Pacific

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Magnus77, 30. okt 2017.

1. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    For å si det sånn, jeg har allerede kommet opp i hundre timer...

Største problemet er at det finnes ikke first med Thai fra Bkk til Syd, og også veldig lite business. Skal jeg også helt til Rar begrenser det seg litt med alternativene da det går kun en direkteflight i uken mellom Sydney til Rarotonga, og booker jeg ikke denne må jeg bruke et ekstra leg for å komme dit via Aukland. I tillegg finnes det ikke business seter igjen på denne ruten så det føles litt "meningsløst" å bruke 240000 poeng hvis vi evt må fly Syd Rar, en 7 timers tur hver veg i økonomi, og i tillegg bare får first mellom Europa og Asia. Vurderer nå å bare booke business, evt faktisk også bare økonomi for å spare poengene til neste års CT. Dog, å fly 10 timers nattflygninger i økonomi frister særdeles lite!

Hva er sjansen for at Thai åpner opp for first seter Bkk-Syd i april?

2. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    561
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge enkelte kilder så er forklaringen på at det er uvanlig lite tilgang på award-plasser at mange i UA sitt awardprogram har brukt poengene før en betydelig devaluering som er nært forestående..

3. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det er dette jeg har poengtert flere ganger.
    Veldig mange muligheter i C og vanskelig å finne F.
    C er heller ikke kjipt:)
    Dog må man i all hovedsak være forberedt på å fly økonomi fra AKL TIL RAR.
    Men det er kortere enn SYD-RAR ;)

4. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Hva ville dere valgt:

Thai first 380-800 fra CDG til BKK og så Thai first 744 fra BKK til SYD med Asiana 777-200 bizz fra SYD til ICN og så Asiana first 380-800 fra ICN til FRA på returen.

Eller

Asiana 380-800 first fra FRA til ICN og Asiana 777-200 bizz fra ICN til SYD med Thai A350-900 bizz fra SYD til BKK og Thai 380-800 first fra BKK til Paris på returen.

Velger jeg førstnevnte får jeg en ekstra første klasse tur fra Bangkok til Sydney som jeg ikke får hvis jeg velger det siste alternativet. Men velger jeg det siste får jeg nye 350-900 maskin fra Sydney til Bangkok samt en god del timer jeg kan bruke i første klasse loungen i Bangkok. Ved første alternativ lander vi kl 06 i Bangkok og flyet til Sydney drar kl 08 så da rekker vi ikke noe massasje og kosing i første klasse loungen uansett. I tillegg har vi en liten mulighet for å få forandret til Lufthansa first fra Fra til Icn ved sistnevnte. Hva ville dere valgt?

5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,031
    Bonuspoeng:
    113
    I og med det er bingo om du får ny eller gammel konfigurasjon på 744 med Thai hadde jeg personlig gått for siste alternativ:)

6. Larskp86

Larskp86 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Låner denne da jeg selv drømmer om å komme meg til Stillehavet og sannsynligvis med RAR som endestasjon.

Skjønner at det krever mye forarbeid og fleksibilitet for å få til en slik tur, men hvilken reiserute(r) er mest aktuell om en tenker å bruke CT for hele, eller største del av turen?

Del denne siden