stillehavet er det vanskelig å få til rett og slett. Til Australia er Thai eneste reelle alternativ. Asiana flyr visstnok A380 til Australia visse deler av året og da har de F kabin som selges som C.
    Da kan man, hvis det funker, fly til ICN i F på A380 og videre til Australia i samme kabin, men som C:)

Reiser du i C blir utvalget mye større med en gang. Jeg hadde lenge planer om å fly F på poeng til Australia, men valgte heller å kjøpe C med SIA og bygge opp enda mer poeng til fremtidige F-turer:cool:

Last edited: 30. okt 2017
  3. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Bygge opp poeng?

Får du poeng på ct turer?

4. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    I dette tilfellet så har han vel kjøpt reise med Singapore Airlines i stedet for å bruke CT.

SAJblue liker dette
  5. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Ok. Men du får 0 poeng av å bruke en CT-tur?

6. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp, det stemmer.

7. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer det, utrykte meg kanskje noe uklart. Jeg valgte heller å kjøpe billetter med SIA for å bygge opp nok poeng til nye F-eventyr. Og status da, det er jo selvsagt viktig. Som du sikkert er klar over kan du godskrive reiser i Star Alliance til Eurobonus og en tur down under med SIA gir OK uttelling:cool::D

Oslo1989 liker dette
  8. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapp på tastaturet du @Travellingalf:cool::eek:

Travellingalf liker dette
  9. Travellingalf

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, sitter her og pimper og fant ut at jeg like godt kunne skrive noen ord ;)

10. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan funker det når de selger first kabinen som business? Er det førstemann til mølla som får first-setene?

11. watchaddicted

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    Det er det delte oppfatninger om. Noen mener det er first come first served, mens andre sier disse setene/suitene er forbeholdt passasjerer som har status hos Asiana:confused:

12. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Er inne på expertflyer nå og ser på setekartet på reise 4. mars fra ICN til SYD, og der er det 6 av setene i first blokkert og to er occupied. Men det er jo mange seter i business kaninene som er occupied, merkelig at de ikke da har tatt de gjenværende first-setene?

13. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, skjønner:)

14. Snacky

Snacky King's Advisor

Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Cook Islands og spesielt Aitutaki er selve inkarnasjonen av sydhavsparadiset. Jeg tilbrakte hele 10 uker rundt omkring på hele 8 av de 15 Cook-øyene tilbake i 2002, og kommer aldri til å glemme denne enestående opplevelsen så lenge jeg lever. Selv om omgivelsene (atollene) selvsagt ligner Maldivene, er den polynesiske folkekulturen og "sydhavsøy-feelingen" du får ta del i ved et opphold der helt unik og spesiell, og du vil ikke føle deg som en turist et eneste sekund, men heller som en del av lokalbefolkningen (spesielt gjelder dette på Aitutaki og de ytre øyene). Benytt sjansen, du og din kjære kommer ikke til å angre et sekund, det kan jeg nesten garantere deg.

Snacky

Baldrick, chrt, TigerTravel and 6 others like this.
  15. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har mulighet til å sende meg en pm med litt mer info og anbefalinger ang Cook Islands hadde jeg satt veldig pris på det:)

16. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Synes slik info skal være felles ;)

lMartin, TigerTravel and RoadKing like this.
  17. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,028
    Bonuspoeng:
    93
    Holder på å se på flyruter. Jammen ikke lett å få ting til å passe!!! Hvis det er noen som har overskudd/tid til å se "kjapt" på en rute for oss hadde jeg vært overlykkelig. Vi kan dra tidligst mandag 2. april fra Oslo, og være hjemme igjen senest mandag morgen/formiddag 30. april. Vil gjerne være borte så lenge som mulig i denne perioden. Reisemål: Cook Islands:)

Og så en ting jeg lurte på. Hvor nazi er de på den 24 timers stopover regelen? Jeg har sett på en flight som ankommer Sydney 19.50 og så går flyet videre fra Sydney dagen etterpå kl 1940. Dette er vel innafor?

18. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,532
    Bonuspoeng:
    183
    23 timar og 50 min er godt innanfor. :)
    24 timar og 5 min ville nok ha vore problematisk.

Magnum66 liker dette
  19. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,875
    Bonuspoeng:
    293
    Da har du jo god tid til å prøve deg selv. Søk opp alternativer og når du har fått opp det du kan, så viser du oss hvor du har hull så får du nok hjelp til selvhjelp.
    Alternativ kan du stikke til @Are en champers så fikser han nok en snadderrute til deg.

20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er jo også dette som gjør det veldig tilfredsstillende når reisen endelig er booket..
    Jeg brukte vel minst 100 timer totalt på min reise til Mikronesia for 2 år siden.. faktisk nesten lenger tid enn reisen varte :D

Del denne siden